Rašyk
Eilės (78093)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 23 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







I dalis
Maskva. Birželio mėnesio pabaiga. Aukšti, galingas šakas išskėtę iš abiejų alėjos pusių, maumedžiai slėpė nuo kaitrių saulės spindulių skubančius žmones. Tai daugiausia studentai. Iš tiesų jų voros skuba rytais į paskaitas ir po pietų- atgal į bendrabučius. Maumedžių alėja tai studentų ir jaunimo sambūrio vieta. Vienoje alėjos pusėje įsikūręs ištisas Timiriazevo žemės ūkio akademijos miestelis, stadionas, bendrojo lavinimo mokykla. Kitoje jos pusėje, už tinklinės tvoros lygumoje, bangavo javų ir kitų pasėlių laukai. Tai akademijos artimiausia bandymų bazė. Alėjos pabaiga gražiai įsiterpia į akademijos mokomųjų korpusų ansamblį. Šia alėja jau trejus metus žingsniavo į paskaitas ir įvairius užsiėmimus ir Jonas Timiriazevo žemės ūkio akademijos Dirvotyros ir agrochemijos fakulteto studentas. Dar neseniai pasibaigusi pavasariom egzaminų sesija ne tik papildė Jono mokslinių žinių bagažą, bet ir šiek tiek atėmė ir fizinių jėgų. Tačiau labai greitai jėgos atsistato ir malonu, kad jau esi būsimojo ketvirtojo kurso studentas.
  Svarbiausia Jonui, kaip ir kitiems dar devyniolikai šio kurso studentų, reikėjo pasiruošti ekspedicijai į Sibiro platybes- Irkutsko sritį. Ten miškastepių i miškų -taigos zonose reikėjo ištirti lauko sąlygomis dirvožemius, sudaryti jų paplitimo preliminarinius žemėlapius, surinkti dirvožemių bandinius agrocheminėms analizėms atlikti, kad būtų galima tiksliai pavadinti dirvožemius ir galutinai parengti jų tikslų žemėlapį. Tokiu būdu parengtus dirvožemio žemėlapius reikėjo perduoti Irkutsko srities vadovaujantiems darbuotojams praktiniam naudojimui. Taigi, atsakomybė buvo didelė, nes reikėjo dirbti profesionaliai. Tad nenuostabu, kad reikėjo triūsti etatinių darbuotojų pareigose.
  Suprantama ši ekspedicija buvo tikras jėgų išbandymas ir jo dalyviai laukė su dideliu rūpesčiu ir nekantrumu. Liepos mėnesio pradžia. Ekspedicijos vadovybė: viršininkas, atsakingasis mokslinis vadovas ir du skyrių vedėjai pranešė, kad vakare iš Maskvos geležinkelio stoties Jaroslavskaja išvykstame į Irkutsko ekspediciją. Jos viršininkas Anatolijus Danilovičius Kašanskis patikslino, kad galutinė stotelė bus Zalari, iš ten per Čeremkovą automobiliais važiuoisime į Irkutsko miestą ir ten bazėje laikinai apsistosime mokomajai- parodomajai praktikai atlikti. Po to kiekvienas gaus  metodinę medžiagą, objektus, atlikimo laiką ir taip po vieną jos dalyvį vyks atlikti užduoties ir ją įvykdęs savistoviai organizuosis sugrįžimą atgal į Maskvą.
  Apie vienuoliktą valandą vakaro mūsų traukinys pajudėjo iš Jaroslavskaja geležinkelio stoties. Jonas pro vagono langą atidžiai stebi maršrutą. Pirmiausia pravažiuojame stotelę Petrovskoje -Razumovskoje t. y. akademijos maumedžių alėjos pradžią. Caro laikais Timiriazevo akademija taip ir vadinosi kaip minėtoji stotelė. Traukinys didino ir didino greitį, netrukus paliko miestą, jo priemiesčius ir sparčiais žingsniais stuksėjant ratams į geležinkelio bėgius, dundėjo tolyn ir tolyn į rytus. Naktį pravažiuotas Vladimiro miestas. Po kitos dienos vidurdienio jau paliktas Kirovo, o po vėlyvo vakaro- ir Permės miestai. Jau antros dienos naktį pasiektas, Uralo kalnuose nuo 1723 m įsikūręs miestas, Sverdlovskas (nuo 1991m. Jakaterinburgas). Jis išsidėstęs abiejose Uralo kalnų pusėse: viena jo dalis Europoje, o kita Azijoje. Per šį miestą eina pagrindinis kelias- Didysis Sibiro traktas. Geležinkelis per Uralą buvo nepaprastai vingiuotas. Traukinio vagonai išsiraitydavo tarsi gyvatė: pro langą matėsi vos du- trys vagonai. Geležinkelio trąsa nutiesta paupiais, slėnesnėmis kalnagrublio dalimis. Dauguma geležinkelio ruožų buvo paruošti išsprogdinant ir iškapojant kietas kalnų uolienas. Todėl abi kelio ruožo pusės atrodė, jog geležinkelio trąsa esti giliame tarpeklyje, kuriame abu kelio šlaitai buvo nukloti karpytomis, dantytomis atskirų uolienų keteromis padengtomis tamsiai ir šviesiai rudos spalvos apnašomis, panašiomis į lietuviškąsias balų geležies rūdas. Ant plokščiųjų keterų pusių buvo gausybė baltos ir gelsvos spalvos užrašų su metų skaitmenimis, pavardėmis bei vardais. Tai tikriausiai buvo įsiamžinę geležinkelio statytojai, nes traukiniai tokiose vietose paprastai nestodavo. Ir šiaip  paklausus žmonių kurioje nors stotelėje kiek laiko reikės važiuoti iki artimiausios, išgirsdavoe atsakymą, jog ją pasieksime po pusės paros ar daugiau. Įdomu buvo pamatyi koks bus pažymėtas ženklas tarp Europos ir Azijos žemynų. Mūsų nustebimui tuo metu pamatėme paprastą medinį geležinkelio ženklu pažymėtą margą stulpą su krypties rodyklėmis į Europos ir Azijos puses. Šiaip važiuojant per Uralo kalnus vaizdai buvo neapsakomai nuostabūs: netoliese iš priekio matėsi sraunūs kalnų upeliai su purslais krentančiu vandeniu iš įvairaus aukščio per akmenuotas uolas. Šalia geležinkelio trąsos pasitaikė ir tekančių neplačių, drumzlinų upių bei upelių. Dėl nežinomos priežasties mūsų keleivinis traukinys buvo trumpai sustojęs kalnuose. Jonas pabandė įkopti į vieną šlaitą. kopti pasisekė lengviau, tačiau leistis žemyn buvo sudėtinga ir rizikinga, nes per status šlaitas nuo kurio gali greitai nuriedėti po vagono ratais, o laikytis nebuvo už ko. Vienok  ši baimė buvo įveikta ir nubrozdintais keliais teko Jonui sugrįžti į vagoną. Žvelgiant pro langą ryte matėsi augančios laibokos pušys, eglės. dauguma atvejų atrodė, jog medžiai auga be viršūnių arba jų viršūnės kabo ore, o tam tikra medžio liemens dalis esti tarsi išpjauta. Taip atsitiko todėl, kad tuos medžius ir būtent tokiuose aukščiuose gaubė tirštas rūkas ar debesų sluoksnis. Be to jau jautėsi ir biologinio laikrodžio įtaka. Pagal įpratimą atrodo pabusdavome anksti, o žiūrėk jau saulutė pakilusi aukšta, palyginus Maskvos laiką su pravažiuojamos vietos laiku.
2009-08-19 19:00
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 2 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2009-08-20 11:39
Brolis TT
Lapė prajuokinti Brolis.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-08-20 11:34
Varinė Lapė
skubu*
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-08-20 11:33
Varinė Lapė
Lapei nematyti "nemažai rašybos klaidelių".
Puiki dalis, skubų kitą skaityt.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-08-20 11:23
Brolis TT
Nemieli akiai teksto klodai. Deja, patingėjau skaityti. Tikiuosi atsiras kantresnių žmonių.

Šiaip matyti nemažai rašybos klaidelių, atidžiau reikėtų.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą