Rašyk
Eilės (78091)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 15 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Kelias vingiavo per mišką kildamas į kalną. Pasiekus jo viršūnę (tiksliau kalno viršūnės plokštumą), palaukėje pamatėme lygų žieminių kviečių brandžiomis varpomis tebebręstantį, gražų net apie 50 ha lauką. Jame jaunuoliai iškasė keturis  gilius profilius,, 8 pusduobes  ir apie 20 negilių duobučių pamena Jonas. Jis viską  aprašė lauko denoraštyje, paėmė grunto bandinius tolesniai jų analizei Maskvoje. Šis darbas užtruko apie tris valandas. Viską sukrovus į vežimą, ekspedicijos dalyviai vyko į namus. Saulė skaisčiai švietė ir šildė. Visi šluostėsi sūrų ir dulkėtą prakaitą. Pavažiavus kokį kilometrą pastebėjo Jonas, kad jo visas kūnas ir net rankų ir kojų panagės buvo išbertos mažais, apskritais taškeliais. Po geros valandos pastarieji išnyko ir Jono savijauta dar pagerėjo. Po to per visą ekspedicijos laiką panašių ar kitokių sveikatos sutrikimų Jonui daugiau nebeatsitiko. Šioje brigadoje reikėjo kartografuoti apie aštuonis tūkstančius hektarų žemės plotą. Siekiant laiku ir kokybiškai įvykdyti tokios apimties užduotį reikėjo dirbti ir sekmadieniais. Kasdien teko atlikti analogiškus darbus 2-5 kilometrų spinduliu, nes atskiri dirbamos žemės plotai buvo įsiterpę tarp miškų. Be to pagal projektą reikėjo kartografuoti ir atskirus miško plotus, kurie perspektyvoje galėtų tapti dirbamais masyvais.
    Kita diena išaušo taip pat graži. Reikėjo kartografuoti miško plotą, esantį už kokių septynių kilometrų nuo Tichonovo padi gyvenvietės. Tiek prieš išvykstant, tiek ir kelionės metu į tyrimo objektą, Jonas atidžiai išstudijuodavo situaciją pagal duotą žemėlapį bei aerofotonuotraukas ir nuolat buvo orientuojamasi erdvėje pagal kompasą. Be šio prietaiso taigoje orientuotis nėra įmanoma. Nuvykus į kartografuojamo miško plotą išaiškėjo, jog ir Jono pagalbininkai atvyko pirmą kartą. Jaunos, šakotos  kokių 7-9 metrų aukščio pušaitės augo kalno viršūnės silpnai bangotoje  lygumoje. Dirvožemis buvo rudos spalvos ir labai puveningas. Todėl neatsitiktinai viduryje miško buvo aptikti du ploteliai maždaug p 20 arų, kuriuse nepaprastai gražiai žaliavo agurkai. Čia, esamas puveningas dirvožemis su amžino įšalo  podirviu bei gera užuovėja, sudarė kuo puikiausias sąlygas tarpti agurkams. Kitomis dienomis teko dirbti kalnų šlaituose ir plokščios formos viršukalnėse. Kartografuojant  kalno papėdę, šlaitą ir viršukalnę buvo pastebėtas toks pat dirvožemių išsidėstymo dėsningumas, kaip ir einant iš pietų į šiaurę: kalno papėdėje slūgsojo juodžemis, pašlaitėje ir vidurio šlaite buvo miško pilkožemis, o šlaito viršutinėje dalyje ir jo viršūnėje - jau velėninis jaurinis.  Joną džiugino tai, kad abu jaunuoliai, tiek ir Aleksandras Sergejevičius dirbo labai sąžiningai, nesiskundė dėl įvairių sunkumų ir trūkumų ekspedicijos metu. Jie visi buvo linksmo būdo, geros nuotaikos ir labai vaišingi. Kada lauke pietaudavo  jie visada kviesdavo ir Joną pietauti drauge. Nuolat vaišintis jų pietumis nevisada atrodė Jonui būtų korektiška, todėl tuo metu jis apžiūrėdavo naujus plotus ir tuo pačiu bevaikščiodamas išgerdavo puslitrį pieno užsikąsdamas  bandelėmis. Mėsos valgyti neteko niekam. Aleksandras Segejevičius pasakodavo, kad jie vėlai rudenį paskerdė kiaulę (kaban- sibiriškai) ir gana skaniai suvalgė. Tuo pat metu jis prisiminė kaip jo vaikystėje buvo diegiamos komunos (komunizmas) jų kaime.
2009-08-27 14:14
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 2 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-08 13:30
Laimada
*.*
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-08-27 14:52
rebas
Skaniai Aleksandras Se R gejevičius kabaną suvalgė. Neblogai apie žemės darbus parašyta
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą