Rašyk
Eilės (78158)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 10 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





Svoloč Svoloč

Pelytė

Rekomendavo: _idiotas


Zoologijos sodui vadovauti buvo paskirta pelytė, tokia visai mažytė vos pastebima peliūkštė vardu Pukelis. Na laimėjo konkursą kažkokį ar dar kokiu tai būdu pateko į atsakingas pareigas. Buvo mažytė mažytė, bebalsė, nepastebima ir pilka, o staiga tapo didžiulės įmonės vadovė. Ohoho, koks svaiginantis skrydis, koks šuolis, koks įvertinimas, pripažinimas. Pati pelytė iškart nepatikėjo, ir niekas nepatikėjo, visi žvalgėsi vienas į kitą, negalėdami suprasti, kas įvyko. Tai bent, kraipė galvas zoosodo senbuviai, pagyvensim - pamatysim, ramino save ir aplinkinius kiti, nesąmonė, purkštavo greitai užsiplieskiantys.
Pelytė neužilgo atsitokėjo po tokio siurprizo ir ėmėsi darbo: paskyrė sodo meno vadovu Gintarinę Varną. Maždaug, tavo balsas puikus, tu gražiai čiulbi, vadovauk meno būreliams. O ką, aš galiu, aš moku, sukranksėjo Varna. Teisybės dėlei reiktų pažymėti, kad šis paukštis išties buvo talentingas, todėl pelytei jos atsitiktinis pasirinkimas Zoologijos ministerijoje buvo užskaitytas kaip nuopelnas, kaip įžvalgumas.
Bet sodo gyventojai pernelyg nedžiūgavo. Varna kviesdavosi į savo meninius pasirodymus vis tuos pačius atlikėjus ir nepastebėdavo likusių, nepagarbiai atsiliepdama apie juos, kaip apie nemokšas. Dainuot nemoka, šokt negali, vaidinti nesugeba. Ot tai tai, tokios tokelės, sumetė pelytė Pukelis, ir šmaukšt išvarė iš sodo kažkiek niekam tikusių gyventojų. Tie pasidavė kas į cirką, kam į televiziją pasisekė įsitrinti, kiti atidavė savo kailį  į muziejų iškamšoms.
Pelytė jautė, kaip auga jos svarbumas, didėja visuomeninis svoris, nors pati niekaip nedidėjo. Tada ėmė trumpinti visus, kurie buvo didesni už ją, nebūtinai ūgiu, trumpino ir tuos, kurie drąsiai reiškė savo mintis, nesutiko su absurdiškais sprendimais, nesitaikstė su nemokšišku vadovavimu. Kirto įsakymais, mažino maisto normas, atiminėjo poilsio valandas, siųsdavo į katorginius darbus tokius išsišokėlius. Mat kaip tramdė laisvą mintį. Nepatiko jai galvijai, ypač jaučiai, nes jie labiausiai buvo nepriklausomi. Grasino tokius išsiųsti į mėsos kombinatą arba sušerti liūtams.
Pelytė valdė  rimbu, Varna vertė visus giedoti varnišku stiliumi. Tiesiog ideali tvarka.
Spėkite, kur taip nutiko?
2004-10-06 21:26
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 17 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2022-04-01 12:30
Passchendaele
5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2009-06-18 21:13
pilkė
Nu, Pukelis... nu baikit :))). Na, bet zoologijos sodas ne gyvulių ūkis bent jau... :)

Geras, antspauduoju letena ir pasidedu šypseną po pagalve.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-06-18 13:59
dėdė kurmis
:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-06-17 15:37
Šaltukas
Matai kas daros ;/
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-06-17 12:28
noah
nais
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2009-06-17 11:05
kukutis
Taiklus ir suprantamas :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-06-17 09:55
Weird Star
Jeigu ne visiškai nuseilėta ir numoralizuota pabaiga, tai tekstukas būtų visai skaitomas. Zoologijos sodo alegorija nenauja, bet autorius aptiko įdomių detalių, kai kur subtiliai pasišaipė iš mūsų visuomenės.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-06-17 09:08
elena49
apie jaučius gerai, bet kur katinai? ar bent jau tigrai...
pabaigoje - pasidavei.Išsigandai Pelės? :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-06-16 21:15
Sauleta naktis
geras
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-10-07 06:35
septyni
nerėk, jausmų skyrelis dabar danguje, o kitoks varniukas yra caca :) šiaip, viską lyginti su zoologijos jau seniai yra nuvalkiota. :)*
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-10-06 23:31
maksas
Nu kur? taigi pradžioj parašyta, kad zoologijos sode, kur gi daugiau, Marse?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą