Rašyk
Eilės (78094)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 8 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Ronė atsisėda prie lango, nors vietos nurodytos biliete, bet Ronė pasirenka jai patogią; keleivių mažai, ne taip kaip būdavo tarybiniais metais, bilietą reikėjo įsigyti „iš vakaro“, o jei neįsigijai, tai patekti į autobusą  -„nulinis šansas“, o jei jau įsibrovei, tapai „silke dėžutėje“ – uodas į tarpelį neįsispraustų. Būdavo nemaloniai juokingų situacijų: galėjai pajusti kaip kažkieno ranka nepadoriai čiupinėja, stengiasi palysi po sijonu ar bliuzele. Apsidairai - visų veidai tokie nekalti, kaip angelų Šv. Velykų rytą ir nėra kam užvožti ausin, o ir padaryti tai neįmanoma – negali pajudėti, o apie užsimojimą net kalbos nėra. Ronė šypteli – buvo jai toks atsitikimas... Dabar ji sėdi pustuščiame autobuse: maloniai šilta, oras kondencuojamas, muzika tyli, maloni ausiai, nešanti kažkur... Pavažiavus vieną stotelę, į autobusą įlipa nejauna moteris su gėlių krepšeliu, giedro veido, rudos akys maloniai šiltos. Tikrai taip – būtent „maloniai šiltos“ – retai tokias akis sutiksi.
- Ar galima? 
Paklausia moteris ir kaip atsakymą gavusi Ronės linktelėjimą, atsisėda šalia. Tyli. Ronė, akies krašteliu žvilgteli: jai galėtų būti 65-70 metų, žili, trumpai kirpti plaukai, vos, vos paryškinti antakiai, nežymiai padažytos lūpos, rankos matyt sunkaus darbo nemačiusios, manikiūras kruopščiai padarytas,
(ko gero vakar buvo pas manikiūrininkę, nes pati taip nepadarysi- pamanė Ronė), auksinis vestuvinis žiedas ant kairės rankos, apsirengusi tamsiai mėlyna suknele, auksinė grandinėlė su nedideliu kryželiu, bateliai priderinti prie suknelės – tamsiai mėlynos odos su juoda pakulne, suknelė sujuosta plonu odiniu dirželiu, mažas juodos spalvos („firminis“) rankinukas:  (tokiame gali tilpti tik piniginė, raktai ir telefonas, na dar pakelis vienkartinių nosinaičių - pamanė Ronė).
-Važiuoju į sūnėno laidotuves. Prieš mėnesį žuvo Norvegijoje, tik vakar parvežė urną su palaikais. vairuotoju dirbo. Norvegijoje liko žmona (norvegė ji) ir du berniukai 4 ir 6 metų. Labai skaudu ir gaila. Čia, Lietuvoje motina, ji mano pusseserė – mes vienmetės, man po mėnesio sueis 68 metai...
Visa tai pasakiusi, moteris nusišluosto netikėtai pasirodžiusią ašarą. Jos nesikalba. Na, ir ką čia pasakysi –kiekvienai savos mintys. Pavažiavusi tik vieną stotelę moteris susiruošia išlipti.
- Gero kelio.
Palinki Ronei ir kitiems. Priėjusi prie vairuotojo paprašo:
- Sūneli, sustok prie berželio. Važiuoju, į Renato laidotuves. Gal girdėjai – jis žuvo Norvegijoje. Jūs, jei neklystu buvote klasiokai.
-Mano užuojauta. Taip, mes mokėmės vienoje klasėje ir abu buvome įsimylėję vieną mergaitę, ji pasirinko mane, mes apsivedėme tuoj po mokyklos baigimo. Gal Rentas dėl to ir išvažiavo, o gal ir ne dėl to – geras draugas buvo...
Vairuotojas užjaučiamai spusteli moteriai ranką, sustoja prie berželio.
  Dabar kelias vingiuoja tarpumiškiu. Medžiai, rodos, nori pasiekti autobusą, sulaikyti, o gal paglostyti, tik šakos per trumpos...
Kada gi Ronė paskutinį kartą važiavo šuo keliu...
(tęsinys bus...)

Žiemgalos Bitė
2020. 04. 17.
2020-04-18 10:27
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 7 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2020-04-25 23:12
gogo
5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-04-19 08:39
Erla
Mano, mane, mes - daugoka.
Maloniai, maloni - daugoka.
Dėl vairuotojo.  Manau, kad prie pažįstamo vairuotojo priėjo keleivė.
Kaip jau rašiau, yra rezervų tobulinimui.
3
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-04-18 19:19
Volungė 2
Patiko
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-04-18 13:15
neberijus
ir man
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-04-18 12:38
Atėja
gražiai pasakojate, įtikinamai 5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-04-18 11:27
Laimada
Giliai palietė širdį.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą