Rašyk
Eilės (78159)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 8 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Miestelyje niūru, liūdna - spigina aitri saulė, tvoskia bjaurus karštis. Tyla, jokio vėjelio.
Tik ištvermingi seniai gali iškęsti be vandens visą vasarą arba pavasarį - čia, kaime. Galvojo senė ir sėdėjo ant suoliuko. Akių vokai nervingai krūpčiojo.
Užsimerkė.
Bet, kaip bebūtų keista, matė ji - lyg toliau žvalgytųsi, - sodą, medinį namo kampą, smėliną kelią. Akys vos vos krutėjo.
Staiga pajuto krūtinėje skausmingą dūžį ir sustingo.
Tarsi išsigando.
Burna kreivai susiraukė, skruostikauliai išbalo, bet pamažu įkvėpė ir praėjo. O kai išgirdo gandrų kalenimą ant stogo, atsimerkė. Atplaukę debesys užtojo saulę.
Bet senė buvo akyli. Klysti negalėjo. Kiekvieną vasarą aš grįždavau atostogų tuo pačiu metu.
Ji sėdėdavo ant suoliuko ir laukdavo. Tuo pačiu baidė špokus, mažąsias zyles, čirškiančius žvirblius, saugojo kieme nokstančias vyšnias ir serbentus, sode juodųjų slyvų medį, obuolius, bei pakraštyje pageltonijusias kriaušes.
Bet tą dieną ji galvojo apie mūsų pokalbį.
Niekados anksčiau to nedarė.
Būdavo, bijo.
Kai laikas ateina, ir aš vėl susiruošiu atgal kelionėn, - ji nusitveria skarelės kraštą, suka į ją savo plonų plaukų kasą, pakelia prie akių ir tyliai sukūkčioja. Gilūs įkritę vyzdžiai mąsto.
Nesuprasi.
Traukinys kas dieną išvažiuodavo tą pačią valandą. Ji nelydėdavo. Stovėdavo ilgai prie durų slenkščio, lyg be didelio noro, apgailestaudama, lyg kokia šmėkla. Kelias jai atrodė tolimas, silpnėjo kojos, neišsitiesdavo.
Kad ją dar aplankysiu, aš visada žinojau. Apsikabindavome ir atsisveikindavome iki kitos vasaros.
Bet buvo kitaip.
2009-07-11 16:08
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 6 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2011-03-13 21:03
diukasniukas
Kai užsiminei apie "ištvermingus senius", tai Klintas Ystvudas į galvą atėjo. Ot, būtų porelė.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-07-20 11:56
Nemira
Total kosmar uzmuso kas kiba:D
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-07-15 18:38
begemotas
va čia tai menas. jokio jausmo, jokio ego. super totalus.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-07-13 18:31
pilkė
Štai čia jau tu! Ta, kurios taip buvau pasiilgus :)). Man patiko. Trumpai drūtai. Daugiau užuomina, nei pasakojimas. Mano akimis žiūrint, tai privalumas.

Antspauduoju letena.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-07-13 16:26
agricola
su tais senukais taip jau yra...
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-07-13 16:18
EyesTrueDe_Lies
Tokioje trumpoje ištraukoje per daug reikalavimų. Tai tik prabėganti akimirka, kuriai, manau, nereikia paaiškinimo, kas ta sena ir kas aš. Kas tie sentimentai. Jei mano širdis atsiveria, susiplaka su fantazija, neturiu to išnarplioti, noriu išdėstyti ant popieriaus lapo. Tai ne apsakymas. Tai jausmas, sumišimas, pradžia kūrybinio įkvėpimo, - ir jį gali tik užgesinti aprėminus, kaip Varine Lape, tu sakai.
Vieni rašo istorijas su pradžia ir pabaiga.
Aš rašau tai ką matau, ką jaučiu. Tam nėra istorijos. Panašiai kaip atsivertus kygos vidurį - nesuprasi apie ką, bet aš galiu skaityti, jei man patinka.
Kas yra menas, aš dabar galvoju?
Kas yra darbas?..
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-07-13 13:41
Varinė Lapė
Mintis yra, idėja yra, bet labai labai paviršiuje. Tos ašarėlės kelios, trukčiojimas ir kūkčiojimas - tinka, bet stiprumo nėra, galia kūrinio gylyje slepias. Jausmo maža ir neaiškumas kyla - tai kas ta senė? Kas tas pasakotojas? Kas juos sieja, kas bendro, iš kur tie sentimentai?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-07-11 21:09
Vakar O Gal Užvakar
ot būtum pabaigoje parašęs, kad senė - tai tavo mama, būt buvę gut labai :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-07-11 16:36
Grudge
Nepatarčiau vartoti \"spigina\"...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą