Rašyk
Eilės (72245)
Fantastika (2172)
Esė (1688)
Proza (10353)
Vaikams (2459)
Slam (49)
English (1091)
Po polsku (332)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 15 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Google+ Twitter







Mes esame įkaitai savo kolektyvinės pasąmonės vaizdinių. Protėviai mums paliko pasąmonėje teritorijas plytinčias „nuo jūrų lig jūrų“, o išorėje vaizdas toks, tarsi garsas čia pat atsimuštų į sieną arba lubas, o žvilgsnis, kur tik nepažvelgtumei atsiremia į labai artimą horizontą su privalomu matymui mišku.
Globali mintis pasiklysta, transformuojasi į lokalią ir mes susergam didybės manija, visur įžvelgdami prieš mus rengiamus sąmokslus, pralaimėjimai mums rodosi kaip pergalės ir mums visur vaidenasi durklo smūgiai į nugarą, arba persekioja krintančio nuo žirgo į istorijos užmaršties dulkes, būsimo karaliaus vaizdinys.
Karaliaus taip ir neatjojančio iki savo ir mūsų išsvajoto sosto, palikdamas mums tik vaizdinį, kurio dar ir po penkių šimtų metų negalim paleisti iš akių.
Niekas mums įtikinamai nepasako, kad mes seniai esam pasiklydę po savo lokalias provincijas šiapus horizonto ir bijom iš jų išbristi. Gyvename, tarsi savo pačių šešėliai bijodami vidurdienio šviesos, kaip savo menkumo suvokimo, kad niekam esame nereikalingi, besigrumiantys su savo nepilnavertiškumo kompleksais išskyrus sau patiems ir savo pačių sukeltoms kiemo, lizdo ir siauros erdvės problemoms.

Šiandien labiausiai mums trūksta tokių griežtai dvasingų lyderių, asmenybių su perspektyvos matymu, kurie galėtų taip „dvasingai“ tėkšti kumščiu į mūsų pačių apdergtą gimtąjį stalą, kaip kažkada kalaviju, kalavijo rankena ar geležim kaustytu kumščiu stuktelėjo Mindaugas. Gal būt ne vienam griežtai dvasingai išspardęs dar ir užpakalį, kad geriau suvoktų, ką reikia daryti ir tokiu būdų pastūmęs link Vakarų, sutvėręs iš mūsų politinės gentinės makalynės valstybę.
Šiandien stuktelėjus užtektų pasakyti, na gal ir griežtai šūktelti:
- Gana to jungo! Gyvenkim normaliai! Išeikim iš savo provincijų! Išeikim į šviesą! Nesigūščiokim ir netūpčiokim prieš pasaulį, nes mes irgi esam pasaulis!
Dvasingas žmogus pas mus suprantamas ir reiškiasi labai vienpusiškai. Tai būtinai verksmingas ir silpnas balsas, susigūžusi, nuleistais pečiais figūra, visa savo povyza bylojanti apie baimę prarasti tą „dvasingumo pozą“, toks „kliudžiau“ kompleksu sergantis individas.
Bet ar toks gali ką nors vesti, kai pats atrodo pargrius užkliuvęs už pačio pirmo, pačio niekingiausio priešpriešos grumstelio.
Dvasingas individas, šiandien turi spinduliuoti gyvybe, ne nyčiška antžmogiška, ar kokia kita superaura, bet tas vitališkumas turi būti tikras, natūralus, nesuvaidintas, ne įvaizdžio specialistų sukurtas, bet pasitikintis savimi, be baimės ir be pykčio, galintis perduoti kitiems.

Senosios religijos keitėsi ir mirė, bei nyko iš žmonių savimonės, ne tik žlungant valstybėms ir civilizacijoms, kurios rėmėsi tomis ar kitomis religijomis ar kultais.
Jos išnyko, todėl, kad pasikeitė žmogus, ne pats savaime, kaip individas, bet pasikeitė savo kasdienybėje.
Mūsų religija dabar yra nepaveiki naujai žmonių rūšiai – žmogui vartotojui, nes tai yra nauja žmonių rūšis kasdienybėje su dirbtinai sukeltu fiziniu alkiu, kuriai visai nerūpi dvasinis alkis.
Jis tiki ir jo naujoji religija yra – prekybos centras. Jo vadovaujamas dabarties žmogus gyvena ir švenčia pirkimų „kalėdas“, finalinių išpardavimų „velykas“, net, nežiūrėdamas į nieką, lekia į „naktinio išpardavimo mišias“.
Prekybos centro nurodymu į savo naująją šventyklą gali ateiti, ir be kelnių, ir visai nuogas, nes naujasis stabas yra visagalis, jis pasotina, aprengia ir padaro laimingą, žodžiu – išgano vartojantį žmogų.
Senoji religija žmogų pateikia, kaip daug ko negalintį (negalintį nenumirti, negalinti visko suprasti ir paaiškinti etc.), nusidėjusį, kuriam reikalingas atpirkėjas, užtarėjas ir išganytojas ateityje (po mirties, paskutinio teismo valandą), o naujoji religija – prekybos centras, vartojantį žmogų paverčia visagaliu (tik jeigu pirksi daugiau ir vartosi sutaupysi daugiau tolesniam vartojimui), tokiu kaip visi vartotojai, nes tik toks kaip visi vartojantis žmogus yra, tai jo būties alfa ir omega.
2013-05-24 18:23
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 4 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2013-05-27 09:03
asmodeus mortuus
Turi ką (ir už ką) vartoti - vartok. Džiaukis. Kas jau kas., o hedonizmas tikrai įprogramuotas žmogaus pasąmonėje. Dėl didžiavimosi valstybe ir teritorijomis - labai abejoju. Pavaitojimas dėl dvasingumo ne ypač dvasingas. HO HO. Religijos - kaip visada , kažką "gelbės", kažkam - niekai. Ir nereikia to islamo kelti (na dėl daugpatystės nebent). Ne viskas čia taip paprasta, kaip bandoma esė pateikti. Parašymas pats - sklandu, požiūris pateiktas. Bet, mano manymu tai tik "bublicistika" - jei kas bežino žodį "bublik" (rus.) - visa esmė skylėje . Taip. 3
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-05-27 09:00
Erla
Įžanga įtraukianti, apie lyderius pradėta, bet esmė neužčiuopta. Pabaiga silpnokas buitinis konstatavimas.3
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-05-24 23:51
Le Hawk
Na, Mindaugo tai nereikėtų labai idealizuoti, ypač prisimenant, kokiais būdais jis vykdė Lietuvos žemių vienijimą.

Labai geri pastebėjimai apie vartojimo kultą. Viskas taip iš tiesų ir yra. Bet man kažkodėl atrodo, kad visa tai amžinai nesitęs. Vartojimas reikalauja resursų, o jie pasaulyje yra riboti. Antras dalykas - besaikis vartojimas iškreipia žmonių mąstyseną, vertybinę sistemą ir veda žmoniją prie beprotybės. Šiuo metu stipriausiai laikosi ir visam šitam gaivalui nepasiduoda musulmonai. Ko gero, juose yra pasaulio ateitis.

O žmonių, kurie tiktų būti dvasingais lyderiais, yra ir šiais laikais, tik bėda tame, kad idealistai visada lieka nuošalyje. Tam, kad išlįstum į viršūnes, reikia eiti per galvas, kažkam sulįsti be muilo, kažką nustumti į šoną, finansinė įtaka irgi vaidina labai svarbų vaidmenį. O dvasingi žmonės, kaip taisyklė, visu tuo arba nenori, arba netgi nemoka užsiimti. Dėl to jie ir neiškyla.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-05-24 22:21
Žolininkas
Ei ei ei. Įdomus skaitymas. 4
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-05-24 20:01
reverte insanus merčendaizer non grata
1
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-05-24 20:00
reverte insanus merčendaizer non grata
teiginiai, didaktika. nuobodu, nemokšiška visa ko seka toliau.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-05-24 18:39
itwasnotme
Ech, Agricola, neblogi čia pamintijimai, ir vis tiek Tau apie karą geriau rašosi...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą