Rašyk
Eilės (78095)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 27 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Joną domino Barabinsko stepės. Tai Vakarų Sibiro pietinės dalies lyguma, esanti Obės - Irtyšiaus upių takoskyroje. Antrosios dienos vakare, po neilgo sustojimo, traukinys pajudėjo iš Barabinsko miesto. Iš tiesų pro langą matėsi gražios lygumos, lygios žaliuojančios pievos, atskiri baltais kamienais jaunų beržynų gojaliai. Nuostabi stepių ir miškastepių zonų gamta. Neužilgo traukinys sustoja Novosibirsko stotyje. Tai savotiškai puošni senovinė stotis: žalios spalvos pastatas su didžiule baltais apvadais arka, vaizduojančia senovinio garvežio formą. Per Novosibirską eina Transsibiro magistralė jungianti Sibirą, Tolimuosius Rytus ir Vidurinę Aziją. Trečiosios dienos ryte nubudome Krasnojarsko mieste. Tai didžiulis geležinkelio mazgas. Jonui buvo įdomu pažvelgti į šią stotį, nes 1949 m. buvo ištremta į šį  kraštą žmonių iš Jono gimtojo kaimo. Tai buvo niūri su daugybe geležinkelio bėgių stotis su aplink supančiais spygliuočių miškais. Toliau keleivinis traukinys kasdien artėjo prie Irkutsko kildamas  vis aukštyn Rytų Sibiro aukštuma. Ketvirtosios dienos rytas. Pravažiuojame stotelę Zima, o kiek vėliau ir Zalari - kelionės maršruto pabaigą. Ši stotelė atrodė paprasta, nedidelė ir niekuo neišsiskirianti iš panašių pravažiuotų. Norisi paminėti, kad į šias pastarąsias dvi stoteles 1948 m. buvo atvežti tremtiniai iš Lietuvos, todėl Jonui buvo taip pat svarbu pamatyti tas vietas kur sunkiai tremtyje dirbo ir gyveno jo tėvynainiai. Apie Zalari stotelę buvo nyku, ją supančiais mediniais vienaaukščiais rąstiniais pastatais. Mūsų laukė trys lengvosios visureigės mašinos. Visi susėdę į jas vykome pro Čeremkovo miestą į Irkutską. Aplink matėsi lygūs laukai, miškelių ploteliai ir aukštos, pilkos spalvos akmens anglies krūvos, tarsi supilti piliakalniai. Tai tipiška Irkutsko srities miškų-stepių zona. Joje turėjome pirmiausia pradėti savo darbus. Tam ir buvo tai daroma - speciali apžvalginė kelionė mašinomis su nuolatiniais sustojimais ir trumpais ekspedicijos vadovų komentarais. Vakare pasiekėme ir patį Irkutsko miestą. Apsistojome taip vadinamoje ekspedicijos bazėje. Tai buvo paprastas medinis rąstų namas esantis netoli miesto centro. Miestas skendėjo žalumynuose. Matėsi daug mūrinių dviejų -trijų aukštų senovinių pastatų. Jautėsi šalto vėjo dvelkimas iš upės Angaros pusės.

2009-08-20 09:20
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 2 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-08 13:32
Laimada
*.*
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-08-20 11:47
Brolis TT
Šitą susigundžiau perskaityti. Labai vaizdžiai papasakota. Tikriausiai jums pačiam teko tai patirti, įtikina.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-08-20 11:41
Varinė Lapė
Atrodo keliauji kartu su Jonu, šiaip įdomu, tik šioj daly radau klaidelių.
Kantrybės ir nesustokite rašyt.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą