Rašyk
Eilės (78159)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 11 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





Lengvai Lengvai

Alkio akimirkos

Šis kūrinys buvo tarp savaitės geriausių


Keturios alkanos varnos supasi ant klevo pamėkliškų šakų, kiekviena iš eilės krankteli man praeinant. Mano draugės – nusišypsau joms. Žygiuoju apsirengusi violetinį paltuką per aprimusį miestą ir sugaunu kiekvieną man skirtą žvilgsnį ir šypseną. Jos nešildo – jokio nuoširdumo. Bet sušildyt gali romas, todėl smunku į pirmą pasitaikiusią kavinukę ir paprašau stikliuko tamsaus. Makteliu, po to dar vieną ir jau visai nebaisūs spalio vėjai, ūžiantys už lango. Už lango manęs niekas nemasina – išsitraukiu knygą ir skaitau ją čia pat: kavinėj, su kava. Kaip gaila, kad uždraudė rūkyti viduje, Beresnevičius kažkur anapus linguoja galva: juoda kava be cigaretės – tai tik liūdnas gėrimas. Nežinau, kokia tiksli citata, bet visada visiems sakau būtent taip. O kad nebūtų taip siaubingai liūdna, paprašau dar romo. Trys stikliukai romo gali padaryt stebuklą – sulaužyta mergaitė gali nusišypsoti žavingos moters šypsena prie baro sėdinčiam vyriškiui ir šis pasiduos jai. Dar du stikliukai sušildo tiek, kad mergaitė lieka be rūbų. Aritmetika paprasta – tik penki stikliukai romo ir mergaitė jau suauga ir suįžūlėja tiek, kad gulėdama svetimoje lovoje nė neatsiklausus traukia Camel dūmą, o pelenus krato į ant naktinio stalelio stovičią stiklinę su vandeniu ir citrina. Vyriškis tiek nustebęs, kad nebemoka net prieštarauti.

Atsikeliu iš lovos ir rengiuosi.
- Kur skubi? Pabuk dar, ryte kava pavaišinsiu, - kokie kvaili juokai.
- Aš mėgstu kavą gerti savo namuose, - sakau ramiai.
- Rimtai, neišeik.
Aš tik nusišypsau – kvailas vyriškis. Stebina faktas, koks neteisingas yra gyvenimas: moterims seksą gauti lengviau negu meilę, vyriškiams – meilę lengviau nei seksą, o paklausa apgailėtinai atvirkščia. Džiaugiuosi esanti moterim.

Einu per tamsų miestą, ir tik mano violetinis paltukas puošia pilką gatvę, plaukus bando nusinešti vėjas. Bet jam nepavyks – išsinešti jis geba tik paikas mintis, pakibusias aplink. Atsirakinu narvelį ir tyliai žengiu – susimaunu. Liūdnos akys įdėmiai stebi mano lėtą fokstrotą aplink išmėtytas knygas. Ir aš iš nerangumo žengteliu ant moralės, slystu per kambarį ir nusileidžiu grakščiu špagatu ant minkšto kilimo – fokstroto pabaiga efektinga, bet kiek efektyvi – nežinia.
- Kur buvai tiek ilgai?
- Tavo labai liūdnas vardas, Liudai. Apie ką galvojo tavo tėvai?
- Aš rimtai.
- Aš irgi: mes taip savo vaikų nevadinsim.
- Karolina?
- Ir taip mes savo vaikų nevadinsim.
Jis neištveria ir nusišypso – ta kapituliacija kiek per anksti, tikėjausi dar būti stipriau prispausta. Bet lieku nieko nepešus: abejingumas mano alkio nepasotins, tyli kančia ir pasiaukojimas – irgi. Išsitiesiu ant kilimo ir užsimerkiu, jaučiu kaip liūdni pirštai pasiklysta mano plaukuose. Jei aplink būtų tik priešai – aš amžiais laimėčiau, su mylimaisiais žaidimas daug sudėtingesnis: jo taisyklių man niekas neišaiškino ir nepapasakojo, kaip žaidžiama. O kartais man atrodo, kad tai – visai ne žaidimas, o visas gyvenimas tiesiog toks paprastai paprastas, bet kaskart  laiku susivokiu – taip būti negali, reikia laimėti, kaži kaip, bet reikia. Dabar tikrinu ribas ir atsparumą – rezultatai neįtikėtini, neatsistebiu, kaip stipriai galima nuklysti ir kaip paprasta pakeisti įvykių eigą. Pasitikėjimas. Kodėl? Atrandu tik vieną atsakymą, - nes taip nori patys žmonės. Žmonės, kurie ne tik amžinai meluoja, bet amžinai ir tiki – kažkur iš pasąmonės gelmių išnyra Erichas Marija.

Padarau mums kakavos, o jis paruošia šachmatų lentą. Man malonu, kad jis sugeba mane aplošti – bent jau čia aš galiu pralaimėti ir jaustis saugi. Bet po šacho ir mato vėl seka cugcvangas – nejudu, tik tykiai tykiai kvėpuoju.

Keisčiausia, kai naktį mane stipriai apkabina, atrodo, kad jis viską supranta ir atleidžia, o alkis – nurimsta.
2011-07-14 14:26
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 12 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2022-03-31 13:15
Passchendaele
1
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2018-02-02 13:45
Leopoldo_Slyva
Ar yra psichologinis atitikimas tarp merginos, kuri tariamai parašė šitą tekstą lyg iš savo patirties, ir merginos, kuri yra šito teksto personažas? Privedant iki kraštutinumo, būtų galima paklausti, ar keturių metų mergaitė gali parašyti referatą apie keturmečių vaikų psichologinę raidą?

Pats tekstas turi visą apsakymo arką - užuomazgą, vystymą, atomazgą - tai atgaiva akims nuo poetinės prozos, kuri yra per daug meniška, kad rūpintųsi tokiais amatininkiškais dalykais.

Ir Karolinos paveikslas, be daug žodžių, bet gerai nupieštas. Būtų įdomu sužinoti apie santykius, kurie ją atvedė iki tokios būsenos. Be poezijos, be dramatizmo - kokie buvo šitų žmonių santykiai. Kaip jie susidraugavo, kaip suartėjo. Kodėl tas suartėjimas pasidarė liūdnas, kas sąlygoja alkį seksui be artumo. Ar tai galima suprasti iš istorijos?

Jeigu Lengvai papasakotų, būčiau atidi klausytoja.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-11-10 13:33
sesė_mėta
Perskaičiau paskutinį ir tada pamačiau, kad pirma reikėjo perskaityti šitą. Tai perskaičiau. Patiko. Gražiai ir greitai susukta su tuo vyriškiu prie baro. Ir puiku, kad tamstelė apsėjote be plačių aprašymų. Koncentruotas kūrinukas. Tik gal kaip tik dėl to koncentruotumo, ta pastraipa po "Ir taip mes savo vaikų nevadinsim" pasidaro per ilga kūriniui. Ir čia turbūt buvo galima glausčiau.
O šitas, kažkodėl labiausiai patikęs - "plaukus bando nusinešti vėjas".
Ok, grįžtu vėl prie paskutinio
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-10-13 13:41
Svoloč
Šitas yra auksinis. The gold. Rašyk klasika. Ot reiktų sudaryt rašykų klasikos rinktinę, a?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-02-27 12:49
klimbingupthewalls
4
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-02-27 12:49
klimbingupthewalls
Keturios alkanos varnos supasi ant klevo pamėkliškų šakų, kiekviena iš eilės krankteli man praeinant. <...>
Keisčiausia, kai naktį mane stipriai apkabina, atrodo, kad jis viską supranta ir atleidžia, o alkis – nurimsta.


per vidurį tiesiog alkoseksolengvabūdiškas, o galėjo būti kur kas įdomiau..

tik penki stikliukai romo ir mergaitė jau suauga 
suauga su savo amžinu nebrandumu nebent.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-02-25 21:18
benush
gal ne mano stilius, bet šita nimfomanė visai neužkabino. Parašyta sklandžiai, bet jaučiasi atsainumas 3
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-02-23 16:56
Raistine
Tekstas trumpokas, bet jame sutilpo mintis. Patiko tie filosofiniai pamąstymai ir svarbiausia- nieko "lyšno". 4.88
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-02-20 22:45
TomKomPotas
Nežinau ar man prie širdies įžūlokas tonas, bet man patinka tie gilesnių pamąstymų patrupinimai. Koncentruota. Romo gal ir daugoka, bet už suvokimą, kad vyriškiams kai ką gauti, vis dėlto, sunkiau nei moterims (: tegul bus 4,4
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-02-20 04:07
omnia
Truputį per mažai teksto, jame truputį per daug filosofinių išvadų, ir truputį per mažai detalių, realesnio vaizdo.

Bet saugus cugcvangas po penkių romo su kava ir be cigaretės, nieko sau negaliu padaryti, gražu.

4,3
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-02-17 14:21
bibliotekininkė
O aš drįsiu pabūti nepopuliari, man nepatiko. Per daug lengvai brūkštelėtas mergaitės-moters? paveikslas, per daug paviršutiniškai prabėgta.. Manęs neįtikino. Veiksmo taipogi neradau. Ir dėl tos minties, kad vyrams meilę gauti lengviau nei seksą.. Nejaugi jau taip visos moteriškės ir myli. Na, nežinau nežinau. Sekso, manau, jiems irgi su kaupu, ypač jei kuris gražesnis. Deja, 3,777
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-02-17 10:59
tictac_it
Tam tikroje pasaulio dalyje herojei grėstų užmėtymas akmenimis, tolerantiškesniuose kraštuose :) - galima tik šyptelėti "nuodėmės anatomija" ... bet kokia čia anatomija, preparavimo situacijoje nedaug - kaip spuogo išspaudimas :) .Keletas gražesnių sakinių , violetinio paltuko simbolika ... ir tekstukas paliekantis visgi alkio jausmą ... 4,22
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-02-17 10:37
jovaras
gyvenimiškas toks. gaila,kad pagrindinės veikėjos portretas labai neryškiai nupieštas. labai jau paviršutiniškai ir veiksmas labai greit bėga. vienu momentu būna vienoje vietoje,o paskui kitoje. per greit viskas. balas būtų 3,8
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-02-16 16:59
Daineko
tai atskirtis, kurioje esama silpnoko vėjelio. kiek įprastokai išpildyta tema.

3
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-02-16 01:03
lengva
5. No coments
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-02-16 00:18
Erla
Patiko pastebėjimas, vertinant meilę ir seksą, pasiūlą ir paklausą.
Išoriniai aprašymai taiklūs.
Herojų vidus galėtų būti išsamiau perteiktas.
Almanachui 4.4
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-02-15 17:54
Lapis
gerulis vertinu 5 :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-02-15 15:22
Svoloč
Jau esu skaitęs ir komentavęs šį kūrinėlį. Dabar dar kartą perskaitęs prisikabinsiu prie pabaigoje įterptos ilgos pastraipos, kurioje bandoma išaiškinti savo poziciją apie laimėjimus, pralaimėjimus, žmones, kokie jie neva yra ir t.t. ir šitas aiškinimas man visai nereikalingas arba jo galėjo būti tik menka užuomina, nes tie visi nurodymai skaitytojui, kaip reikia mąstyti, toliau gyventi ir jausti, mane "biesina". Visada stengiuosi jiems pasipriešinti ir daryti savaip.
Gal ir ne tiksliai išdėsčiau, prie ko šįkart kabinuosi, bet teesie.
O šiaip nuodėmės arba pasibandymo savo galimybes studija yra nebloga.

Taigi, almanachui  4,3
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-02-15 13:17
ire
ire
Toks gurmaniškas tekstas. Lengvas, bet su puikiomis įžvalgomis, trumpas, bet suspėta pasakyti, ne tik pasakyti, bet ir paveikti emociškai, pralinksminti ir nustebinti, leidžiantis nusijuokti ir susimąstyti tuo pačiu. 4,9
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-02-19 15:06
Passion_
Ryškus estetinis, logiškumo nestokojantis tekstas, atsiskleidžiąs kaip kintantys vaizdai, sekantys trumputę istoriją - matai violetinį paltuką, vėjo plaikstomus plaukus, fokstroto žingsneliais judantį pagr.personažą - moterį, panašiai seki ir harmoningai plaukiančias jos mintis.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
1 2
[iš viso: 37]
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą