Rašyk
Eilės (78158)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 10 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Po sėkmingai užbaigtų studijų draugai man padovanojo katiną.
Nuomojau kambarį pirmajame bendrabučio aukšte. Kas rytą katinas išsiprašydavo į balkoną, nušokdavo į kiemą ir atsisėsdavo ant nupjautos senos obels stuobrio – savo mėgiamoje vietoje. Vakare laukdavo prie kambario durų. Vienas namuose uždarytas nepasilikdavo. Jis buvo išdidus ir nepriklausomas katinas: nemėgo kitų katinų draugijos, nelandžiojo į rūsį, nelindo į svetimus kambarius. Visą dieną praleisdavo lauke, tupėdamas medyje ir stebėdamas kieme žaidžiančius vaikus arba snausdamas saulėkaitoje.

Taip mes abu ir gyvenome. Po metų kitų susipažinau su savo būsimu vyru, ištekėjau. Gimė sūnus. Katinas ėmė keistai vaikščioti po kambarį sėlindamas prie vaiko lyg būtų pasiruošęs gaudyti pelę. Darėsi labai neramu. Pasitarę nusprendėme išvežti jį  pas vyro tėvus.
Iškeliavo katinas maiše į atokų kaimą beveik už dviejų šimtų kilometrų nuo sostinės. Išleistas iš maišo, jis ilgai negalėjo atleisti tokio baisaus pažeminimo. Iš pradžių visiems atsuko uodegą, į grietinėlę net nežvilgtelėjo, įleistas į kambarį, kažkur nulindo.
Nors ir lepinamas, katinas buvo viskuo nepatenkintas. Iš pradžių maisto visai nelietė, net nepauostydavo, vėliau ėsdavo tik tiek, kad nenustiptų. Blizgėjęs jo kailis apšiuro, atšiaurios akys įtariai žvelgdavo į kiekvieną, norintį jį tik paglostyti. Jis aiškiai kažko nerimavo, gal ilgėjosi, kol pagaliau apsisprendė…

Baigėsi ruduo. Vieną rytą atsikėlėme jau žiemą. Šaltis staiga sukaustė žemę, sniegas užklojo laukus. Tą rytą mus prižadino telefono skambutis – dingo katinas. Negrįžo jis nė po dienos, savaitės, mėnesio. Jis buvo visų apgailėtas ir beveik užmirštas…

Sunkiai slinko apsiniaukusi, niūri, šalta, todėl labai ilga žiema…
Atėjo pavasaris. Oras kasdien šiltėjo. Su jau paaugusiu vaiku eidavau į lauką pasivaikščioti. Vieną dieną pajutau švelnų brūkštelėjimą per kojas. Pažvelgiau žemyn ir iš nuostabos net aiktelėjau – mano Rainis, mano Rainis! … Jis nubėgo šalin, užlipo į savo mėgiamą vietą ant nupjautos obels stuobrio ir stebėjo mus, bet nesiartino ir neprisileido. Toks bendravimas tęsėsi keletą dienų. Pagaliau jis pradėjo užlipti į balkoną, labai atsargiai žvilgtelėti į kambarį pro atvertas duris…

Gal jis jaučiasi kaltas, kad grįžo, gal abejoja, kad nebuvo laukiamas, gal bijo, kad vėl bus įkištas į maišą ir išvežtas. Elgiasi taip, lyg būtų giliai įžeistas, pažemintas ir atstumtas… lyg būtų žmogus.

Sunku suvokti, kaip jis rado kelią pas mane – į savo tikruosius namus, ir kodėl kaimo jis atsisakė, nors buvo labai mylimas ir lepinamas. Tikiu, kad ilgainiui jis išdrįs užeiti ir į kambarį, iš kurio niekada daugiau jo nebeišvešiu, kad ir kas atsitiktų…

                                                                                  1999

2003-12-06 09:36
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 14 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2003-12-08 11:36
lyra
Mmmmm, kaip gražiai, sklandžiai... Kaip man patinka jūsų prozos kūrinukai:) /////
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2003-12-07 22:00
Ievų Pūga
Miela Regina,smagi istorija :) Tai ir atsakymas i mano klausimus laiske, kur jusu klausiau apie seima. Tik kaip tas katinas , ar dar pas jus? Labai mano vaikams patiko sis apsakymas. Tik jie sunerimo, kad isveze maise :) Taip ir matau pareinanti katina. lengvai skaitosi. Pralinksminote su savo tuo katinu :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2003-12-07 12:13
Irna Labokė
Puiki novelytė....
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2003-12-07 01:03
karille
"katinai" norejau parasyt, bet kurinukas. Tikra issiblaskele tapau.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2003-12-07 01:02
karille
O man jie patinka. Ir sitas katinai patinka. Kaip visada - paprastas, bet turi kazka TOKIO...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2003-12-06 17:49
heroinas
ir aš katinų nemėgstu..
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2003-12-06 13:46
Dobis
Manau, kalta katino išdidi prigimtis. Nesvarbu kodėl - svarbu kas. Žmonės labai dažnai analogiškai elgiasi... Dėl to turbūt ir mėgsta katinus. Nors aš asmeniškai būtent dėl to jų nemėgstu :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2003-12-06 12:27
Loyola
Mano klasiokui irgi panašiai buvo nutikę...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2003-12-06 12:10
Weird Star
O kas sako, kad katinai uz zmones menkesni? ;)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2003-12-06 10:47
Kirvoboica
Prieraišumas... ;)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą