Būti sau. Būti vienumoje. Būti nepriklausoma. Kai kas tai pavadintų egoizmu, dar kiti - maištu prieš socialines normas (juk mes, žmonės, sukurti būti bendruomenėse, dalintis informacija, idėjomis ir pan.). O kodėl, tad, vis atsiranda žmonių, kurie savo noru atsitraukia nuo sociumo ir randa nuoširdų džiaugsmą (ramybę) būdami patys sau? Jiems nereikia nuolat ieškoti kas užpildytų nejaukias tylos akimirkas, padėtų nuspręsti kuo šiandien apsirengti, nereikia ir patvirtinimo, kad jų egzistencija yra tokia pat svarbi kaip ir kitų, nepriklausomai nuo to, kiek ir su kuo jie bendrauja. Kartais ištinkančios liūdesio akimirkos yra ne kas kitas, o tų pačių socialinių normų primestas būdas sugėdinti savo paties pasirinkimą būti nuošalyje. Nors moraliai žmogus nesijauti kaltas, kad apleidai savo draugus ar artimuosius ir atsidavei vien savo paties gyvenimo kelionei ir asmenybės pažinimui, vistik karts nuo karto tam tikri ištarti žodžiai ar lyg tarp kitko mesti palyginimai sujaukia tavo mintis ir imi kvestionuoti tai, ką iš pat pradžių laikei normaliu dalyku. Noras pritapti yra taip giliai įsismelkęs į mūsų pasąmonę, kad net žinodamas, jog nepatiri jokio malonumo dalydamas save kaip trupinius kitiems (pažįstamiems ir nepažįstamiems), vistiek negali paleisti minčių apie tai, jog turėtum prisiversti išeiti į žmones, nes to nedarydamas „kažką prarandi“. Taip, gal ir prarandi šypsenas, kurios praskaidrintų mintis dienos eigoje, gal prarandi sugebėjimą pažvelgti į save kito akimis ar suprasti, kaip kiti žmonės visiškai skirtingai galvoja apie tuos pačius dalykus. Visgi, būti užribyje (gal tik kurį laiką, o gal ir visada), turėtų būti neginčyjama žmogaus teisė, kurią paaiškinti kitiems net neturėtų būti svarbu.
Vat apie tokią baimę aš ir parašiau "Troškinyje". Tu nori atsisieti nuo daugybės saitų, lyg trukdančių, o visgi baisu - "o kas jeigu..." Nors tas "jeigu" gal net mažiau nepažįstamas, nei "artimiausi" žmonės. Aš čia ne apie banalias išdavystes. Ne. Greičiau apie kaitą. Ji visus paliečia, bet skirtingais greičiais ir kryptkmis. Gal ta "vienatvės-nevienatvės" dilema yra nežinios baimė? O kartu ir jos trauka - kas už to horizonto? Autorei "respektas" už mėginimą gilintis.
Autorė daug postringauja, kol prieina prie banalios išvados:
"Visgi, būti užribyje (gal tik kurį laiką, o gal ir visada), turėtų būti neginčyjama žmogaus teisė, kurią paaiškinti kitiems net neturėtų būti svarbu."
Kam ta agitacija, kad "...turėtų būti"? Tos "teisės" kiekvienas (ne aklas) gali prisižiūrėti kiekviename žingsnyje (visokių formų, grimasų, laisvanoriškų ir priverstinių...).
Aha, jaunutė vititkai. Negerats, aitsku, lapai grieztats, taip, pet ji gal tia tietsiog pandė padaryti kūrinį, o ne vien pakalpėti apie tsavo motcijats vitsokiausiats, aha. O jei jau kalpėti apie motcijats ir tai, kad kiti lapai galvoja, kad tu pūni viena, arpa ne viena, kad tu tsitą ar aną, tai taip ne vitsada yra ir dazniautsiai peveik niekada, nets zmonėts..., na, jie dazniautsiai galvoja vien apie tsave, apie tai, kaip jie atrodo kitiemsts, ir rūpinatsi dėl to, kaip jie atrodo kitiemts, ką kiti apie juots galvoje, ir daznai netgi pritsipergyvena, dėl to ką galvoja, PET...jei jie kiek logitskiau pagalvotų, tai tsupratstų, kad vitsi zmonėts, ypatc tokie jaunutciai ir dar lapai jauni, jie dazniautsiai galvoja tik apie tsave, norts vyretsni irgi panatsiai ir jei jie apie ką galvoja tai dazniautsiai apie tsavo aplinką ir tsavo tsantykį tsu ja...Zmoguts yra linkęts galvoti apie tsave, o jei ir galvoja apie kituts, tai per jų tsantyki tsu tsavo atsmenype, tsu tsavimi, o tada itseina, kad irgi apie tsave, na, pavyzdziui, jei atidziai pertskaitytum, tsį tsavo kūrinį, tai pamatytum, kad tikrai taip ir yra, nets tia tu kalpi tik apie tsave, vien apie tsave ir kaip kitiemts atrodai, ką jie apie tave galvoje...todėl Negerats, kurits tiandien vadinatsi niekdaryts, gal ir papyko kiek, nets įtsokai tietsiog jam priets notsį, kai jits vititkai apie tave negalvojo, ir vititkai apie nieką aplink per daug nemątstė, o ėjo tik paniręts į tsavo reikaluts, o tia itsoko ir patakoja, kaip zmonėts apie ją ir jots vienumą galvoja...norts tą vienumą, aitsku, jits timtą kartų geriau zino ir pazįtsta, tikrą vienatvę, o ne deklaratyvią tik pūtseną, įtsivaizduojamą, patciai gal net nezinant, kad tai dar nėra tikra vienatvė...norts vienitsumats taip, galpūt, pet tai jautcia daug jaunų zmonių, aha.
Vertimas:
Būti sau. = tiesiog egzistuoti be tikslo.
Būti vienumoje. = Kam? Kodėl reikia tos vienatvės?
Būti nepriklausoma. = "būsi sau" ir "vienumoje" - niekada nebūsi nepriklausoma, o tiesiog nematoma.
Matyt, autorė dar labai jauna:)