Rašyk
Eilės (78096)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 12 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Apie šviesą, tamsą ir žmogų

Tamsiu keliu ėjo kažkoks žmogaus šešėlis. Svirinėdamas ir ramstydamas kiekvieną kampą, vyriškis vienoj rankoj nešėsi neaiškaus skysčio butelį. Karts nuo karto žmogaus ranka pakildavo ir supildavo skystį sau į burną. Baironas buvo žmogus be praeities ir ateities. Tai buvo vaikščiojantis kūnas, kuris ieškojo savęs, seniai pamesto šeimininko. Tačiau šeimininko neliko, liko tik marionetė, kuri nuolat buvo truktelėjama tai iš vienos, tai iš kitos pusės. Jis nežinojo kas yra, nes to negalėjo žinoti.....
Tamsoj gulėjo susigūžęs žmogaus šešėlis. Gyvenime nieko neturėjęs ir viską praradęs. Baironas žvilgtelėjo į jį ir jau buvo benueinąs, kuomet pajuto stiprų truktelėjimą į tamsiąją pusę. Viduje buvo tuščia..... Stipriau sugriebęs butelį jis priėjo prie žmogaus ir stipriai užsimojęs smogė jam per galvą. Pasigirdo tyli dejonė ir keiksmažodžių lavina. Pagautas įniršio Baironas identiškai pasikartojančiais judesiais stengėsi užbaigti pradėtą darbą. Dejonė nutilo.... Žmogus išleido paskutinį atodūsį. Benamio galva buvo nudažyta krauju, sulipę plaukai draiskėsi aplink veidą.....
Baironas nieko nepajuto. Gailestingai pasižiūrėjęs į butelio šukes nuėjo toliau. Žmogus be šeimininko, žmogus be pirštų antspaudų.....

Akis spiginantys saulės spinduliai priminė Baironui, jog išaušo nuostabus rytas. Šalia tyliai savo vandenis nešė mažas upeliukas. Ant vidury upelio esančio akmens linksmai šokinėjo keletas varlių, ant vandens paviršiaus bandė išsilaikyti keletas vabzdžių, o visai šalia kranto ratus suko keletas žuvelių. Baironas nusišypsojo.... Viskas taip gražu! Sunkiai atsistojęs, Baironas atsikėlė nuo žemės, pramankštino savo skaudantį kūną ir pajuto stiprų truktelėjimą į šviesiąją pusę. Ir žmogus be šeimininko, žmogus be meilės nuėjo tolyn....

Ribsonas, vidutinio amžiaus vyriškis, negalėjo sutramdyti džiaugsmo ašarų. Gydytojas Baironas pranešė, jog Haris, jo sūnus, daugiau nebeserga vėžiu. Liga išgydyta. Piktybinis auglys, atėmęs gyvenimo džiaugsmą iš jo šeimos, išnyko.
- Bet daktare, juk tai stebūklas!-neištvėrė Ribsonas. Dar prieš keletą mėnesių mums buvo sakyta, kad berniukas neišgyvens.
- Tebūnie tai mūsų paslaptis,- mirktelėjo Baironas. Kartais gyvenimas pateikia netikėčiausių siurprizų. Gavę antrą šansą išnaudokite jį maksimaliai...

Kiekvieną rytą laikraščiuose nuskambėdavo netikėčiausių naujienų. Kiek naktį buvo nužudyta, sužalota žmonių, kiek dieną išgelbėtų žmonių, įvykusių stebūklų. Tačiau niekas nepastebėjo žmogaus be šeimininko, žmogaus be šešėlio.....

Suyra kalnai, kaip suyra dulkės,
Nubėga vanduo, kaip prabėga laikas,
Užgesta ugnis, kaip užgesta gyvybė.
Lieka tik viena: žmogus be šeimininko
                          žmogus be praeities ir ateities...


Bet būna akimirkų, kuomet žemė ir dangus praranda savo esmę, kuomet vanduo degina, o ugnis gaivina, kuomet kojos tampa rankomis, o rankos kojomis, kuomet viskas atrodo tartum vienas didelis materijos gabalas. Ir prabudo šią akimirką Baironas, žmogus su šeimininku, žmogus su viltim.... Nusprendė Baironas išeiti ieškoti.... Žmogus nors akimirkai pabuvęs žmogumi.....
Sunkiai vilkdamas kojas ėjo Baironas keliu, kurį žinojo tik jis pats. Daugelį kliūčių jis sutiko savo kelyje, daugelis priešų padėjo savo galvas.... Daugelį gerų žmonių sutiko Baironas, daugelio jų veidus nušvietė šypsenos.... Jis vėl tapo žmogumi be šeimininko, žmogumi be jausmų....
Bet štai horizonte pasirodė žmogaus siluetas. Priėjęs arčiau Baironas pamatė aukštą, apžėlusį barzda vyriškį. Savo plačiais pečiais jis užstojo saulę.
“Kietas priešininkas”,- pagalvojo Baironas ir jau buvo betraukiąs savo kalaviją. Bet nepažįstamasis tik šypsojosi.
- Tu esi tas, kuris ieško,- prabilo žmogus. Aš esu tas, kuris laukia.
Pravirksta kartais akmuo
Nubėga dulkiu išvagotu veidu ašara,
Bet tu žinai, jog tai ne galas
Jog skrieja tavo paukštis dar į tolį
Ir neša tavo svajones aukštyn.....
Daugiau nieko netaręs nepažįstamasis pranyko.
Baironas vienas liko stovėti vidury stepės. Žmogus be šeimininko, žmogus be minčių laukė....
Dangus apsiniaukė. Pilki ir sunkūs debesys užtemdė saulę. Aplinkui įsivyravo tamsa. Nematoma jėga spaudė Bairono pečius žemyn. Prakaito lašeliai tekėjo žmogaus skruostais.
Saulė nušvito. Juodi debesys pasitraukė į vieną šoną. Lapų ir žolės šnaresys pasiekė Bairono akis. Prieš jo akis vyko žemės ir dangaus kova. Horizontas blykčiojo nuo milžiniškų elektros iškrovų. Viskas skilo į dvi puses. Bairono kūna bandė pasidalinti dvi nežemiškos jėgos....
Baironas apsidairė ir patraukė tiesiai. Tolyn savo keliu.... Už nugaros liko šviesa ir tamsa. Jis žinojo kur eina.... Žmogus, kuris ieškojo ir surado, kuris pajuto laisvę. Žmogus su siela, žmogus su praeitim ir ateitim.....

                                                                            Ėjo žmonės tuo pačiu keliu dulkėtu
                                                                            Ir nepastebėjo kaip akmuo nusišypsojo.....
2002-07-31 13:19
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 16 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2003-07-04 12:19
Electra
kurinys turi kazka patraukiancio, bet man atrodo reiketu dar prie jo truputeli padirbeti
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2002-09-13 10:53
Kraupiai geras zhmogus
ideja gal ir nieko - nushlifavus gautusi. realizacija shlubuoja. o fantastika matyt liko shesheliuose...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2002-08-13 23:26
Vetustis
Gan eklektiškas kūrinys (t.y. suveltas). Gal ir būtų galima ką nors iš jo išspausti, bet dar reiktų gerokai padirbėti, jei tik būtų tokio noro :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2002-08-01 11:19
Odinas (gerute mergiukste)
Eina vienas seselis, susitinka kita seseli. Tas tyliai sudejuoja ir pradeda garsiai keiktis. Imho jokios fantastikos, tik nuoga realybe.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2002-07-31 22:50
klimbingupthewalls
nagi tikrai fantastika :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2002-07-31 15:47
Odinas (gerute mergiukste)
:)))))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2002-07-31 15:25
Akacija
dankanas maklaudas laisvalaikiu mego vaiksciot po miska ir erzinti gegutes...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2002-07-31 14:50
Kritikas
ka? kas? nieko nesuprantu. Pamenuli tu durnas?, oi tai yra Pasauli tu nenustoji manes stebinti.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2002-07-31 14:37
Odinas (gerute mergiukste)
O fantastika kur?
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą