Rašyk
Eilės (78094)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 12 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





ČakoPelėda ČakoPelėda

Mėšlavabalis

Šis kūrinys buvo tarp savaitės geriausių
Rekomendavo: _l_


Sumąstėme su pusbroliu pasistatyt smėlio pilį. Didžiulę, su bokštais ir aplink teliūskuojančiu upeliu. Vandens tingėjom iš šulinio semtis, tai leidau pusbroliui pasiusiot. Sako, mažo vaiko šlapimas nieko baisaus, nuo kažkokių ligų net galima gert vietoj vaistų, tai nesureikšminau. Vis kažkoks vandens pėdsakas, o ir gėlytės lengviau prigis.

Kol iš pasitenkinimo net liežuvį iškišus, rugiagėlėm dabinau pilies kiemą,  žiū, kažkas juda. Ogi mėšlavabalis, iš netoliese esančio lauko tualeto pasprukęs, gal nuo savo vabalienės mamos bandė pabėgt, bala jį ten žino. Aukštelninkas guli mūsų baltulėliame švarutėliame smėliuke, kojom piktai spardosi, lyg vaikas žaislų parduotuvėje. Žinia, nešvarus daiktas, neaišku kuo tuštinasi, to šūdo privalgęs, ir jau tikrai ne rugiagėlių žiedlapiais.
      Nors kas jį ten žino, juk augalai patręšti net  geriau auga. Sako žmogaus mėšlą labiausiai mėgsta braškės, štai kaimynai anądien gyrėsi, kad miesto turgelin vežamas braškes tik taip ir augina, užauga tooookio didumo, kad neatsigina pirkėjų.
      Prašė net mūsų gėrį leist išsibogint, žadėjo atvažiuot patys, atsiridenę tam reikalui skirtą bačką, mums savosios net  šūdint nereiktų.  Bet nedavėm – maža kada patiems prireiks. Galų gale, kur tada tie visi mėšlavabaliai su šūdmusėm  dėsis, užpuls mūsų smėlio duobę, ar net trobą, kai sotus gyvenimas baigsis. Žodžiu, nutarėm  nerizikuot.

Ir vistiek kažkokiu būdu mūsų žaidimų aikštelėje atsidūrė mėlynasis. Sakau, reikia užmušt ir taškas, ką čia dar cackintis su tokiu. Pagaliuku ištraukiu iš pilies, pastatau ant kojų ir bam – sportbačiu. Nėr. Pakeliu koją – sėdi patenkintas pado skylėje. Nusiimu batą, kratau kratau – iškrenta. Kartoju veiksmą -  jokių pokyčių. Rodos mėšlavabaliui visa tai net pradeda patikt.

Pusbrolis susirietęs kvykia iš juoko, jau nebe berniuko, o mažos mergaitės balsu . Aš atgal jam piktai atsikrenkščiu seno diedo balsu. Bet problemos tai neišsprendžia.

Sakau, baik žvengt, juk tu vyras. Daryk ką nors. Pusbroliukas lekia iki sklepo, atsitempia pačią didžiausią plytą ir kad tvos! Smėlis tvarkingai susiplojo, kaip su volu praėjus, šūdvabalis gražiai suzmeko smėlin. Mes lengviau atsikvėpėm, bet štai viena kojyte jis jau kabinasi iš to suslėgto sūrio, lyg kokia nepaklusni razina. Pasirodo tamsiai mėlyna galva, tarsi kokia geltona karūnėle papuošta, nesuprasi, gal nuo saulės, o galbūt ta aureolė anksčiau ar vėliau atsiranda visiems  kankiniams.
- Duokš aš, - šaukiu netikėliui tam. Neiškentus, kol išsižiojėlis pusbrolis susigraibys, čiumpu plytą ir kaip pisu!
Aaaa – dabar jau pusbrolio balsas nebepanėši į mažos mergytės, greičau jau į išprotėjusios bobos iš Džeinės Eir, tos dar iš pirmosios versijos.
Abu persigandę žiūrim į sutraiškytą pirštą ir pilies šonan susmigusį, nuplėštą su visom šaknim nagą..
Mėšlavabalis, irgi kiek trinkteltas,  lėtai, bet užtikrintai ropoja duobės krašto link.
      Bet jis mums jau neberūpi.
2016-05-03 15:11
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 20 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2022-12-02 10:44
cinikas ir nihilistas
Mėšlavabalis
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-03-17 21:33
Sigitas Siudika
pamatei. o šiandien kažkodėl labai užsiėmusi
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-03-05 22:42
sesė_mėta
Geras :D.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2016-11-28 10:58
Loke1
Labai tikroviška istorija.
Pabaigoj ir as kaip mergaitė suspiegiau.
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2016-06-16 14:08
varna
super, ir turinys, ir dinamika
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2016-06-07 09:01
ČakoPelėda
Būsiu, įkalbėjot. Nerūkau, negeriu (beveik), dievinu styginius. Tik kaimyno būtų gaila :-)
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2016-06-06 21:33
Sigitas Siudika
jeigu galit - nebūkit mokytoja. reikės mesti rūkyti. gerti - pasislėpus. su kaimynu bučiuotis - tik po kaimynės.

nebūkit mokytoja, kuri moko gyventi pasaulyje, kurio nėra.

būsit mokytoja - teks klausytis styginių instrumentu
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2016-06-04 13:34
Sigitas Siudika
Tai jūsų vaikystė ar dabartis?  tekstas klasika, realizmas. žaidžiama savo taisyklėmis. efektas - kaip ir akyse. mergina su sijonu ir ir baltom kojinaitėm.

jūs tikrai mokytoja arba mokytojos dukra?
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2016-05-10 12:27
MacteAnimo
eina sau koks geras tekstas. Pastabumas, akylumas, vaizdas kaip iš kiemo išluptas. 5
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2016-05-08 11:13
Svoloč
Liuks, labai vaizdingai ir nereikia to slapuko nuo keiksmažodžių.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2016-05-06 20:26
DykumAsann
Be komentarų - PENKI
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2016-05-06 20:24
Sesivienas
Jo, seilės gali būti id varvančios ne tik varančiosios :))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2016-05-06 20:23
Sesivienas
Autorė vos porą mėnesių darbuojasi rašykų baruose, bet pažanga ryški, gabi mokinė, greitai įsisavino čia vyraujančių pagrindinių žodžių žodiną, taikliai pritaikydama teksto kontekste.
Linkiu sėkmės, isiminkite, chamelionas geba keisti savo spalvas, o skorpionui, nutraukus galvutę, ji atauga, dažnu atveju, vietoje vienos bent kelios kitos, žvairomis akimis, iškištais liežuviais, su varančiosiomis nuodingomis seilėmis.
Laikykitės! ;)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2016-05-06 15:16
tictac_it
mmm , ne tai kad blogis(?) - mėšlas neužmušamas :) - ir tai tiesa, o dar - besistengiant naikinti "blogį" - dažniausiai atsiranda dar didesnis blogis :) - bet visai tai nieko naujo :), tipiška ... 3
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2016-05-04 12:55
nutrinta
Būtų visai gal nieko kūrinėlis, bet... tie visi pisu... sumenkina stipriai turinį.

- - -
Pasysiojome ir kilo,
smėlio pilį statėm tyliai,
grambuolys, kaulo - krūtinė,
krūvoje mėšlo - Tėvynė.

Nudaigoti - ne bėda!
Tas ir buvo mūs klaida.
Lazda - du galu juk turi,
kasi duobę - per kepurę.






Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2016-05-04 11:13
ČakoPelėda
Ačiū visiems, nepasididžiavusiems kapstytis šioje mėšlo krūvoje ir netgi ten kažką suradusiems:-)

Ačiū Kaimyno gyvuliui – vien dėl jo neįkainuojamo  komentaro ir vertėjo visa tai ištransliuoti! 
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2016-05-03 22:51
_l_
_l_
Normaliai, nors pradžia kiek šlykštoka atrodė.
Gera istorijūkštė įtaikyta į visai įdomią nesubrendusio žmogaus negailesčio menkesniam vabalui temą; dailus gabaliukas fantazijos, pakankamai poteksčių ir visai normalus moralas. Beje, sklandi kalba ir ....
Bet ką aš čia bulšitą kratau - ką turėtų kritikai su balionėliais padaryti, Esu asmeniškai pakviestas stipraus žodžio "p***" pakomentuoti juk.
Žodis - stiprus ir pats vienas atstoja didelį gabalą teksto, kuriame neaprašytas didelis lyrhero ryžtas nudobti vabalą, padaryti tai efektingai ir visam laikui bei tuo metu apėmusios jį emocijos - neaprašytos. Bet visa tai sutvarko trumpas veiksmažodis, kuris įprastame kontekste reikštų audringą dulkinimąsi be mentalinės meilės ar kažką panašaus į tai.
Stiprus žodis.
Kai jį perskaičiau, apščiuvau ir pradėjau įsivaizduoti, kad baigsis viskas daug blogiau: kalsi pusbratanui į kaktą tuo plytgaliu, atbėgs žviegdama paklaikus motina ir pervers tave šakėmis.
Gerai kad taip nenutiko. 4.
Kodėl 4?
Ogi per skystai surištas braškių tręšimas su pagrindiniu reikalu ir, kaip trumpam rašiniui, modernumo trūksta manding.
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2016-05-03 20:43
matrica qr
Įdomiai ir vaizdingai aprašyta, o jei dar yra tokių, kurie šias mintis vagia, tai reiškia kūrinys puikus!  5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2016-05-03 17:54
Mengelė
5, nors ir nėra visiškai taip, kaip Tomas sako. Siužetas sklandus, o sakiniai galėtų dar sklandesniais būti.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2016-05-03 16:40
ČakoPelėda
Ačiū už taiklų komentarą.
Tik vabalo jokiu būdu nebuvo galima priploti, nes pati kūrinio mintis yra apie įv. plauko šūdvabalių nemirtingumą :-) Juk ir realiam gyvenime, nei tų jų pritvosi, nei su jais kitaip susidorosi, tik rankas išsišūdinsi  - čia geriausiu atveju.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
1 2
[iš viso: 21]
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą