Rašyk
Eilės (78159)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 5 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





_idiotas rašo fantastiką _idiotas rašo fantastiką

Sapnas Nr. 2

Šis kūrinys buvo tarp savaitės geriausių
Rekomendavo: 54866


- Čia yra Viduramžių stikliai, - paskelbė vergilijus.

Sustingusios gyvos figūros. Bet ne stikliai, o kažkokie vienuoliai. Pažinau savo eilėraščio citatą.

- Jie bent jau kalba lotyniškai, - Vergilijus laisvai priėjo prie aukšto, labai lieso vyro, stovinčio prie medinės neobliuotos tribūnėlės. Pvz. čia yra Pjero, - jis pasakė „pvz. „, paraidžiui, - o jo mergaitės vardas Alisa.

Pauzė.

- Netiki? - Vergilijus teatrališkai kilstelėjo antakius.

Aš tylėjau, kažkodėl man buvo nemalonus šitas diskursas.

- Prieik, sakė vedlys. - po sakykla yra pyragaitis, jį perlaužęs tu perskaitysi sentenciją ir užaugsi arba sumažėsi, nelygu kaip pažiūrėsi, tai reliatyvu. Tik nevalgyk, - perspėjo.

- Kur mes esam? Pragare, Skaistykloj?
- Viduramžiuose, rudenį, prieš marą, - atkirto jis.

Dešinėj buvo klepsidra - vandens laikrodis. Dirstelėjau į ją, sužvilgo apvalus lašas.

- Aš užkišau tą daiktą vašku. Neilgai laikys. Todėl jie nejuda. Ateik greičiau ir paimk savo pyragaitį su sentencija.

Įžengiau į tą erdvę su aštriosiom arkom tarsi į užkrėstą, ir priėjau prie liesojo vienuolio. Kiti jį supo pusračiu, vieni sėdėdami ant suolų, kiti stati, pražioję senas burnas arba kietai sučiaupę lūpas. Nukrito lašas, ir visi sujudėjo, o gal tik jų akys, ir visi spoksojo į jį ir spoksojo į mane! Jų akys blizgėjo. Vergilijaus mostu paragintas, po sakykla tarp storų foliantų radau sausą piršto storumo pailgą pyragaitį, perrištą raudona juostele.

- Kas čia per Pjero? - paklausiau.
- Einam iš čia, - Vergilijus paėmė mane už parankės ir skubriai nuvedė. Vieno arkoj buvo ne niša, o trumpas koridorius, kuriuo po neilgos tamsos išėjom į apšviestą menę.

Juste pajutau, kaip iššovė kamštis ir ėmė eiti laikas. Ant ten buvusio stalo perlaužiau pyragaitį.

- Ten Pjeras Abeliaras. Jo mergina vardu Eloiza. Jo mokytojas Gijomas jį mirtinai įžeidė kaip mokslininką.

Iš už nugaros plūstelėjo kalbos garsai. Kalbėjo Pjero. Ne lotyniški atsainūs n garsai ir kapotos balsės, bet panašios į lietuviškas ir daug š ir r. Ivritas.

- Jį įžeidė, ir jis dispute jiems paaiškino Ezechielio knygos uždraustus skyrius. Po to jį vedė į paranoją, palaužė, privertė atsižadėt savo teiginių ir, kaip žinia, iškastravo. nes tiek jis jiems ir reikalingas tebuvo.

Išvyniojau raštelį.

Ten buvo parašyta: „Bet tai mąstanti nendrė“.
2010-08-10 23:48
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 15 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2020-11-11 23:07
gogo
daug apie nieką
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-08-24 21:27
Avoir
Aliuzija į "Mąstančią nendrę"?
Nesustyguotas. Lyg švepluojant, tačiau aiškiai tikint tuo, ką ir kaip sako. Gal ir gerai, visgi, charakteris.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-08-19 23:56
Preliudija
mąstanti nendrė... turiu tokią knygą..:)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-08-12 20:12
lapuotas
"Juste pajutau, kaip iššovė kamštis ir ėmė eiti laikas."


Jėzau.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-08-12 12:19
klimbingupthewalls
pirmam sakinyje būtų gerai matyt V (vergilijus)
prieš "nes" juk reiktų kablelio:
"ir, kaip žinia, iškastravo. nes tiek jis jiems ir reikalingas tebuvo." arba Nes
čia tik tos dvi smulkmenos ir berods nelietuviškos kabutės kliūna, daugiau priekaištų neturiu :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-08-11 13:27
tictac_it
Papainiota neblogai , kaip sapne :) Froidui čia nebūtų kas veikti, ne ta tematika, bet Jungas gal "užsikabintų".Visgi Vergilijus jau link archetipinės srities. Ir sentencija nieko ... tik gal Gijomui (Apollinarui?) ir per švelni .Stilius lengvas , jau pradeda patikti , na gal dėl pyragaičio hmm... manysim kad lyrinis herojus vis alkanas - sentencijoms ...:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-08-11 10:18
mademoiselle šaka antipatriote
Pavadinumu "Mąstanti nendrė" kažkada skaičiau romaną...autoriaus neprisimenu...
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-08-11 10:10
ja Il
chi,  vaško kamštukas! asociacijos su ausies sieros kamščiu, kuriam iššovus pasipylė laikas ir garsai.

nuostabi sentencija raštelyje. (norėčiau laikas nuo laiko tokių raštelyčių :) )
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-08-11 08:01
mademoiselle šaka antipatriote
man patiko, labai patiko...jautėsi  charakteris...
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą