Rašyk
Eilės (68973)
Fantastika (2090)
Esė (1658)
Proza (10040)
Vaikams (2371)
Slam (55)
English (1047)
Po polsku (333)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 22 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Google+ Twitter







ŠIMTAS TREČIAS LAIŠKAS
Dėl padarytų klaidų auklėjime gailiuosi. Meilė ir noras situaciją ištaisyti kompensuoja trūkumus. Dėkoju Kūrėjui, kad gavau galimybę gyventi su jumis.
A. K kariavo su kieta šulinio siena. Strėlės antgaliu ir nagais draskė suplūktą uolieną. Nedaug sugebėjo įsigilinti, bet gulėti ir laukti mirties jis nesutiko. Pradėjo jausti kojas. Bet tai nedžiugino, nes pro užgniaužtus nervus skverbėsi pavojaus signalai skausmo pavidalu. Dar nestipriai, bet Karnevo manė, kad skausmas apims kūną ir atims sąmonę. Nepasiduodamas naudojo jėgų likutį. Kasėsi nežinodamas, kodėl tai daro. Gal tik tam, kad netrūnyti, pasyviai virstant pelenais. Nuvargęs  grandė gruntą. Smeigė strėlę ir ginklas, išsprūdęs iš pirštų, pranyko sienoje. Berniukas pirštais padidino ertmę. Atsivėrė žiotys į siaurą žemą tunelį. Pro jį gali susilenkęs praeiti vaikas. A. Karnevo žiūrėjo į juodą ertmę, svarstydamas ar lysti, ar likti čia. Skausmas liovėsi. Įtemtai mąstė.
P. S. Pykčio stebėjimo lentelė.
SITUACIJA EMOCIJOS IR INTENSYVUMAS PROCENTAIS MINTYS IR INTENSYVUMAS PROCENTAIS ALTERNATYVA EMOCIJOS IR MINTYS PO ANALIZĖS
1 Atas apsidžiaugė, nes atnešiau tuno salotas. Kai sužinojo, kad įdėjau majonezo, atsisako. Liepiu paragauti truputėli ir po to nuspręsti ar tai yra jam skanu ar ne. Jis atsisakė. Pasakiau, kad pasirinktų: paragauja tuno ir valgo ledus, kuriuos pats pasidarė, ar eina miegoti. Jis pasirenka miegą. Verkdamas nueina. Nusekiau iš paskos. Bandžiau įkalbėti pasirinkti kitą variantą. Jis atsisako. Tada pasakiau, kad išmesiu jo ledus jei neparagaus. Jis atsisako. Įsiuntu. Jis daužo sau galvą į sieną. Įsiuntu, nes liepiau. Jis dažnai netiesiogiai save žaloja. Sudaviau antausį. Jis suklupo rėkdamas, kad skauda. „Ar supratai už ką daviau antausį“, paklausiau. „Ne“, atsakė. Po akimirkos papasakojau apie tai, kad draudžiama save mušti. Kad draudžiama spręsti apie maisto skonį vien tik iš išvaizdos, nes tai subjektyvus žvilgsnis, ir didėja tikimybę apriboti save. Pasakiau, kad daugiau nebevarginsiu jo, ir kad gali miegoti. Jis panoro paragauti tuno. „Neprivalai“, atsakiau. „Aš noriu“. „Gerai“. Jis paragavo ir pasakė, kad skonis geras.  Susierzinimas ir pyktis. 25%. Erzina, kad išankstinė nuomonė trukdo laisvai pažinti realybę tokią, kokia ji yra, ar galėtų būti. 30 %. Jis dar vaikas, todėl mažai žino, o kompleksai neleidžia atsisakyti išmoktų reakcijų į pasaulį, nes taip lengviau jį suprasti ir kontroliuoti. Gailiuos, kad sudaviau antausį, bet truputi džiaugiaus, nes viso konflikto metu stebėjau save, tai padėjo suvaldyti pyktį ir neleisti jam išsiveržti pilna jėga.
Šią savaitę stebėjau save. Kaip bendrauju su vaikais. Ar vartoju teigiamas, ar neigiamas sakinių formuluotes. Stebėjimas padėjo kontroliuoti, todėl jo rezultatai nėra visiškai objektyvūs, nes sąmonė kontroliavo ir koregavo daugelį burną palikusių frazių. Turiu prisipažinti, kad šiuo metu tenka atlikti auklėtojo, griežto prižiūrėtojo vaidmenį. Todėl daug frazių dviprasmiškų. Nėra aišku, jos teigiamos ar neigiamos. Jos liepiančios ir įpareigojančios, arba draudžiančios. Tai tikslesnis apibūdinimas.
Šia savaitėlę nemušiau vaikų ir dėl to labai džiaugiuosi, nors progų ir preteksto tai padaryti buvo begale. Deja vis dar nesusivaldau ir grasinu, rėkiu ir pakėlęs papurtau.
Ši savaitė buvo prisodrinta įvykių. Atas ir Ukas užsilipo ant beis kneseto stogo. Lijo lietus. Ukas sugebėjo nulipti, o Atas išsigando, nes buvo slidu. Taip ir tupėjo ant jo apmiręs. Tuo metu buvau mieste. Paskambino Oksana ir paprašė, kad tučtuojau grįsčiau ir nukelčiau sūnų. Bėgau per senamiestį. Grįžęs neradau vaikų. Juos nukėlė Liova Prais. Ukas sakė, kad norėjo jį pagirti, bet susigėdo. „ Už tai, kad Atas užlipo ant stogo jam reikia nusukti ausis“, pasakė Liova. „ Šaunuolis, nes moki suvaldyti pykti“, norėjo pasakyti Ukas, bet nutylėjo. Jis žavisi šia asmenybe ir vadina jį „tavo mokytojas“.
Antrąją Rioš Ašono dieną buvo užpultas Zalmanas. Jam sulaužė nosį ir skruostikaulį. Baisiai sužalojo žmogų. Užpuolė netikėtai. Prismaugė ir smogė į veidą. Dirbo greitai ir profesonliai.
Šiandien Ukas darė namų darbus nuo penkiolikos ir dvidešimt pirmos valandos. Tai erzino. Kelis kartus jį papurčiau, kad susiimtų ir pradėtų dirbti, bet nemušiau, dėl to džiaugiuos. Man tai pažanga.
Po visko liepiau Ukui nusiprausti. Jis nuėjo į dušą. Nors tiksliai buvau nusakęs ką reikia daryti jis blaškėsi nieko neveikdamas. Kol  kas jis nemoka susikaupti ir atlikti operacijos iki galo nenukrypdamas nuo kurso. Meldžiausi šmone esre. Suklydau. Dabar yra eser jomei tšuva, ir reikia pasakyti šiek tiek kitokį nusacha, o pasakiau įprastą, tai grubi klaida,  kuri maldą daro netinkamą. Teko nutraukti Ir grįžti į pradžia. Girdėjau kaip Ukas bumsi, žaidžia savo liežuviu išgaudamas įvairius ritmus. Vaikštinėja. Tai suerzino. Priėjau ir padėjau nusiprausti. Deja tai jį išgąsdino. Įnešiau į dušo kabiną ir atsukęs čiaupą paleidau vandenį. Užpyliau šampūną ant galvos ir nuploviau. Jis susirietęs šaukė kad bus geras. Nejaučiau pykčio. Tik prausiau. Dar užpyliau dušo želė ir nuploviau kūną. Jis visą laiką kalbėjo, kad bus geras. Tada prabilau, kad jis yra geras, kad nebijotų, kad aš padedu praustis.
- Ar tu švarus? – Paklausiau.
- Ne.
- Kodėl?
- Nes nenusiploviau užpakaliuko. – Atsakė jis.
- Nusirenk drabužius ir nusiplauk kūną. Veidą ir rankas jau nuploviau. Nebijok. – Kai jį ploviau jis buvo apsirengęs. Jis norėjo nusirengti. Nusirengė, tik marškinėliai sušlapę prilipo prie kūno. Jis širdo, nes nepavyko jų nusirengti. Padėjau. Jis pats nusiprausė. Pranešė, kad baigė praustis ir apsirengęs pižama, kurią jam buvau paruošęs atsigulė į lovą. Atėjau ir paglosčiau jį. Pabučiavau. Šiek tiek pasikalbėjome. Aptarėme įvykį ir išvedžiau į lauką šunelį. Ten prašiau Kūrėjo, kad atleistų man, ir kad padėtų išmokti valdyti mintis, kalbą ir veiksmus, kad padėtų išmokti valdyti pyktį.
. P. P. S. Vaikų veikla.
ATAS UKAS
KARTU SU VAIKU VAIKAS VEIKIA SAVARANKIŠKAI KARTU SU VAIKU VAIKAS VEIKIA SAVARANKIŠKAI
Tvarkyti namus.
Pasivaikščioti.
Vakarieniauti.
Mokytis gyventi.
Mylėti. Eiti į mokyklą.
Daryti namų darbus.
Išvesti šunį į lauką.
Susitvarkyti savo vadovėlius. Daryti Namų darbus.
Tvarkyti namus.
Daryti valgyti.
Pasivaikščioti.
Gyventi. Eiti į mokyklą.
Apsirengti.
Pusryčiauti.
Mokytis mokykloje.
Grįžti iš mokyklos.
Šią savaitėlę turėjau atlikti dar vieną užduotį: tris dienas stebėti savo bendravimo stilių su vaikais, o po jų taikyti „aktyvų klausymąsi“. Natūraliai pradėjau jų „aktyviai klausytis“, bet pasiruošimas šventėms, įtampa ir gyvenimo tempas ištrynė užduotį iš atminties ir po trijų dienų pamiršau... kartais prisimindavau, bet buvo sunku ištrūkti iš rutinos, inertiškas bendravimo stilius nevargino sąmonės, o „aktyviai klausytis“ kol kas reikia valios pastangų. Kaip reikia aktyviai klausytis? Išklausius informaciją galima perfrazuoti situaciją ir pasakyti pvz.: matau, kad tau buvo smagu.
P. P. P. S.
ŠEIMOS TAISYKLĖS
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18

19
20
21




22
23


24 Draudžiama muštis.
Draudžiama pravardžiuotis.
Draudžiama įžeidinėti žodžiais ir gestais.
Privaloma elgtis sąžiningai.
Privaloma tvarkyti namus.
Privaloma tvarkyti drabužius.
Draudžiama keiktis.
Privaloma būti kukliu.
Privaloma mąstyti, kalbėti, elgtis dorai.
Draudžiama skriausti gyvūnus.
Privaloma atsižvelgti į kitų žmonių norus, poreikius.
Privaloma mylėti tėvą.
Privaloma klausyti tėvo.
Privaloma mylėti vaikus.
Vaikai turi bijoti įžeisti tėvą.
Privaloma vyriškai įveikti sunkumus.
Privaloma būti patenkintu tuo kas yra.
Privaloma džiaugtis kiekviena akimirka, išskyrus tada, kai privaloma gedėti, ar liūdėti dėl žmones ištikusios nelaimės.
Privaloma žiūrėti į žmones palankiai, kiek tai įmanoma stengtis rasti pateisinimą padarytai klaidai.
Privaloma būti savikritišku.
Draudžiama žiūrėti nekuklius filmus, reklamas, paveikslus, iliustracijas ir t. t. Neskaityti nekuklių tekstų. Nesiklausyti nekuklių kalbų. (Kas yra nekuklu? - Apnuogintas moters, vyro kūnas ir imstymus santykiai tarp vyro ir moters. Taip pat į ne kuklumo sampratą įeina socialiniai nukrypimai: santykiai tarp giminaičių, tarp nepilnamečių, tarp vyrų ir vyrų, tarp moterų ir moterų, tarp vyro ir gyvulio, tarp gyvulio ir moters ir t. t.)
Draudžiama apžiūrinėti nekukliai apsirengusius žmones.
Draudžiama žiūrėti filmus, ar priimti bet kokias kitais kanalais pateiktą informaciją apie žiaurų elgesį su žmonėmis, gyvūnais, personifikuotais daiktais ir t. t. Jei tas smurtas parodytas kaip normalus, pageidaujamas elgesys.
Vengti žiūrėti kaip poruojasi gyvuliai.
A. Karnevo juto drėgmę kuri sklido iš požeminio tunelio. Visokie vabalai skrido ten ir iš ten. Tai vargino, nes kartais jie norėdavo paskanauti A. Karnevo kraujo. Meška puvo ir nepakenčiamai smirdėjo. Būrys musių sukosi aplink dvėselienos akis, burna, išangę ir žaizdas. Šią smarve susidomėjo laukiniai šunys. Jie prisliūkino prie duobės žiočių. Seilę varvindami cypavo. Vienas šuo paslydo ir įkrito į duobę. Susitrenkęs cypė. Atrodė kad tuoj nudvės, bet po kelių minučių šoko ant lokio ir draskė jo mėsą. Kiti šunys šokinėjo ant žiočių krašto, godžiai ir pavydžiai lodami savo draugui. Karnevo įšliaužė į uolą. Klimpo gličioje dirvoje. Neiškentęs šuns bičiulis taip pat šoko į šulinį ir skaudžiai užsigavo, bet po minutės ir jis mito meškiena. A. Karnevo slinko į tunelio gilumą. Buvo baisu, bet kitos išeities nematė, nes šunys tikrai jį bandys sudoroti.
2017-02-17 10:52
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 2 Kas ir kaip?
 
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą