Rašyk
Eilės (78142)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 19 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







1 9 7 0-ieji
Vaga tarp rugių
Brolis mane nusivedė,
Į linguojančias varpas
Pasuko 100 laipsnių kampu,
Pakaušį obuolio vaisiumi pridengė.

Strėlė, ar kulka namudinė,
Jau nemačiau,
Bičių dūzgimas
Blakstienas perskrodė -
Ir tapo juodais bulvienojais tuojau
Taikiai linguojančios varpos.

1 9 9 0-ieji
Ant popieriaus nupiešia
Obuolio juodulį jis,
Smiliumi praskleidžia plaukus,
Po antakio linkiu prideda man
Ir aš pagaliau atsimerkiu.

Kaip prieš delčią
Matau  - šuliniai prisipildo,
Teka skruostais mėnuliai akli,
Šautuvėlis sinchroniškai skęsta,
Brolis sako:
Artemide, imk mano akis.

2009-09-28 15:42
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 10 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2009-10-20 13:45
blemba gerai rašote, aš apakęs. paskui perskaitysiu.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-10-20 08:27
Svoloč
Tas brolis gal tikrai pakrypęs, nes tarp giminių sangulavimas tai yra kraujomaiša. Gal jūs bėkit nuo jo kuo toliau. Ar jum tai patinka? O siaube, už tai tie arbūzai jumi tokie mieli.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-10-19 21:42
Svoloč
Ištvirkęs tamstos brolis - nusivedė prie linguojančių varpų. Turbūt armėnas jūsų mylimas brolalis? Toks labai seksualus kūrinys, tiesiog į porno filmą galima dėti. Dešimt.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-10-18 20:22
z_
z_
5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-09-30 22:19
faustai
blakstienas perskrodė
,šast
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-09-30 01:16
25 kadro nėra
Nors ir gražiai sužaidei su akies/medžio obuoliu, tačiau jo prisirpusios sėklos juodumo (bent man toks įvaizdis prieš akis) detalė nesąmoningai priminė "the Ring"  berniuko braižomą juodąjį apskritimą, kaip tik ir reiškiantį šulinį, kuris beje šiame tekste irgi paminėtas. Siaubo filmų įtaka ar smagus sutapimas? :)

Sutinku su dėde, dėl šautuvėlių (ar lankai nebūtų tiksliau šitame kontekste, nes lankas kaip ir šautuvo propro..senelis? Arba kontraversija - išmesti strėlę iš antro posmo), bei datų. Pasigooglinau šias datas išsamiau ir neradau itin reikšmingų karinių/taikos įvykių. Galbūt pražioplinau. Taip pat sutinku ir dėl kampo. 120 būtų įtikinamiau tiek vaizdiniu tiek matematiškai filosofiniu diskursu.

Ką asmeniškai keičiau dar: [bičių dūzgimas], nes vargšės bitutės labai jau darbščios, nektarą bando surinkti dažname eilėraštyje (apie kulkas - bites esu jau girdėjęs). [pakaušį obuolio vaisiumi pridengė] - ar karo deivė tokia mažytė, ar obuolys toks milžinas? (tokiu atveju derėtų išplėtoti Artemidės personifikacijos portretą, arba tiesiog pakoreguoti šią eilutę)

Kas liečia turinį, karo-taikos motyvas man labai patiko. Ir Apolono, saulės dievo, figūra tarsi trilerio veikėjas. Įdomu, kodėl juodą pakeitei juoda? Dėl to, kad saulė (poezija, muzika, linksmybės) irgi būna užtemusi, bet ji nereiškia karo (blogio, tamsos jėgų, medžiotojo instinkto) nuotaikos. O kai žiūrima pro tikrąsias medžiotojo akis, nors ir matoma šviesa, tačiau ta šviesa yra tamsos kilmės, juodesnės už tą, kurią gali skleisti mums regėtina juoda. 20 metų aklumo viena akimi (pusiau prislopintas įgimtasis poreikis), po kurio dirbtinė - Apolono spindulio prašautosios ir mūziškosios  prigimties, Apoloniškosios kūrybos vaisius. Šiaip pagarba už nenukrypimą nuo mitologinės tėkmės bei nuo sąlyginių faktų apie veikėjų savybes. ir dar didesnė pagarba išvis už jų įterpimą į savo kūrybą. :)

Pabaigą įsivaizdavau truputį kitaip. Pabaigoje pateiki beveik sukramtytą - reiškia kartoji obuolio motyvą. Reiškia reikia stipresnės.

Vieną (galbūt dvi) teigiamas savybes pasakiau. Iš jų seka dar viena - jausmas. Jausmo, mano nuomone,  jame yra tikrai nemažai. Visgi Artemidė ir vaisingumo deivė (kas puikiausiai perteikta varpomis). Iš to išplaukiantis minusas - to jausmo galutinis pateikimas. Mažyčiai disbalansai (kurie galėtų būti gan erdviai koreguotini) suformuoja mažą, maži suformuoja didesnį, didesni - didelį. O taip norėtųsi skaityti ir neužkliūti, kai idėja  tikrai šauni.

Iš manęs 3

Nepyk už mano mokytojiškumą, arbūzyt. Aš labai nuoširdžiai :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-09-29 15:13
Sauleta naktis
visai gerai
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-09-29 12:12
dėdė kurmis
gana gerai. įtraukė.

pradžioj 100 laipsnių kampas - nelabai tikėtina.

kalbą švarint galima. pvz blakstienas perskrodė - keist vietom žodžius dėl ritmo. obuolio juodulį jis - tas įvardis gale dirbtinai regis. paskutinėj strofoj nereikalingas "matau".

pabaigoj nesupratau šautuvėlio. ir kodėl sinchroniškai - su kuo? su tekėjimu? truputį neaiškiai čia.

ir dar - Apolono akys? ar tavo brolio? Datos stipriai šiame darbely brėžia linijas, bet jų reikšmė gana abstrakti. atrodo, jog tik autorius pilnai supranta kūrinio esmę, dėl to skaitytojui silpniau suskamba (nėra kai kurių paralelių).

bet šiaip fainai, mano skonio. :)
stiprus 3
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-09-28 18:23
kukutis
Nu jo, geriau dabar aklam ir kurčiam.
p.s. tik pensija mažoka :(

Vienas iš geriausių šiandien.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-09-28 18:05
I Am What I Am
žavinga
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-09-28 16:54
z_
z_
Šekspyrą skaityk :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą