Rašyk
Eilės (78094)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 6 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







tuoj aš tave sublimuosiu,
oi kaip sublimuosiu –

neliks akmens ant akmens

archetipams
statyti
2016-03-26 07:02
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 14 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2016-03-29 13:40
DykumAsann
Suprantu autoriaus pasipiktinimą mano komentaru, bet, prašau, teisingai suprasti ir skaitytoją, juk jis, su jūsų vėliau pateiktais filosofiniais paaiškinimais nebuvo susipažinęs, todėl tekstą suprato pagal savo išprusimo lygį.

Pastaba: kad ateityje nebūtų tokių pasipiktinimų ir nesusikalbėjimų, siūlyčiau sukurti naują skiltį Filosofija.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2016-03-27 00:31
zeit
Kaip nekeista, dykumos aiškinimas yra teisingesnis už tavo savistimuliaciją. Žodyną ar kišeninius įvadus pasilik sau. Prieštara tavo aiškinimesi.
Pats paneigi wride, paskui susipainioji visai.
Filologe, tu filologe.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2016-03-26 20:44
Chotabičius_
Geras, toks filologinis anekdotas. stiprus 4
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2016-03-26 19:36
tarytum
DykumAsann,

tekstas rašytas lietuvių kalba – nereikia sublimacijos versti į lietuvių kalbą iš lotynų kalbos – terminas vartotas tarptautine ir labiausiai paplitusia – psichoanalitinės tradicijos – prasme. Panašia prasme vartota ir archetipo sąvoka. Etimologija svarbi, bet ji nepajėgi nustelbti semantikos. Turėkit tai omeny.

Dėl archetipų. Senovės graikų kalboje arkhē (ἀρχή) bendriausia prasme reiškia pradą, tačiau tai talpus žodis, turintis ir viešpataujančio principo, kilmės, galios, net suvereniteto prasmes. Žodis typos (τύπος) reiškia ne tik tam tikrą formą, modelį ar šabloną (tipą, kaip mes jį suvokiame šiandien), bet ir įspūdį, įspaudą, matricą, netgi išpjau(sty)tą figūrą, vaizdinį. Jungiškame kontekste iš šių sandų sudurtas terminas archetipas visų pirma reiškia tam tikrą žmonijos patirties aspektą, kuris duotas pirmiau individualios autentiškos patirties, bet nėra iki galo įsisąmonintas, todėl laikomas kolektyvinės pasąmonės vaizdiniu. Populiariame kontekste tai išsigimsta į buvimą paprasčiausiu kolektyviniu elgesio šablonu, o tai ne visai tikslus supratimas.

Šia prasme agresyvus „tuoj aš tave / tau“ yra archetipas, reiškiantis iš ironijos į veiksmą peraugančią priešstatą, draudžiančią kažkam kažką daryti, šiuo atveju – sublimuoti. Taigi reiškiama priešstata pačiam sublimavimo veiksmui, ne draudžiant kažką daryti, o draudžiant tai laikyti sublimacijos padariniu. Taigi visa agresija nukreipta į save ir į pačią archetipinę kritiką, bet ne kažko aukštinimą ar konkretaus veiksmo, kuris šia kritika vertintinas, darymą. Taip, kad DykumAsann vertimas – labai prastas ir nekvalifikuotas, iškreipiantis ne tik prasmę, bet ir ketinimus. Geriau neverskite (arba darykite tą geriau), nes darote žalą mano psichikai ir teksto suvokimui.

Idioma „neliks akmens ant akmens“ gal ir ne visai archetipas (čia jau wride (wrawr) interpretacija, kuri liudija, kad iš čia plačiau pasisakiusių jis bene vienintelis labai taikliai pagavo kampą), tačiau ji vis tiek nurodo į archetipinį kontekstą.

Dėl viso kito – skaitykite wride (wrawr) komentarą.

Atsiprašau.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2016-03-26 14:52
N2
N2
Prašypsino.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2016-03-26 11:40
nesveiko viešpaties
Vakar tuštinosi, šiandien jau nebežino, ką daro. Matyt, tualetinio neužteko.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2016-03-26 11:34
TomKomPotas
4+
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2016-03-26 10:56
Juozas Staputis
Geras.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2016-03-26 09:50
Kostia
Tep, DykumAnus i Pajiezij1 daryti yra tiaisios. Nisamonė ni ailėraštis. Chrėn pojmioš, ten apačioj kuti nusikliedi, blijokšt.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2016-03-26 09:26
DykumAsann
Kuris cia latenticas?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2016-03-26 09:23
zeit
todėl ir sakau - mintis nesusemta...()()()
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2016-03-26 09:21
zeit
aš nežiūriu į termitus atskirai. tik kartu. nežinau kaip latentic.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2016-03-26 09:04
wrawr
nea, latenticai, tu neteisus. "archetype: the original pattern or model of which all things of the same type are representations or copies"
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2016-03-26 08:48
DykumAsann
Jei išverstume į lietuvių kalbą, būtų taip:

Tuoj aš tave išaukštinsiu
Oi, kaip išaukštinsiu -

Neliks akmens ant akmens

Naujiems pirmavaizdžiams, prototipams
statyti.

Atviras grasinamasis tekstas, noras, pasikesinimas kažkam pakenkti, sunaikinti, todėl 1.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2016-03-26 08:19
zeit
w dar mokosi wikiškoje mokykloje, kas nei plius, nei minus, taip pat baigė rašykiškos pirmą klasę. pirmoji savarankiškumui ugdytis, antra kolektyvizmui.
komentare pasireiškia kolektyvizmo pradas, kuriame suplaktukintos pradinuko žinios, su neišmanėliškumo dvasia. nėra terminų suvokimo, suderinamumo. komentarui ir žliubiančiam svogūnui po vienetą. na, tikrai, kad gėda nežinoti, kas yra archetipas. Posakis nėra a. Žaismo nėra.

1.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2016-03-26 07:51
wrawr
pakomentuosiu plačiau, kodėl penki. vien pavadinimas, koerekcija, nuostabus sužaidimas. pirmos eilutės tuoj aš tave/oi kaip - vietoj ir laiku panaudotas archetipinis emocijų perteikimas, nenusvertas tolimesnėj teksto eigoj (pliusas). neliks akmens ant akmens - irgi vietoj ir laiku panaudotas archetipas, kas (pirmose trijose eilutėse) gražiai pasistoja link žodžio "archetipams", bei "statyti" dviprasmybės. emocija tekste yra; sublimacija; nepasiekianti tikslo, rafinuota (kaip, beje, ir pats tekstas) gynyba. čia vėl, daugiaprasmiškumas, nuo lytiškumo binaro problemų iki švelnios aliuzijos į ginsbergo howl (gal tik man taip). skaitosi lengvai, viskas iššauna ir išteka itin sklandžiai, ir, nepaisant apibrėžtumo,  laisvas skaitytojų interpretacijoms. 5, kaip ir sakiau.
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2016-03-26 07:30
poeziją turime daryti visi
"tuoj aš tave" ir "oi kaip" yra tikri gadintojai nuo pirmų eilučių. Jau vien iš pirmosios išmetus "tuoj" fonas keičiasi. Žodžiu, norit koereguokit, norit ne, bet 2.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2016-03-26 07:24
wrawr
5.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2016-03-26 07:24
tictac_it
agresyvus :) , bet pralinksmina - 4-
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą