Rašyk
Eilės (78094)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 23 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Blogas komentaras Rodyti?
2012-05-09 15:35
Arletė
Juozapukai- Razbainykai, nesikankinkite, tikrai šiame konkurse nugalėsite, o aš ... aš tik sakalėlė, vargeta.Bet nuo nieko nesislepiu po keliais klonais, skirtingai negu jūs.Ir nerašau sau 5 balų, kaip tai darote jūs...:)) Aš visada čia būsiu tik mažytė sakalėlė.Nesinervinkite labai prašau, dabar ,kai paklausau tiek daug infarktų aplinkui.... Tikrai nurimkite, nesiekiu laimėti, myliu jus,gerai suprantu dzūkus, tenai mano nemažai metų praleita tuose raistuose.O mano tėviškė netoli Žuvinto, mielas mano. Tai gal aš matau savo akimis, o ne jūsų.Man nereikia jokių knygų apie šias apylinkes, aš ten užaugau. O gal mane mano akys apgauna. Nusiraminkite ir pailsėkite, tikrai jums bus pagrindinis prizas.O jei ką nors blogai nuteikia šis mano kūrinėlis, išmeskite jį ir negadinkite Juozapukui gyvenimo.
Su didžiausia pagarba jums, Juozapukai ir skaitovui,-
Aš tik mažytė sakalėlė.
Įvertinkite komentarą:
Geras (5) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-05-09 11:44
Razbainykas
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Nebeeisiu namo,
    te mama sau viena imas bulves sodinti,
Mįsles spręsti turiu
    sapnuose prie tų palių Žuvinto?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (3)
Blogas komentaras Rodyti?
2012-05-09 11:37
Razbainykas
Ir dar: pasiskaitykite V. Nedzinsko fotografijomis iliustruotą knygą "Žuvinto metai" išleistą 1984 m.  ir suvoksite kokia yra poezija ten sukurta (nesueiliuota) supažindinant žmogų su Žuvinto gyvenimu. Kokių paukščių daugybė ir gražumas, bei augalijos ir vandeninių gelmių gyventojai...Tai tikroji Žuvinto palių fantazija  sumišusi su Gamtos poezija. Pavartykite tą knygą, tada nereikės eiti ir to stebėti "Prie Žuvinto". Be to, ten tame Žuvinto metraštyje dėstymas paskirstytas, netgi mėnesiais, kurie visi dvylika su sau charakteringais pastebėjimais yra skirtingi. Kokia ranka gali tą nuostabią Gamtos įvairovę sutalpinti į kranklio snapo padėtį ar smilgos glostymą, peteliškių miglą ar šunų aimanas? O kaip suprasti "apybraižas valčių"? Gal norėta pasakyti konturas, skeletas, siluetas ar dar kitaip. Yra galybė sinonimų, bet prasmė turi nebūti dviprasminama. Gi apybraiža, tai kaip rašoma "Dabart. lietuvių klb. žodyne" reiškia literatūros istorijos apybraižą; nedidelis literatūros kūrinys, pagrįstas tikrais įvykiais ir veikėjais. Ir ką tai bendro turim ir ar galima bent kokia interpretacija su "apybraižomis valčių". Ir nebūtina protinti kai pats nesupranti, kad vakarai ir rytai labai skiriasi Žuvinte nuo Peterburge. Ir šunės nesirąžo paliose ar ežere, greičiau ir įdomiau būtų buvę parašyti, kad gulbės, barsukai, griciukai, kirai, laukiai ar dar kas rąžosi, tada jau kitkas. Taigi spec.pasirengimo reikėtų skaitytojui, jeigu tai būtų įgyjęs ir rašantysis. Tiek žodžių iš "Poetikos Evangelijos". Amen.
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas (3)
Blogas komentaras Rodyti?
2012-05-09 11:10
sodo geniukas
Vakaro grožis, sutemus, atgyja.
Pasipuošia lapais svyruokliai beržai.
Pražydo jau tulpės, jau greit - ir lelijos,
Bet vasaros mums bus vis tiek per mažai... :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-05-09 11:01
Razbainykas
Nagi reikia suprasti ir skaitytoją, kai jį vedžioji išgalvotais takais. O jis (aš) nenori rebusų (kryžiažodžių), bet suvokti autorių ir jo vaizduojamus (įvairiomis priemonėmis) dalykus, bet ne palikinėti skaitytojo fantazijai kažką kažkaip interpretuoti. Juo labiau, kad nuolatos susipriešina autoriaus ir skaitytojo pažinimo (gamtos) ir pažiūrų filosofiniai lygiai. O ALGMAR reikia priminti, kad ir fizika ir matematika yra dieviškoji Gamta. Ir jeigu kalbi (nori kalbėti) apie Gamtą "Prie Žuvinto", tai nereikia jos nukelti į kitas apylinkes. O jeigu jau taip nerimtai atliekamas darbas, tai nereikalingas tas ("Prie Žuvinto") ir tada paaiškinimų ir pasiaiškinimų netgi nereikės.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2012-05-08 19:36
Raiscinė
Na, Razbainykas ornitologas gal - jis žino daug apie kranklius :DDD
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-05-08 19:05
Algmar
.      Sakalėlės paaiškinimas  per trumpas, neišsamus, parodytų taką tik mokančiam eiti. Reikalinga –
 
.      Gamtos pamokėlė maaažučiams – išdykėliams ir geručiams!

Sudėtingi filosofiniai–matematiniai prie Žuvinto vaizdai ne kiekvienam tiesiog prieinami. Prieš bandant vartoti būtina perskaityti šį vadovą – vertimą:

1) Pradžioj ne po balą braido, o po kiemą vaikšto, po sodą, šilelį gretimą. Ten ir kranklys , ir pelėda, ir beržas, o snapų po sparnais tiek matėm, kad ir kranklio gestu patikim.

2) Už vartelių rasi ir smilgas palei žalitvorę – iš tolo žiūrim į ežerą, ne į liūnus įsibridę. Naktinių skrajūnų, peteliškių, būna visokių, kad pamatytum ir ne mėnulį – pakanka žvakę uždegti.

3) Jei jau ežerą priėjom, lašai ant ajerų primena rasą ant rožių, ką tik sode matytą, rožės pro rasą kvepėjo.

4) Vakaro gaisai su aušra ir Žuvinte susilieja, ne tik Peterburge. Ir šunes rąžosi, ir debesų snieguoti kalnai iškyla.

Tiek vertimo.
Dar yra taip vadinama aukštoji matematika – eilėraščio aura. Apie ją klausytis reikia specialaus pasirengimo, be kurio pavojinga – galì dar sprogti kaip Vynuoginis.


Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-05-08 17:18
Arletė
Razbainykas man visą romaną parašė.:)) Mat, aš kitaip pamačiau viską, ir tas sniegynų baltumas, tai auštanti diena lig sniegynų baltumo, o ne pavasario kažkoks sniegas. Kiekvieną kūrinį galima interpretuoti savaip, na, vistiek dėkinga už nuomonę, kad ir kokia ji bebūtų.
Įvertinkite komentarą:
Geras (3) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-05-08 13:22
Razbainykas
  Ir argi tęsiasi sutemos nuo "vakaro tylos" ligi "saulėtekio bundančios linijos" (per įmantrus išsireiškimas). Vargšės nakties pašalintas naktinis įvaizdis.
  Čiau babinai ir bambinetos,– nors ir šimtines užrašinėkit...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2012-05-08 13:15
Razbainykas
Gerai pažįstu palių gamtą, bet kranklių slepiančių snapus, neteko stebėti. Paukščių nomenklatūra tikrai ten didelė, bet be kranklių kompanijos. Jie mėgsta egzistuoti kitokio tipo gamtoje. Kam tos ceremoningos fantazijos, net be metaforų? Ir smilgos paliose neauga. Galima būtų metaforizuoti, kad nendrės  (ar dar kokie augalai) linksta lyg smilgos. Bet smilgų dirva - kitokia. Naktim net ir baltukai (peteliškės kopūstinės) nebeskraido ten, tik uodai ir mašalai. Pajudinta daug gamtinių atributų, bet kaip sako blondinės: "čia ne į temą".
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (3)
Blogas komentaras Rodyti?
2012-05-08 13:00
Razbainykas
Trūksta logikos (net ir mieguistumui), kirčiavimas gadina ritmiką, (nusilenkia-nurengia), rimas: liniją-nuvilnijus (kirtis nuo žodžio pab. 3-skiem.) tylą-pažyra (2 skiem.). Rasos krenta (gal ir ant glostomų smilgų):
"O mieguistų šunų aimana
            per laukus nuvilnijus...
Lig sniegynų ryškaus  baltumo
            juodą naktį visai nurengia."
Ir iš kur prie pavasarėjančių palių atsiranda "sniegynų ryškus baltumas", nelyg sapne?

Ir peteliškės susimaišė,
ir tapo lyg čigono maišas.
Bet čia ne sapnas.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (4)
Blogas komentaras Rodyti?
2012-05-08 12:48
Razbainykas
Tylutėliai slenku
      į pavargusio vakaro tylą,
Kur žalvarniai žali,
      nebepaslepia snapo aštrumo...
. . . . . . . . . . . . . . . . . .
Sunkiai nubrėžiu jau
      saulėtekyje ežero bylą,
Nes dar krečia ranka,
      rasas nuo nematomų smilgų.
. . . . . . . . . . . . . . . . . 
Reikia žengti namo,
      nes šeima tuoj eis bulvių sodinti.
Ar gražu, kad dingau
      sapnuose prie tų palių Žuvinto?

 
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (3)
Blogas komentaras Rodyti?
2012-05-07 20:30
vanigera
Vaizdingas, labai gražus:)
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-05-07 15:44
Mute
Nuostabiai akimirkos išsakytos:)
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-05-07 11:39
il ja
4 už antrą strofą.

(paskutinės dvi eilutės išėjusios iš ritmo ir logikos.)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-05-06 19:33
Santaja
5+
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-05-06 17:36
Intriganto
Duodu pitaką. Be kalbų.
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-05-06 14:23
Arletė
Čia turima galvoje Žuvinto ežero apylinkės.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-05-06 08:02
aurin
Daug gražių metaforų, puikiai pažiūrėta pro sutemas.
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-05-05 21:33
rufkis
ojojoj koks gražulis, duočiau penkis
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
1 2 3
[iš viso: 55]
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą