Rašyk
Eilės (78159)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 19 (3)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Pasaka  Kotrytei

Atėjo pas kiškį lapė ir beldžia į duris – tuk tuk.

- Užeik, - sako kiškis, - atidaryta.

Lapė įeina.

- Tu gi žinai, kad aš niekada nerakinu, - tęsia toliau kiškis, - o tave pastebėjau iš toli pakrūmėmis sėlinančią.

- Eik tu, ką tu čia dabar, nei sėlinau, nei ką, tik popiergalius rankiojau palei krūmus, tai todėl taip atrodė, bet sėlinti – tai baik tu, nei minties nebuvo, tu gi žinai mane, kaimyne, - suokia lapė ir įsitaiso ant kėdės prieš zuikį.

- Sakai popiergaliai? Ale tai iš kur palei mano namus popiergaliai būtų, visada apsišluoju.

- Taigi žinai vaikai, jie ne ant tako meta, o į krūmus, mano, kad niekas neras, o aš randu.

- Na gerai, kūma, sakyk, ko reikia, nes aš užsiėmęs, - nutraukia kiškis.

- Ai tai žinai patarimo, sakau, paklausiu. Reikalas toks delikatus, supranti?

- Ne, nesuprantu, - sako šeimininkas.

- Ale tuoj suprasi, tik tu neskubink, arba kitą kartą užeisiu, jei užsiėmęs.

- Ne ne, nėr čia ko dažnai eiti, sakyk iškart, kas atvijo.

- Ale, tai niekas nesivijo, - tęsia laputė, - bet žinai tokia mintis atėjo, sakau, atsibodo tą mėsą išvien ryti, sakau, mažum man į vegetarus įsirašyti, ta prasme ant morkų arba kopūstų pereiti.

- Nusivalyk barzdą, taukai varva, - rodo letena kiškis.

- Ale matai, tiksliai, tik ką žvirblį tokį nupiepusį sumedžiojau, ačiū, kad pastebėjai. Gal servetėlę turi, tai nebrauksiu alkūne? – šypsosi laputė.

- Nupiepusį sakai, bet taukų tai nepagailėjo, - kiškis ištiesia nosinę.

- Tai va, sakau, su vištom dabar riesta, neina prie jų prisigauti, šunimis apsaugotos ir tvoromis visokiomis, tai galvoju gal tikrai pereiti ant kokio lengviau prieinamo maisto, kaip tu mislyji? – lapė valosi ir suokia, o akys tik dairosi po virtuvę, ką čia nugriebus, alkana vis dar matosi.

- Kad ant salotų nusprendei pereiti, tas yra gerai, pamatysi – ir figūrą ištiesinsi, ir kailiukas blizgės labiau. Patarčiau pradėti nuo svogūnų, jie virškinasi gerai ir kalorijų daug neturi.

- Eik tu sau, zuiki, ką tu čia man dabar siūlai, taigi smirdėsiu kaip kokia boba valstietė. Ne ne, jau geriau morkos.

- Klausyk, lape, tu atėjai patarimo, daviau, dabar eik namo, - kiškis atsistoja.

Lapė stojasi irgi, supranta, kad yra išprašoma, bet staiga vėl sėdasi ir kviečia letena sėstis ir zuikį:

- Na na, kiškeli, na ko tu taip iškart, aš gi nieko, jei sakai nuo svogūnų, tai ok, pradėsiu nuo svogūnų, ale kaip juos paruošti?

- Paprastai, įmesk į verdantį vandenį, truputį pipiriuko, lauro lapelių, druskos geriau nedėk, svogūnai ir taip jos turi. Valgyk su juoda duona kartą dienoj. Po savaitės duosiu kitą receptą, o dabar tikrai turiu eiti, eik ir tu, nepaliksiu gi tavęs vienos.

- Gerai gerai, kiškeli, buvo labai smagu pasikalbėti. Dar susitiksime.

Ir lapė išeina. Kiškis užsimaukšlina ant galvos kepurę su ilgomis ausimis, paima į leteną lazdą ir pasišvilpaudamas palieka namus.

Pakeliui apžiūri pakrūmes:

- Bet matai, tikrai surinko visus popierėlius, nei vieno nematyt.

O lapė tuo metu įlindo atgal į kiškio namą, nes tas drąsus buvo ir durų niekada nerakino, ir iškart prie šaldytuvo, o paskui prie maisto podėlio. Išnešė viską, kiek panešti galėjo, o kartu dar ir vietoje prisikirto.

Grįždamas po pasivaikščiojimo kiškis pastebėjo visur pakrūmėse primėtyta visokių maisto likučių ir popiergalių. „Matai, tikrai lapė buvo teisi, tie vaikai vaikšto ir šiukšlina miške, begėdžiai“.
2020-05-30 20:07
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 13 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2022-04-01 08:43
Passchendaele
5
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-17 13:25
Aihara
Paskaičiau komentarus ir pakomentuosiu juos:
Viskas gerai su tekstu ir su jo moralu. Kad ne infantiliška, tai tik pliusas - nežinia kodėl suauguseji įsivaizduoja vaikus kaip visiškai naivius durnelius, kuriems patinka tik rožinė, žydra ir pūkuotukai. Vaikai gali mąstyti patys, ir pradinukai vis dar galėtų skaityti šį kūrinį, bet ketvirtokams jau gali imti atrodyti pernelyg paprastas.
Vienintelė vieta, kur ne vaikiška, ir šiaip nieko gero jokio stiliaus kūriny - "figūrą pataisysi". Pakeitus į "greičiau bėgti galėsi" būtų iš karto daug geriau :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-17 13:17
Aihara
Labai pralinksmino pabaiga :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-05-31 23:50
Trantsliukatoriuts Agu Kitkits
Tvolatciau, ats lapai lapai ir net lapai tave tsuprantu, vititkai. Man irgi taip pūna tūktstanciuts kartų, norts ats tik kartaits, taip.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-05-31 23:14
Borėjas
"Kad ant salotų nusprendei pereiti, tas yra gerai, pamatysi – ir figūrą ištiesinsi, ir kailiukas blizgės labiau. Patarčiau pradėti nuo svogūnų, jie virškinasi gerai ir kalorijų daug neturi"

Nesu tikras kokiam vaikiškam amžiui skirtos šios aktualijos.
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-05-31 20:36
Svoloč
Gerai, turbūt atėjo metas ir man paaiškinti šio kūrinio aplinkybes, nes tikrai nebuvau pasiruošęs visokiems ažiotažams ir versijoms. Dalykas labai paprastas, norėjau mažai mergaitei, kuriai tik 14 mėnesių ir kuri yra kitame Europos gale, padovanoti pasaką, turėjau labai mažai laiko, kad parašyčiau, o jos mamytė spėtų internete ją paimti ir perskaityti savo mažytei, todėl sugaišau nedaugiau nei 20 minučių ir net negalvojau prikurti kažkokių problemų, kurių čia kažkas pasigedo, arba poteksčių, tiesiog paėmiau du veikėjus, kurie pirmi ant liežuvio galo papuolė ir kad galima būtų skaitant balsu juos interpretuoti suprantamai vaikui, tipo galėjau paimti mešką, bosu kalbančią, ir vištą, gautųsi net įdomiau, bet viskas po laiko, tuo metu man šovė tik kiškis ir lapė, balsinė interpretacija gan panaši turi gautis ir tokiam mažam žmogučiui per sunku turbūt atskirti, bet ką darysi, išėjo kaip išėjo ir jokios problemos arba potekstės tame nėra, nieko nėra, net ir to, kad lapė galėjo suvalgyti kiškį, kaip lietuviška, mes visi vienas kitą valgome, bet pamaniau dar per anksti gąsdinti vaiką vaikų valgymu arba žvėrelių žudymu ir panašiai, kaip yra būdinga lietuvių pasakoms, turbūt aš blogas pasakininkas ir tą atspindi plati vertinimų amplitudė nuo 1 iki 5. Ačiū labai.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-05-31 19:57
neberijus
taigi vistiek kiškio šaldytuve mėsos nebuvo.aš vis laukiau tos dramatiškos vietos, kada lapė pasikėsins į kiškio kūną.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-05-31 18:40
athoia
matau, yra čia stipriai nusimanančių, kas vaikam, kas nevaikam...
įdomiai skaitėsi,tai turbūt ir svarbiausia.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2020-05-31 17:27
varna
puiki ta pasaka, ir visai vaikams! o finalas dar ir protaut verčia. 
5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-05-31 17:17
Trantsliukatoriuts Agu Kitkits
Tvolatciuts!!! Paratsė apie kitkį! Pataka, pa, pa, pa!
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-05-31 14:16
Nuar
Pabaiga koją pakišo. Šioje pasakoje šiek tiek pačios pasakos pritrūko, nes kai kurios vietos vaikams gali pasirodyti šiek tiek ištęstos.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-05-31 14:13
ONYX
Narėjeu pasakiti eigu rašatia apė zujkį ir lapia vysai dar nereiške kat vaikams
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-05-31 11:32
vadyba
Yra toks jausmas lyg vedžiotumėt už nosies ir zuikį ir skaitytoją.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-05-31 09:09
eventail
Ir laputė capt kiškutį, rašo Šinkariukas apsakymų knygoje ŠOKIS.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-05-31 02:52
ONYX
Jus piarnialik primitivei suvoket vaikiški prablėmai....
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2020-05-30 21:19
gogo
5 kotrytei
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-05-30 20:14
karantinas
Piškis.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-05-30 20:11
neonas2
"Lapė stojasi irgi, supranta, kad yra išprašoma" - dramaturgiška refrana ar refryza, arba kaip tas skliausteliuose vadinasi, išėdė lapė kiškio maistą, o joptv o sabaka kalvarija jūzupau švento rotfl
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą