Rašyk
Eilės (78093)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 21 (2)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Apsnigtu lauku brido jauna porelė. Vaikinas nepatenkintas murmėjo. Mergina juokėsi iš niurzglio.
– Nepatinka man žiema. – Skundėsi paauglys.
– Kodėl?
– Šalta, slidu, gali kaulus paslydęs susilaužyti. Nors prisirišk tarkas prie kojų...
– ... Bet dabar nėra slidu.
– Pakentėk truputį. Prieisime vieškelį, ten plikledžio bus per akis. Klubus ant ledo pamesi.
– Nebūk toks tikras.
– Tylek, boba.
– Koks tu dar vaikas!
– Ne tavo reikalas.
–  Jei būsi toks nemandagus, daugiau nebesikalbėsiu ir nebeklausysiu tavo paistalų.
– Na ir nesiklausyk, jei galėsi... – Vaikinas pradėjo šūkauti paskirus, atsitiktinius skiemenis: lia lia, ba ba, trataila, kutiliukai, viva le respublikum ir t. t.
„Kvailys“. Šypsodamasi pagalvojo mergina.
– ... Žiūrėjai vakar filmą apie arabus?!? – Rėkdamas klausė paauglys. – Nežiūrėjai? Kokia bėda. Na, nieko. Gal kada kartos. Būtinai išsiplauk burną prieš žiūrėdama. Akis taip pat išsiplauk. Ir galvą išsiplauk. Kai viską būsi išsiplovusi, išeik į lauką palakstyti. Būsi „ledinė pana“. Ir filmą apie arabus lengviau suprasi. „Salamaleikumalachbaa“. – Vaikinas pargriuvo į pusnį ir suriko. – Le chaim!
– Kelkis, pakvaišėli tu.
– Ha, sakei, kad nekalbėsi su manimi!
Mergina prikando lūpą. Suraukė nosį ir nužingsniavo. Vaikinas ją pasivijo. Dar garsiau ir nenatūraliau erzino nieko nereiškiančiais pliurpalais.
– Arabai sudegino Danų vėliavą. Todėl, kad kažkas iš danų įžeidė jų orumą.. Kokie silpni tie arabai... Vienas pamaiva sugeba užgauti visą musulmonišką pasaulį. Ar nejuokinga? Toks įspūdis, kad jie visi impotentai. Jų (tariamas) religinis jausmas toks trapus, kad užtenka naivaus, kvailo juokelio išvesti juos iš kantrybės. Jie kažkokie nerimti. Rimtų žmonių pigia kritika iš pusiausvyros neišvesi. Gal jie net netiki savo „Alachu“? Jei jis absoliutas, vadinasi, prie jo nei pridėsi, nei iš jo atimsi. O jie „Jį“ gina tarsi silpną, paliegusį, piktavalį, surūgusį, įtarų žmogų. Kažką ne taip daro. Nesuprantu, kodėl jie netiki patys savimi. Ten vyrauja nepilnavertiškumo jausmas. Nepilnavertiškumas kasdienybėje virsta masine agresija, prievarta. Gaila arabų.
Mergina susimaišė, nebežinojo, kaip reaguoti į tokį staigų pokalbio krypties pakitimą.
– Visa tai nesąmonės. Nieko nesupratau... Kam tu man tai pasakoji?
Vaikinas šyptelėjo.
– Tyčia taip padariau. Kad vėl pradėtum kalbėtis su manim. Iškoneveikiau kitus, kad pasikelčiau savo autoritetą. Tai padeda. Esu pastebėjęs...
– Nieko tau neišėjo. Tik pamaniau, kad tu – stuobrys. Pasakoji neįdomias istorijas.
– Nebūk tokia tikra. Mačiau, kaip „ausim karpei“. Gaudei kiekvieną žodį. Net dūsdama...
– Visa tai – niekai.
– Tai kodėl paraudai?
– Žandai šąla.
– Tikrai?
– Atstok, pienburni neraliuotas.
Vaikinas pargriovė panelę. Sniegu išprausė veidą.
– Pienburni! Kvailys... ir t. t. – Rėkė mergina.
Jis smagiai šūkavo. Ji vaizdavo nepatenkintą vaikino įžūliu elgesiu. „Pienburnis“ „spjaudėsi“ skambiomis sentencijomis, kurias girdėjo suaugusiųjų lūpose, nesuprato jų tikrosios reikšmės, bet tai nesvarbu, jas tarti buvo malonu, teikė solidumo.
– Kuo senesnės dainos, tuo jose mažiau simetrijos... Senųjų dainų tekstai – ne eilėraščiai, o proza... Girtuoklystė klesti, tai sena tradicija... Kūryba – žodinė, gyva tradicija, susijusi su spontaniškumu, nuotaika, kūrybingumu ir t. t...
Mergina pradėjo svaidyti gniūžtes. „Didesnių nesąmonių, turbūt negalėjai sugalvoti? “, – paklausė ji. Pataikyti nesisekė, nes iš septynių mestų gniūžčių nei viena nepasiekė taikinio. Vaikinas vikriai išsisukdavo. Sugaudavo skrendantį sniego gniužulą.
– Prisiprašei... – šypsodamasis pagrasino vaikis.
– Nebijau.
– Tavo vietoje aš bijočiau. – Jis ją parsivertė ant sniego. Mergina nustojo juoktis po to, kai ją pabučiavo.
– Kodėl taip padarei?
– Man tu patinki.
– Na ir kas... Paleisk. Nebejuokinga. – Ji atsistojo. – Medaus tik mėnuo, o toliau – visas gyvenimas.
2016-12-11 11:20
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 0
 
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą