Rašyk
Eilės (78093)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 11 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





Erla Erla

Rožė

Šis kūrinys buvo tarp savaitės geriausių


Ištrauka

  Nusitašęs vyras miestą pasiekia  jau vakarėjant  Rėkyjavos ūkininko vežimu. Dulksna seniai užvaldžiusi sanarius. Visą kelią maišuose kriuksi surištos kiaulės.
– Kaip  žydės, − vedamos iš miestelio, − prisimena  Jovas ir greit nuveja bjaurias mintis.
  Iš pat  ryto jis  vertėjavo vokiečiams  elektrinės dangoraižyje, pastate rodosi  atkeltam į Rėkyjavos ežero pakrantę iš kokio Bruklino ar Čikagos. Didžiuliame statinyje  tarp transformatorių, generatorių, žybsinčių daviklių, lempų ir lempučių raizginių, nusagstytų įspėjančiom  lentelėm su kaukolėm, metalinėmis kopėčiomis kildamas ir leisdamasis  Jovas turėjo ne tik spėti paskui  vokiečių inžinierių, bet ir  aiškiai išversti  greitakalbe duotus nurodymus. Paskui juos lakstė lietuvis,  vadovaujantis statybų  darbams. Vokiečiams rūpėjo išmontuoti varinius laidus, gumas, kaip jie išsireiškė − perteklinius miesto energijos tiekimui ir visą tą,, perteklių“  išvežti Vokietijon.
−Was ist  das? − badydamas orą prailginto durklo dėklu į konstrukcijos nepalaikantį metalo sijų mazgą piktai rėkė vokietis.
Jovas aiškino lietuvių statybininkui, kad visas nelaikančias metalo konstrukcijas, angų sijas privaloma išmontuoti ir perduoti reichui.
Prie  Rėkyjavos dvaro ruošė medieną  rusų belaisviai, tad Jovui teko pabūti ir tos kalbos vertėju...
  Štai jau ir miestas, pasitinkantis elektros stulpais,  pirmom šviesom.
−Ar bus taip šviesu Šiauliuos, kai vokiečiai išveš laidus, − suabejoja Jovas,  o garsiai taria:
−Vokečių tvarka − vokečių valia.
−Ką besakytum  pons, ale prie vokečia geriau, negu prie ruskia, − pritaria ūkininkas.
−  Bažnyčias bokšts  visad  Šiauliuosna roda kelią, − atsidūsta  Jovas prieky pasirodžius Petro Povilo bažnyčios  siluetui.
  Maišų ir bidonų prikrautas vežimas lėtai  darda miesto akmenimis. Pavargę kriuksėti aprimsta kiaulės. Prie Prūdelio Talšos įkalnės vyrai išlipa, kad arkliams  būt lengviau kilt į kalną.  Privažiavę sankirtą su Ežero gatve, abu įšoka atgal vežiman ir pasuka važį dešinėn. Priešais šalčiu padvelkia  ežeras,  sublizga  geto vielos,  velnišku lojimu pratrūksta  vilkšuniai.  Nuo  sargybos būdelės atsiplėšia  vokiečių kareivis su šalmu. Atstatęs automatą pareikalauja  keleivių dokumentų. Jovas  mosteli  ranka, kad jie suks kairėn, link kalėjimo,  netoliese stūksančion Trakų gatvės skerdyklon  ir vokiškai kareiviui kažką susako. Tuomet sargybinis grįžta  į postą, o vežimas pasuka  link iškabos,, Jankaus skerdykla“.  Arklių kanopos teškena  srūvantį tarp akmenų pažaliavusį kraują, o  vežime sėdinčius vyrus sutinka salsvas mėsos kvapas.  Kieme darbininkai iškrauna atvežtas kiaules.
−Markes gausi rytoj pas Jankaus buhalterių. Kaip visad, − priduria  žilaplaukis kraujuotu ceratiniu žiurstu.
  Gerokai palengvėjęs vežimas nudarda  toliau,  link Pagyžių gatvės, kur  šalia mergaičių vienuolyno mokyklos  buvusiame  dantisto  Leibos bute gyvena  Jovas  Nekrašius.
2017-12-04 16:07
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 5 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2017-12-19 22:19
Violeta_Ferdinan
vaizdziai susiskaite, tarsi filma paziurejus
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-12-19 10:31
ČakoPelėda
Žiojausi kažką sakyt, bet kad Macte jau viską pasakė ;-)
Aprašyta vaizdžiai, bet taip, ankstesnioji ir man labiau.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-12-05 11:45
MacteAnimo
Pirma dalis - giliau pasikapstanti žmogaus jausmuose ir tada įdomiau skaityti. Vis įdomiau surast atitikmenis su aplinka ir nustebt. O šita dalis tokia aprašomojo pobūdžio, sunkesnė.
Aišku, skaitytojui nesukursi ištisai sanatorijos klimato. 4
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-12-04 17:59
Julija Mėčiuvienė
stipriai
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-12-04 17:54
Juozas Staputis
Puikiai sudėta.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-12-04 17:06
Pranas
Aptingau dėlioti penketus. Laukiu kito. Taip  atrodys  solidžiau. O skaityti nepabosta.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą