Rašyk
Eilės (78076)
Fantastika (2303)
Esė (1552)
Proza (10905)
Vaikams (2710)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 3 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Išaušo šviesi atlyginimų diena vienoje iš didžiausių Druskininkų įmonių “Praba”.
Siaurame senoviniame rūsyje buvo dalinamas atlyginimas grynais.
Profesinės sąjungos nutraukė interneto ryšį.
Žmonės laukė grynų pinigų.
Keletas jaunų, vos keturiasdešimt penkių sulaukę darbuotojų nebuvo matę grynų pinigų nuo vaikystės, todėl išplėtę akis laukė pirmo susitikimo su grynais pinigais.
Mėčka, pliktelėjęs jaunuolis, buvo matęs pirmą komunistų partijos sekretorių, Anykščių bažnyčią iš paukščių skrydžio, Druskininkų savivaldybę, o dabar jis galės pasigirti – jis matė grynus pinigus.
Nežinodamas, ką čia daryti, jis tiesiog apsilaižė, kada įsivaizdavo, kad gulės lovoje su bibliotekininke ir ji smalsiai jo klausinės: “ O jie į ką panašūs? ” “ Jie leidžia garsus? ” “ O galima aštria briauna atsipjauti duonos? O agurką? ”

Pasirodė niekada neplinkantis aukščiausios prabos cecho viršininkas Babajus.
Skvarbiu cecho valdovo - gamybininko žvilgsniu jis pažvelgė į Mamedovos krūtinę.
Mamedova jautė, kad Babajus nevertina jos darbo.
Babajus buvo labai principingas.
- Vagys, - ištarė jis visiems laukiantiems grynų. Keletas žmonių atsiskyrė nuo minios ir pasislėpė tamsiame koridoriuje, kuris vedė į ventiliatorių salę.
Mėčka nusijuokė, jis jautėsi kaip atstovas tos kartos, kuri atėjo į pasaulį, kada jau viskas buvo išvogta.

Tik ne viskas buvo taip paprasta.
Šiandien ryte į įmonę buvo atvežtas nepaprastai didelis kiekis išlaupytu iš mirusių, nužudytu darbo biržos darbuotojų ir lauko prostitučių dantų karūnėlių siuntinys.
Klientai reikalauja – prabuok, a girdi? Arba suspardysim vietoje
O auksas iš akies matėsi: 999 prabos
Kaip Babajus galės prabuoti, jeigu atidarius plombuotą seifą, jame nebuvo prabos 999 žymeklio?
- Vagys

Buvo galima iškviesti telefonu policiją, apsaugininkus, kiekvieno žmogaus motiną ir tėvą ir jiems matant sukinėti įtartiems darbuotojams rankas ties riešais  ir kojas beveik ties padu, vadinti žeminančiais vardais pvz. “tu suslikas”, bet jis to nepadarė.
Jis pasakė:
-  Peržiūrėsiu video medžiagą ir kaltininką suspardysiu vietoje.

Mamedovai jis pasirodė labai vyriškas, nevartojo moteriškų žodžių: “ teisingumas”, “sąžinė”, ” įstatymo numatyta tvarka”, “ neliūdėk, prisipažinsi, kaip geras” .
Po vyriškų žodžių: “ suspardysiu vietoje”,  jam ant stalo atnešė tris 999 prabos žymeklius.
Du pasirodė buvo pavogti dar nebeatmenamais 1978 metais.

Jaunuolis pirmą kartą matė savo rankose tikrus pinigus.
Jis neskaičiavo – jis ašarojo. Ką jis galės papasakoti savai bibliotekininkei apie grynus pinigus?
Vyras užsimerkė ir apsilaižė - jie buvo tokie patrauklūs. Prasitars, kad jie malonūs, švelnūs, stangrūs, šiugždantys, gražūs, suteikiantys norą, bet nieko daugiau nepasakys.
Mečka pajuto nenumaldomą norą jų turėti daugiau. Daug daugiau...
Ne, jis nieko nepasakos savo merginai lovoje apie grynus.
Gryni pinigai užkrečiantys, įtraukiantys, kaip rūkymas naktyje, rūkymas lovoje, o gal net labiau.
Grynieji tokie, kad jų norėjosi vis daugiau ir daugiau.
Vyras staiga išsišiepė, taip jis apsidžiaugė, kad jo mergina, kurios taip ilgai ieškojo miesto, rajono ir medicinos bibliotekose,  niekada nematė  grynų.
Jis treptelėjo koja: ne, tu niekada neturėsi grynų.
Mėčka jau kūrė planus, kad jis suburs bendraminčius ir kovos už tai, kad jokia moteris ir bibliotekininkė nematytų grynų.

Perskaičiavusi tris kartus gautą atlyginimą Dočkutė nunešė  žymeklį į Babajaus kabinetą.
Ji tris mėnesius nebuvo gavusi atlyginimo.
Moteris ryžosi pavogti žymeklį, kad vyriškas Babajus rėktu piktai, grasintu suspardyti.
Dočkutė  norėjo vyriško Babajaus dėmesio.
Tai labai jaudino paprastą gyvenimą gyvenančią vienišą panterą.

Babajus paėmė Mamedovą už rankos.
Moteris pajuto, kad jos rankose tarsi tirpsta gryni, tarsi darosi silpna nuo papildomų banknotų.
- Noriu pamatyti tave tokią.., - pasakė jis.
- Nesulauksi.

Mamedova prausėsi duše.
Ji nutarė padaryti jam staigmeną, padaryti gerą video ir pasiusti įrašo kopiją paštu Babajui.
Ji pasistengs, kad jis nustebtu.
Moters kūnas skendo muilo putose.
Tai, tikėjosi mergina, labai sujaudins vyrišką Babajaus dalį.
Ji tik galvojo, kad duše ji ir jos kamera.
Keletas plikagalvių paauglių, tarp jų akiniuotas Babajus ir Mėčka, nesistumdydami, pro nemažą skylutę vandens šildytuve, stebėjo, kaip atrodo besimaudanti Mamedova, bet vos tik ji išsimuilino jie išėjo parūkyti į tuščią laiptinę.
Nesirūkė.
Mėčka ir Babajus susimetė grynų ir padavė vyresniam paaugliui, kuris susikaupęs skaičiavo pinigus.
Drebėjo paaugliškai plaukuotos rankos.
Babajui tik ką matytas vaizdas neleido prisidegti.
- Grynas pinigas yra – oho, - iškėlė kumštį Mėčka
- Grynas pinigas  yra ne oho, o ohoho ho, - pritarė jam cecho viršininkas Babajus, iškeldamas abi rankas.
2016-07-13 14:30
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 2 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2016-07-13 16:05
nutrinta
Sigitas Siudika - nuotaikingas rašytojas, sukūręs istorijų ciklą apie tris uodus: Zyzlą, Kyzlą ir Pastarnoką.
Linksmos, trumpos ir pamokančios istorijos suteikia džiaugsmo ne tik vaikams, bet ir tėveliams.
Uodų abėcėlė susideda tik iš dviejų raidžių: z ir z, tačiau Zyzla, Kyzla, ir Pastarnokas yra iškalbingi ir protingi uodai. Kartais atrodo, kad situacijos, kuriose atsiduria trys draugai, yra neįveikiamos, bet gudrusis Pastarnokas visada randa išeitį. Jie keliauja, gydo, padeda nuskriaustiesiems ir moko draugiškumo, nes šie trys uodai ypač vertina draugystę.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2016-07-13 15:15
ČakoPelėda
jau supratau :-)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2016-07-13 15:07
ČakoPelėda
Dėkui, buvo labai smagu skaityt, kaip visuomet :D

Tik šio nelabai supratau:
"Šiandien ryte į įmonę buvo atvežtas nepaprastai didelis kiekis išlaupytu iš mirusių, nužudytu darbo biržos darbuotojų ir lauko prostitučių dantų karūnėlių siuntinys"
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą