Regis prieš šimtmetį gal ar pusantro nuščiuvo mada
Šventoriuj žaizdas demonstruoti ir negalią,
Betgi veikla ta efektyvi? –
Stvarstosi jos ir toliau jai savi:
Šunvotė štai – pranašumo rodmuo,
Kraterį atkiša, girias piemuo,
Kitą – ištikus garbė Kvazimodo,
Aišku – visiems karūną aprodo.
Guodžiasi, giriasi – jam šitai duota –
Veža... Markizo mat prisvajota...
Susižavėjęs jis: juo – savimi...
Svarstymai, dūmos..? Kam?.. svetimi...
Nihiliui šitie durnių vargai...
– Įsitikėję tuo grūžties vergai.
Dar savo aroganciją vežiojasi įsikinkę – rikšos,
Tiek begyvi jie, kiek jų dantys grikši
Begimdant ilgesio ilgus sliekus.
Čiulbės sliekai tie – rikša atkus?
Rikšai – markizo estetika žydi,
Apaštalas Froidas vergijon palydi:
Sapiens psichė – Pandoros skrỹnia.
Ko graužias spyną nusikabinę...
Ko nesiriečia nuknebę nosys?
Veidrodį radot? –
Na... Tai žinosit.
Čia – skeveldrėlė vien, bet padorì:
Rasi, kas duota tau – tik žvelgt turi.
Repas – ne žanras, manyti, kad tai stilius bus tiksliau, už stiliaus – objektas, už objekto – išraiškos rezultatas. Algmar, kaip lengva matyti, rašo įvairiai – iš principo? Čia – rezultatas žymiai pranoksta 2+, bet tai nesvarbu... kritika nepasiruošusi aprėpti šitų eilučių puikumo, išskirtinumo nei naujumo.
N2 – nelabai tuokia, ką pašneka, aiškiai pasakyta mintis buvo – paaukštinti save (tą darė kaip išmanė...), toks ir laimikis.
„Vergai“ – atskleidžia tikrą situacijos esmę ir ironiją.
Harė atskleidžia situaciją be ironijos, sakau:
Kiek galima rymoti mėlynam liūdesy? Praktika rodo, kad be galo... poetai dažnai praleidžia vieną tiesą: psichinę realybę žmogus gali ir pats kurti, kultūra pilna tos kūrybos. Lyrika, deja – pilna konstatavimų be išeities. „Verguose“ Harė rado širdgėlą? O ten Ironija, – vartoti arbatiniu, kaip nurodyta, o tai žinai – bus kaip žinai.
Išvada:
Dirbti, dirbti reikia, ponai (Čechovas), vienumoj nykioj smirdėt neverta (Šekspyras~ ). O savo brangią ligą – „duota skaudėti“, verčiau pasilaikyti, užuot garsinus ar dalinus.
Mintis buvo ne apie demonstracijas savo žaizdų (beje, kodėl gi ne ?. Jei kam patinka vis sukti rylos rankeną, aš būsiu pirmas, kuris pasakys - nešdinkis iš mano gatvės.
autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su skaitančiojo nuomone)... Proga susimąstyti, pažiūrėt iš šono ir pasimatuot budrumą: gal geriau nekalbėti save esantį ne itin gerai sukirptą pagal moralę, neatverti psichės užkaborių, neinkšt dėl egzistencinės ankštumos? O jeigu jau kalbu, kaip pridera autentiškam (ką laikau vertybe), vadinasi, esu aš vergas? . Nihiizmo tėvas yra gerai pastebėjęs, kad skausmas poetus kaip vištas priverčia kudakuoti. Tas kudakavimas gali erzinti moraliai pažengusį, - tiek suprantu... Žmogus ne kartą priverstas tam tikrų apinkybių nekęst savęs, nemylėti kito. Tada jis turi galimybę transformuoti tai kurdamas. Antraip - numirtų vidujai žmogus. Ir labai dažnai vidaus iškėlimas gali nemaloniai kveptelt... Viskas žemėje netobula... Apie temą tiek. Ir ačiū, kad jūs taipogi buvot nuoširdus. Nežiūrint į piktoką jūsų širdgėlą, šį kalbėjimą laikau vertybe tiek menine, tiek žmogiška prasme.