Rašyk
Eilės (78158)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 7 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Kūrinys publikuotas dirbtuvėse >>

Mes paliekame įbrėžimus vienas kito išklotinėje! (iš kūrinio „Nuplėšk kelis šimtmečius nuo Diego megztuko“, autorė MacteAnimo)     


        - Aš maniau, kad tu protingesnis. - žvelgdama į sūnaus rankose laikomus langeliais matematikai išmargintus lapus ištarė mama. - Prieš trejus metus tu dar buvai pirmokas. Visa tai atrodė kaip išdaiga. Dabar jau nebejuokinga. Juk Naujųjų Metų sutiktuvių vakaras. Tau taip norisi sugadinti šventę?
Pasigirdo rakinamos spynos garsas. Nusiavęs batus ir nusimetęs paltą, tėvas svirduliuodamas, netvirtais žingsniais įžengė į kambarį. Netaręs nė žodžio atsisėdo prie balta staltiese užtiesto stalo, už kurio, tarp televizoriaus ant aukštų laibų kojų ir sienos, spaudėsi gausiai išpuošta plastmasinė eglė. Nuo jo dvelkė stiprus alkoholio ir cigarečių kvapas, savo sunkumu užtvindęs orą aplinkui.
- Aš tavęs neginsiu. - piktai ištarė moteris, žengdama į virtuvę. - Tu pats specialiai darai viską, kad tave sumuštų.
- Čia mano dovana tau Naujųjų Metų proga. -  vaikas ištiesė negrabiai juodais siūlais susiūtus lapus, su nupieštais juose, kaip bet kuriame kalendoriuje, stačiakampiais.
Kiekvienas iš jų buvo kruopščiai, liniuotės ir šratinuko pagalba, suskirstytas į atskirus langelius pagal tai, kiek tame mėnesyje buvo dienų. Didžioji dalis jų pieštuku nuspalvinti raudonai. Pirmojo lapo viršuje puikavosi užrašas su skaičiais. 
- Šiais metais tu negėrei septyniasdešimti dvi dienas. O tai jau gerai, nes užpernai tokių dienų buvo tik šešiasdešimt keturios. O pernai šešiasdešimt aštuonios.
Smūgis delnu per veidą buvo toks staigus ir netikėtas, kad berniukas nespėjo net mirktelėti ir nuvirto ant minkštu kilimu užtiestų grindų. Tėvas jaunystėje lankė bokso treniruotes. Trenkdavo neužsimodamas.
Giliai atsidusęs vaikas atsistojo ant kojų. Kitas smūgis vėl jį parbloškė žemyn.
- Gulėk ant žemės, nesikelk. - pasigirdo mamos balsas iš virtuvės.
Nenorėdama matyti šio vaizdo, ji tyliai, nuleidusi galvą, pjaustė raugintus agurkus mišrainei.
Berniukas dar keletą kartų stojosi ir vis krito šalia stalo.
- Juk sakiau, kad gulėtum! - moteris stovėjo kambario tarpduryje, šluostydama rankšluosčiu šlapias rankas.
- Mama! Aš nieko negaliu padaryti! Aš negaliu padaryti, kad jis negertų! Mamaaa..! Aš nieko negaliu!


Nuo tos dienos praėjo daugiau kaip keturiasdešimt metų. Ne pagal savo amžių jaunai atrodantis vyras, atsitūpęs prie kapo, vienoje rankoje laikydamas baltų didžiagalvių jurginų puokštę, kita nuskynė užsilikusią piktžolę. 
- Žinai, tėti, - dėdamas gėles  tyliai ištarė jis. - Kiekvienas iš mūsų paliekame įbrėžimus vienas kitam. Pats didžiausias, kurį palikai man tu, tai, kad daugelį metų aš mačiau tavo skausmą, kurį tu kentėjai, kai negalėdavai nustoti gerti diena iš dienos.
Kurį laiką stojo tyla.
- Tuos nelemtus pieštus kalendorius aš suplėšiau dar vaikystėje. - vėl prakalbo lankytojas. - Juk nežinau, kokį įbrėžimą palikau tau. Todėl pagalvojau apie juos. Ir vis tik, aš tau niekuo negalėjau niekada padėti. Gal tik nupirkti šią kapo vietą gražiausiose privačiuose kapinėse. Kai dabar pagalvoju, tik tiek.
Atsistojęs ir trumpam pagarbiai nulenkęs galvą, jis nuėjo link tolumoje matomo išėjimo.

2020-07-28 22:19
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 10 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2022-04-27 17:29
Musinukė
Jausmus būtų galima pavaizduoti ir aštriau. Jei vaikui buvo taip svarbu tėčio girtuokliavimas, gal jis galėjo ir vaikystėje kažką pagalvoti? Žinoma, skrupulingas braižymas, skaičiavimas išduoda, kad rūpi, bet to maža tokiai banaliai temai.
Mažai įtikima, kad vaikas norėtų būti taip mušamas. Bet visko gali būti. Motinystės instinktas tikrai silpnas, bent būtų pabandžiusi iš vaiko atimti lapus.
Šiaip tekstas sklandus.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2022-03-31 12:42
Passchendaele
5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-08-18 14:50
languota_ _ _
tolumoje išėjimo link
įprasta tematika norėtusi kitokio išreiškimo 2
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-08-10 09:35
Borėjas
Naudokite mažiau, bet tikrų žodžių.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-08-02 21:10
Tiffany neskaitant šuns
Paspaudžiau 3.

Pabaiga kažkokia netokia...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-08-01 15:56
varna
tas prakeiktas nuolankumas (buvo spektaklis tokiu pavadinimu)
socialinis etiudas, realistinis pasakojimas
aiškus ir be pagražinimų, jautrus savo tema, bet
skubotai ir banaliai išpildytas, atrodo aut. prisivertė kuo skubiau atsakyt į pasirinktą temą ir įkėlė nepasitikrinęs klaidų (privačiuose kapinėse), nepaieškodamas įdomesnių palyginimų (pabaiga itin prašosi originalesnio, ne tokio tiesmuko sprendimo)
3
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-07-31 23:43
lllllllll
Palei tekstą atrodo, jog didžiausias pasakojimo 'monstras' yra motinos bejėgiškas abejingumas.
Gėles reikėtų dėti ne alkoholikui tėvui.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-07-31 21:32
Ziužiu
Sunki tema ir ją įveikti reikia daug pastangų.
Tikriausiai čia yra paslėpta mažutė paslaptis arba raktas, kuris atrakina tas sunkiu akmeniu užritintas akmenis. Nes skaitant - tekstas kalbėjo ir nepaliko nuošalyje skaitytojo. 4
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-07-31 12:21
Aihara
Groja "Fanarai": smurtas mane drebina drebina mane smurtas, purvas mane gerina gerina mane purvas...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-07-31 12:18
Aihara
Nepatiko.

Man labai nepatinka, kai primityviais būdais siekama sukelti emocinę reakciją. Alkoholizmas baisu? Taip. Smurtas prieš vaikus baisu? Taip. Vaiko beprasmė kova jaudina širdį? Taip. Pikta ant motinos, kad ji nieko nedaro? Taip. (Nes kad vyras geria ir smurtauja tai aišku bobos kaltė, bobos dėl visko kaltos ir dėl visko atsakingos, kalta kad vyras geria, kalta kad nepriverčia jo mesti, kalta kad vaikas prašosi daužomas, kalta kad jo negelbėja, kalta kad nestoja skydu tarp jų ir nepasiverčia bokso kriauše. Kalta, kalta, kalta) Vsio, skaitytojas verkia įsiūčio ašaromis.
Ūūūū, vaikutis užaugo, atleido, jurginai, ooo, dabar verkime dėl to, kokia gera vaikučio nebe vaikučio širdis. Šniurkšt.

Čia "Kliudžiau" ir "Brisiaus galas", tik veikėjai kiti. Beprasmis kūrinys.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2020-07-29 12:14
neberijus
Būna  kad alkoholikų vaikai nepakartoja tėvų likimus. Būna pakartoja dar baisiau ir greičiau. Pažinojau tokį boksininką, kurio sūnus vėliau mušė žmoną. Kartais ne įbrėžimai - tik visų kaulų lūžiai ir gatvės speigas,  kai nėra kur eiti, priverčia susimastyti. Galėjo būti ir taip kaip aprašoma. Motinos elgesys -žemiau nulio. Jaudina, gyvenimiška 5 
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-07-29 09:28
Atėja
man labai patiko, manau vertas 5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-07-28 23:00
wirusas
1.
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2020-07-28 22:46
Damastas
Tos pačios problemos - visų pirma siaubingai perkrauti sakiniai. Toliau -  emociškai keistas motinos elgesys, nevaikiški žodžiai berniuko lūpose, trafaretinis tėvas-girtuoklis.

Nenoriu perspaust, bet man čia viskas susapnuota barškinant klaviatūrą ir žvegiant pro langą į debesis.

3.


Įvertinkite komentarą:
Geras (3) Blogas (2)
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą