Rašyk
Eilės (78094)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 11 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





Svoloč Svoloč

Etiudas

Šis kūrinys buvo tarp savaitės geriausių


Frodė jautė, kad mokytoja pakvies jį atsakinėti, ir neapsiriko. Pačiu pirmu šaukimu nuskambėjo jo pavardė:
- Andresenas.
Frodė pakilo iš suolo ir lėtai nužengė prie lentos. Atsisuko į klasę. Kai kas šypsojosi, kas įnirtingai vartė vadovėlį, kažkas su palengvėjimu atsiduso. Gale sėdintis Olė apskritai į nieką nekreipė dėmesio, lyg jo čia nebūtų. „Tam ir sekasi, - pagalvojo Frodė, - niekada nieko nemoka, bet jo niekada ir nekviečia. “
- Na, Frode, ką pasakysi mums apie Hedos Gabler personažą? – mokytoja įsispoksojo pro akinių viršų.
- O ką turiu pasakyti? – atšovė Andresenas vis dar piktas, kad nuojauta jo neapgavo. - Gal sukonkretinkit klausimą.
- Na jau ne, mielasis, tu ne nuovadoje ir vardinti turi ne konkrečius faktus – amžių, šeimyninę padėtį ir panašiai – o personažo charakteristiką, charakterio svarbą pjesės siužetui, įvykiams ir vystymui. Tikiuosi perskaitei pjesę?
- Aišku, - burbtelėjo Frodė.
- Aišku, tada klausom tavo pasakojimo. Laisviau, nesivaržyk.
Frodė matė, kaip klasė ūmai nuščiuvo, ir net merginos, kurios amžinai šaipydavosi, jam į jas žiūrint, šį kartą atrodė rimtos.
- Heda buvo generolo Gablerio duktė, - pradėjo Frodė, bet daugiau, žinojo, nieko pasakyti negalės.
- Taip, šitai mes žinom iš personažų pristatymo pjesės pradžioje, - paragino mokytoja. – Puiku, kas toliau?
- Toliau yra tai, kad būdama generolo dukterimi ji, aišku, išpuiko, kaip, beje, ir visos mergiotės, - išpyškino Andresenas.
- Stop, - padėjo ranką ant stalo mokytoja, - prie ko čia visos mergiotės, kaip tu nepagarbiai apie jas išsireiškei? Mes kalbam apie Hedą.
- Aš ir kalbu apie ją, - griebėsi šiaudo Frodė. Jis matė, kad merginos, kurios tik ką žiūrėjo  rimtai,  dabar vėl įsitaisė pašiepiamas grimasas ir buvo pasiruošusios bet kurią akimirką kvatoti. Į Maritą net nežvilgtelėjo, o argi ji kitokia. Net Olė nukreipė žvilgsnį nuo lango į draugą. – Ji išpuiko, jos vyras, daktaras Tesmanas, visaip jai pataikavo...
- Ir kas toliau? – mynė mokytoja.
- Nieko,  jie išsiskyrė, - mėgino spėti Frodė.
- Aišku, - nutraukė egzekuciją mokytoja. – Vertinimas neigiamas. Ir pasistenk vis tiktai perskaityti pjesę. Esi nekvailas, o kalbi nesąmones.
- Kodėl nesąmones? – jau nebesivaldė Andresenas, juk pažymys vis tiek neigiamas, ką dar gali prarasti. – Kodėl turiu skaityti apie kažkokią išpuikėlę? Jos visos tokios. Nenoriu nieko apie jas žinoti. Ir tai nėra nesąmonė.
Tada nuėjo į savo suolą. Jam einant, merginos šnypštė, o Olė niuktelėjo į nugarą.
- Gerai tu jas pavarei, šaunuolis.
- Ole, - sudraudė mokytoja, - gal jau tu dabar eisi atsakinėti?
- Oi, ne ne, - sumosavo rankomis tas, - aš tyliu.
Po pamokų priėjo Marita.
- Labas.
- Labas, argi nesimatėm? – stengėsi būti įžūlus Frodė. Bet jautė, kad virpa kairė koja.
- Palaikyk kuprinę, - padavė Marita, - noriu apsivilkti.
Andresenas žiūrėjo, kaip ji velkasi striukę, po to juosiasi ploną kaklą šaliku, maunasi pirštines, ir tylėjo.
- Ačiū, - pasakė Marita ir paėmė iš jo kuprinę.
- Ir viskas? – galų gale išspaudė.
- Ne viskas, - griežtai ištarė ji. Žiūrėjo kurį laiką į akis, paskui paėmė už rankos. – Palydėk iki autobuso.
- Ką gi, - patenkintas sumurmėjo Frodė ir atėmė iš jos rankų kuprinę.
Ėjo tylėdami.  Pro šalį zvimbė pirmokai, trečiokai, klegėjo, mėtė viens kitam savo kuprines arba kitaip išdykavo.
- Tu tikrai galvoji, kad visos mergaitės išpuikusios? – galų gale prabilo Marita.
- O argi ne, - pralinksmėjo Frodė.
- Žinai, o gal kaip tik tu toks esi, nepagalvojai?
- Aš? - nusikvatojo Frodė. – Nesąmonė, aš paprastas kaip viena krona.
- Tau tik taip atrodo, - irgi pradėjo kvatoti Marita ir stumtelėjo nuo šaligatvio savo palydovą. Tas vos negriuvo į gatvę. – Oi, atsiprašau, - išsigando Marita. - Galvojau, kad tu stipresnis, nepastumsiu.
- Aš ir esu stipresnis, - kvatodamas gynėsi Frodė. – Tiesiog tu užklupai netikėtai.
- Kaip mokytoja? – surimtėjo Marita. Dabar jie stovėjo stotelėje. Gretimai buvo dar  viena moteriškė, todėl ji pasislinko arčiau vaikino.
- Taip, - Frodei nuo jos artumo pakimo gerklėje.
- Kodėl tu nesimokei? – sušnibždėjo Marita.
- Pasakyti tiesą?
Ji linktelėjo, ir galva atsimušė į jo krūtinę. Ten ir pasiliko. Andresenas įkvėpė jos plaukų aromatą ir apsvaigęs tarė:
- Žiūrėjau į klasės nuotrauką penktoje klasėje. Tu ten su kasytėmis ir ...
- Ir ...
- ...
Po kiek laiko moteriškė,  eidama pro juos link autobuso, pastebėjo:
- Autobusas. Ko nelipat? Kito nebus.
2013-08-01 00:01
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 5 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2022-04-01 10:52
Passchendaele
5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-11-21 17:46
Žilis van Gogas
Patiko, gali išsivystiti gera pjese jaunimui.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-14 16:56
pralaimintis
Hah kad viskas taip paprasta ir lengva butu dabar. Atrodo kad kuo vyresnis darais tuo isimylet darosi sunkiau. O pabaiga tai gera. Geriausia tokiam lengvam ir paprastam kuriniui ko gero. Linkejimai is NIDOS. F.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-07 20:36
Neznana
Super
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-04 19:18
Aurimaz
Neblogai.  
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-02 10:28
Kailas Spenseris
Epizodinis ir šiaurietiškas ir nukirstas taip, kad nepaprašysi to, kas buvo tuo tarpu.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-01 23:10
Marquise
Geras spektaklis buvo Varno, palikęs neišdildomą įspūdį.

Šis etiudas (beje, ypatingai taikliai pavadintas, atimantis bet kokią teisę kabinėtis prie menkoko išplėtojimo) man labai patiko. Toks šiaurietiškai "taupus", bet kartu ir pakankamai spalvingas, kad būtų juntama nuotaika ir personažai. 

Gal kiek ir pervertinsiu, bet šįkart man norisi rašyti IV
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-01 08:40
Šioks Toks
Hm? Įspūdis, jog veiksmas kažkokioje atsilikėlių antramečių(ta prasme peraugusiųjų) mokykloje,
Bet šian autorius jau normaliau mąsto. Matomai vakar jį buvo aplankiusi Mūza, tik vyriškos giminės. :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-01 00:06
Gogl Mogl
Jautrus, geras, geras.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą