Rašyk
Eilės (78154)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 19 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Šis kūrinys buvo parašytas fantastikos konkursui, po jo paredaguotas:

Nunmurtas lėtai pasuko galvą kalnų miesto, paslėpusio vakaro saulę, link. Jo žvilgsnis su liūdesiu palydėjo paskutinį gęstančios gaisos spindulį, kūno receptoriai pastiro nuo užplūdusio šalčio bangos. Užslinkusios tamsos sąstingis palaipsniui užvaldė visą jo organizmą paskleisdamas po jį ramybės būseną ir kartu paleisdamas tarpžvaigždinį siųstuvą… Kiek jau šimtmečių Nunmurtas naktis iš nakties sėdi čia, apželdinto slėnio dugne, ant paskutiniųjų, dar nespėtų nugriauti, statybinių pastolių tarsi saugodamas tai ką sukūrė Žmogui, kažkada seniai atsiuntusiam jį į šią planetą pertvarkyti jos, ir žadėjusiam vėliau atvykti iš paskos. Kiek laiko kiekvieną naktį jis, vangiai pakėlęs savo snukį, smeigia jį į patekėjusį mėnulį ir  pražiojęs narus skrodžia nakties tylą širdį draskančiu kauksmu, vėl ir vėl siųsdamas signalą – ŽMOGAU, VISKAS PARUOŠTA. PARUOŠTA! Kažkada buvusi negyva planeta pakeista. Medžiai, krūmai, žolė, vanduo, oras... Miestai... Nunmurtas apžvelgė žemrausius biorobotus sustingusius nakties šaltyje. Jų virtimo susisiekimo priemonėmis procesas beveik baigtas. Viskas baigta... Seniai baigta... Telikę keli potėpiai, kuriais Nunmurtas su pasimėgavimu nuolat tobulino savąjį pasaulį kaip kad koks tapytojas vis taisydamas kažką paveiksle, siekdamas idealo, suteikdamas visam kam dar didesnės gyvasties, grožio... Bet ta kelis šimtmečius trunkanti vienatvė... Šauksmas į tylą, tarsi kokio vienišo vilko staugimas mėnulio šviesoje. Nunmurtas švelniai iššiepė nasrus, pagalvojęs, kad kuo toliau, tuo labiau nejučia tampa panašus į tą, kažkada gyvenusį tolimojoje Žemėje, gyvūną. Bet jis nėra vilkas, nėra šuo, jis tiesiog yra tai, kas skirta paruošti, sukurti ir sulaukti. Sulaukti to, kas perims viską ir naudosis. Tačiau viskas veltui. Bėga šimtmečiai, ir vienintelis atsakas į jo šauksmą – tyla. Tyla ir tuštuma. Niekas neskuba apgyvendinti šios naujai atgimusios planetos, tarsi visoje visatoje Nunmurtas būtų likęs vienas. Težiba žvaigždės naktį, mėnulis su savo palydovais praskrodžia dangų gamtos nustatytu ciklu, saulė dienomis nušviečia planetą vėl ir vėl, sodriai maitindama šviesa augalus ir patį Nunmurtą. Metai slenka, sukasi šimtmečiai, o jo nėra. Žmogaus nėra...

Nunmurtas neskubėdamas apžvelgė slėnį, kurį pasirinko šio vakaro ryšio seansui. Mintys nuklydo toli toli, kartu aprėpdamos ir visą jo sutvertą pasaulėlį. Vardan ko viskas sukurta? Kokiam tikslui? Kai žmonės atsiuntė jį į šią planetą, čia tebuvo beorė erdvė ir akmenys, rusvos uolos ir dulkės, smėlis. Jokios gyvybės ženklų. Nunmurtas – jis paprasčiausias biorobotas, tačiau kartu begalo sudėtingas mechanizmas. Jis viską čia pakeitė. Ėjo metai, šimtmečiai, atsirado atmosfera. Su laiku pagaminti robotai iš žmonių įduotų Nunmurtui medžiagų susintetino sėklas, užželdino planetą. Atsirado miškai, žolynai, gėlės, upės, ežerai. Lėtai kito klimatas, tapo tinkamas gyvybei. Nunmurtas pasiremdamas jo smegenų gelmėse žmonijos užprogramuotomis tūkstantmečių žiniomis pastatė miestus, įkūrė visą infostruktūra. Ir štai planeta išties paruošta apgyvendinti. Tie kas jį atsiuntė gali tapti pilnateisiai planetos šeimininkai. Gali tiesiog čia gyventi. Tačiau niekas neatvyksta. Kiek Nunmurtas bekvietė savo kūrėjus, iš kosmoso jokios žinios. Nieko. Tuštuma. Kas yra pasaulis be žmogaus, be visos žmonijos? Nunmurtas kad ir kaip stengėsi nepajėgė atsakyt sau į šiuos klausimus. Jo smegenys, užprogramuotos pakeitus planetą sulaukti žmonių ir įteikti raktus nuo jos, kartu perteikiant visą įdiegtą patirtį, jos tiesiog negalėjo suvokti – kodėl, kodėl niekas neatsiliepia, kodėl visa tai ką jis sukūrė tiesiog gali būti niekam nepanaudota, niekam nereikalinga. Visata, gamta, būtis, nenustojamas tekėjimas savaiminių reiškinių, tekėjimas tiesiąją, tekėjimas spirale? Egzistencijos grožis? Grožis laukinės gamtos, nesubjaurotos jokio įsikišimo iš šalies? Nuostabus buvimas, tiesiog buvimas to kas yra ir bus – bus kol egzistuos. EGZISTAVIMAS. Visa kas yra savaime, visa tai - egzistavimas. Nunmurto planeta, sukurta būtis, visa tai be žmogaus? Kam visa tai? Kai nėra kas įvertina, grožisi. Kai nėra ir viso kito - juoko, meilės, jausmų, minčių, tvėrimo, klegesio, bendravimo šurmulio – viso to ką žmogus įneša į gamtą, į pasaulį su savo atsiradimu, pliką egzistenciją pakeisdamas į būtį. Tiek nuostabaus, tiek gražaus, savito. Pasaulis be žmonių? Nunmurto sutvertas pasaulis, pasaulis apskritai. Kas yra pasaulis be viso to? Nunmurtas vėl ir vėl perskrodė tylą beviltiškumo kupinu šauksmu... Bet... kartu be žmonijos nėra ir karo, bado, negandų? Nėra nenusakomo blogio, kuris nuolat seka paskui ją. Keista būtybė žmogus. Niekas kitas nesugeba taip derinti kūrimo ir griovimo pradų. Niekas. Žmogus gali per kelias minutes sunaikinti tai kas kurta šimtmečius, ir kurti tai kas greičiausiai bus vis viena sunaikinta, negailėdamas tam nei jėgų, nei laiko. Žmogus sukūrė filosofiją, iškėlė religiją, mokslą, menus. Tūkstantmetės kultūros, sekusios viena po kitos... Ir čia pat nenusakomo žiaurumo karai, genocidas, kankinimai, mirtis, ginklai, bejausmiškumas, beprasmis godumas... Žmogus gimdo žmogų, žmogus žudo žmogų. Tveria... Naikina... Beprasmybė... Munmurtas susigūžė pažvelgęs giliau į savo užprogramuotos pasąmonės gelmes. Tiek daug blogio istorijos tėkmėje, tiek daug... Žudikas, suvarantis peilį aukai į širdį vien dėl vargano skatiko, vaikas, žudantis savo tėvus dėl nesveiko troškimo pasijusti galingesniu, viršesniu už tuos, kas jį pagimdė, diktatorius pasiunčiantis myriop milijonus vien dėl to, kad jų plaukų spalva kitokia nei jo... KARAS. Nenusakomo mąsto žudynės vien dėl to, kad klestėtų ginklų pramonė, kad kažkas lobtų kitų sąskaita. Žmonijos istorijoje seniai jau pasibaigė laikai, kai žmogus žudė tik dėl to, kad išgyventų. Natūrali atranka vardan maisto seniai nutrūko, ir žmogus palaipsniui ėmė naikinti vardan naikinimo, vardan galios pajutimo, vardan pinigų, vardan pačių žiauriausių savo instinktų. Kas gali pateisinti Hitlerį, Staliną, Pinočetą*, kitus žmonijos išgamas, kurių kiekvienas įsigudrino žudymą paversti menu, kankinimus – palaima? Pajungę savo valiai silpnavalius ir bailius, jų rankomis pasėjo mirtį aplink save, išliejo ją kaip kad išsilietų lava iš galingo ugnikalnio, kaip ištrykštų nenusakomos jėgos srovė iš susprogdintos užtvankos. MIRTIS, BAIMĖ, SIAUBAS, NEBŪTIS. Tai palaipsniui tapo neatsiejama žmonijos dalimi. Ir galų gale paskutiniai žingsniai - jos kritimas į bedugnę pasukus pilno susinaikinimo keliu, suniokojus visą savo aplinką, negrįžtamus gamtos žlugimo procesus atsukus prieš patį žmogų. Totalinis atšilimas, ozono skylės, nykstantys gyvūnai, augmenija. Visa tai tapo katastrofa ėmusia naikinti pačią žmoniją iš išorės, nes iš vidaus jau seniai nebuvo likę nieko žmogiško. Pasaulis be žmonių – pasaulis be viso šito? Be viso šito. Ar Nunmurto pasauliui reik VISO ŠITO? Ar reik?

Nunmurtas giliai atsiduso. Tuštuma. Šimtmečius trunkanti vienatvė. Ir tik tas begalinis užprogramuotas noras atiduoti save, savo žinias, turimą patirtį. Bet atiduoti kam? KAM? Tam kas turėtų atskristi ir įsukti vėl beprasmybės karuselę dar viename, šį kart Nunmurto sutvertame pasaulyje?

Ne ne ne, juk yra ir kita žmonijos pusė, visiškai kita!

Kažkada kažkas nusprendė, kad žmogus kilo iš Dievo. Nunmurtas pačiupo šią mintį kaip kad skęstantysis griebtųsi už šiaudo. DIEVAS. Dievas nežino blogio. Jis - tai Meilė, Žmogiškumas, Šiluma... Visa, kas buvo gražu žmoguje, visa tai kilę iš Jo – nežemiškojo Tvėrėjo. Motinos meilė kūdikiui, vyro meilė moteriai, gyvos būtybės meilė visam kas nuostabu. Jausmai, žmogaus troškimai kai jam reik kitų būtybių ir kai kažkam kitam reik jo pačio, jausmai verčiantys žmogų kalnus nuversti dėl idėjos, nuraškyti nuo dangaus žvaigždes dėl Meilės. Tai yra... Buvo... Kur dingo visa tai, kas per visus žmonijos būties tūkstantmečius vedė Žmogų į kažką pakylėto, skatino kurti poemas, muziką, dailę. Visa tai prapuolė? Dingo negrįžtamai? Pasaulis be žmogaus? Pasaulis be viso šito? Be to gero ką turėjo jis... ??? BŪTI ar NEBŪTI žmonijai pasaulyje? BŪTI ar NE?

* * *

Nunmurtas sukluso, pažvelgė į dangų. Žybsnis... Mažas, vis didėjantis ugnies kamuolys. JIS! Žmogus! Po tiek laukimo metų! Nunmurtas pagavo nurodomuoju spinduliu mažą besiartinančią žvaigždutę, nukreipė ją „Laukimo slėnin“ ir šuoliais nulėkė pasitikti... Pasitikti ko? Jau iš tolo pamatė nusileidusį laivą – tokį nedidelį, bet atskriejusį iš taip toli ir taip ilgai lauktą. Atsargiai pravėrė duris, pažvelgė vidun... Tarpžvaigždinėje kapsulėje suposi lopšys. Nunmurtas priėjo prie jo, pravėrė. Iš tamsos pasigirdo šniurkštelėjimas, vienas, kitas... ir tylą praskrodė dviejų kūdikių verksmas. Nunmurtas sustojo iš netikėtumo. Kūdikiai? Berniukas ir mergaitė. Galvoje viskas ėmė suktis nenusakoma minčių karusele, biotroninę širdį pervėrė nenusakomas jausmas. Žmogaus kūdikiai. Žmogus atsiuntė čia savo sėklas. Vaikai – tai dar neprirašytos knygos, visiškai tušti lapai, ištroškę žinių, pasiryžę mylėti ir būti mylimi. Vaikai - tai gėris... Gėris iš prigimties. Nunmurtas atsargiai pakėlė tuos du knirkiančius gumulėlius, pasiryžęs saugoti kaip didžiausią turtą, Žmogaus jam dovanotą turtą. Apsisprendimas atėjo žaibiškai – jis, Nunmurtas, bus tas Dievas, jis bus tas, kas išmokys naujai užgimstančią Žmoniją viso to kas geriausia, viso to kas gražiausia ir saugotina. Nebus jokių karų, nebus neapykantos, nebus prievartos, kvailybės. Nunmurtas pradės viską, ištrynęs menkiausius prisiminimus apie blogį, pradės iš naujo ir kitaip. Jo pasaulis nebus be žmogaus, bet jo pasaulis bus tiesiog gražus. Pasaulis ir žmogus bus kaip muzikinė simfonija, kaip naujo gyvenimo daina. Nunmurtas nusišypsojo ir nubėgo nešdamasis su savimi naujai atgimstančią viltį, žmonijos viltį.

Po konkurso pataisyta versija.
Irvidas Česaitis, 2009 m. gegužės 22 d.,
Vilnius

* Adolf Hitler (adapt. Adolfas Hitleris), nuo 1921 m. buvo Nacionalsocialistinės vokiečių darbininkų partijos vadovas („fiureris“), nuo 1933 m. kancleris. Po Paulo von Hindenburgo mirties 1934 m. kaip „Vadas ir kancleris“ tapo Vokietijos vyriausybės ir valstybės vadovu. Vokietijoje sukūrė „Trečiojo Reicho“ nacionalsocialistinę diktatūrą, uždraudė visas opozicines partijas ir persekiojo politinius priešininkus. Dėl jo veiksmų kilo Antrasis pasaulinis karas, kurio metu jo sprendimu sistemingai buvo atimtos teisės Vokietijos užimtose teritorijose esantiems žydams, o apie 6 milijonus jų bei kitų tautų žmonių sunaikinta koncentracijos ir naikinimo stovyklose.

Josifas Stalinas (tikroji pavardė Džiugašvilis, rus. Иосиф Виссарионович Джугашвили-Сталин) – Tarybų Sąjungos politinis veikėjas. Nuo 1922 m. balandžio 3 d. buvo komunistų partijos lyderis, nuo 1927 m. iki mirties faktiškai buvo vienvaldis diktatorius. Jo valdymo metu tikri ir tariami politiniai priešininkai buvo masiškai žudomi, o milijonai Tarybų Sąjungos piliečių ištremti į GULAG'o koncentracijos stovyklas. Per Stalino vykdytą prievartinę kolektyvizaciją milijonai žmonių mirė badu (ypatingai daug Ukrainoje ir Pavolgyje, Tambovo srityje).

Augustas Chosė Ramonas Pinočetas Ugartė (Augusto José Ramón Pinochet Ugarte; g. 1915 m. lapkričio 25 d. – m. 2006 m. gruodžio 10 d.) – generolas, Čilės prezidentas nuo 1973 iki 1990. Dar vadinamas Čilės diktatoriumi. Jo valdytoje Čilėje buvo imtasi politinio smurto - buvo nužudyta ar dingo daugiau kaip 3 tūkst. žmonių. Nuo represijų, persekiojimo, kankinimų, komendanto valandos ir cenzūros į užsienį pabėgo 200 tūkst. čiliečių, o slaptoji policija inicijavo bendrą Pietų Amerikos diktatorių operaciją „Kondoras“, kurios tikslas buvo jų valdomose šalyse žudyti disidentus.

2009-05-22 15:06
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 3 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2019-11-03 11:37
Nuar
Paaiškinimai turėjo išgelbėti kūrinį? Kad ten nėra ko gelbėti. Tiksliau, čia ne fantastika, bet filosofija.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-06-14 23:07
klimbingupthewalls
Tekstas atnaujintas. Perkėliu čia susirašinėjimą, kuris buvo po atnaujinta versija:

2009-06-14 20:43
Irvidas 
Jo, Valkas, gerai pasakei. :) Kazkaip viska isivaizduoju kitaip. :) Nesakau, kad konkursas buvo s..., nes vien jau pastangos rasyt vertos pagyru. Nesu ir as kazkas kas butu isskirtinis. Anaiptol, jau seniai atejo supratimas, kad rasymas ne man. Todel gyvenu savo gyvenima ir tiek. Taciau labai apsidziaugiau gaves pakvietima sudalyvaut. Man tai buvo netiketa ir savotiskai malonu. Malonu del saves. Juk paskutini syk rasiau kokius 9 metus atgal. :) O tai daug. Tfu, laikas taip lekia, kad isties labai labai baisu. Bet kuriuo atveju linkiu visiems rasykams sekmes ir didziuju fantastikos aukstumu.

2009-06-14 20:29
Valkas 
Irvidai, kai kurie iš mūsų rašo, ir rašo rimtai. Kai kurie net turi garbę vadintis tikrais fantastais. Atsiversk paskutinę GLF.
Ir niekas nekaltas dėl to, kaip tu supranti fantastiką (o sprendžiant iš šito kūrinio ją supranti kitaip, nei mes visi). Daugumos (mano irgi) nuomone konkursas tikrai nebuvo žemo lygio, bent jau aš skaitydamas apturėjau nemažai malonumo. Gaila, kad tu nuliūdai. Gal paguosiu pasakydamas, kad buvai ne vienintelis - apskritai jau mačiau du žmones, burnojančius \"koks čia buvo šūdas\" ir \"kodėl prisiverčiau viską perskaityti\" stiliumi. Belieka juos užjaust - jie juk poetai.
Čia, jei ką, buvo visai be pykčio. Tiesiog tavo fantastikos suvokimas kitoks. Ir tiek =]

2009-06-14 20:22
St Sebastianas 
Nunmurtas lėtai pasuko galvą kalnų miesto Sakai pasuko kalnų miesto galvą?:]
Įveikiau sunkiai. Nemanau, kad būčiau ką praradęs, jei būčiau neįveikęs.

2009-06-14 19:37
Irvidas 
Tiesa, del to \"dlia osobo tupych\"... :) Tikrai nieko tokiais nelaikau. Tikiuos visi rasykai tokiais kitu nelaiko. :)

2009-06-14 19:26
Irvidas 
Dziugu, kad paskaicius kyla bent noras kritikuot. :) Daug baisiau kai perskaitai kurini ir neturi ka apie ji pasakyt. :)
Beje, savo septintuka konkurse labai sunkiai sukrapsciau. Drasiai isskyriau 3 kurinius, kurie bent jau kazkiek kabino (sypsausi Lapkricio lietui, Haldir ir Spirit Walker) o visa kita... Hmmmm... Kazkaip liudna pasidare skaitant. Mums visiems, tame tarpe ir man, iki tikros fantastikos taip toli, kad geriau patylekime. Mes cia visi panasus i ka tik issiperejusius pauksciukus, kuriems greiciausiai net nebus lemta skrist.

2009-06-14 18:26
Haldir 
Totalus nusifilosofavimas :/

2009-06-14 18:21
Damastas 
\"Ne itin\"  -  du zodziai.
Siulau pasiskaityt zymiuosius katilo ir puodo dialogus pries kritikuojant ;)
Kita vertus, komentaras visiskai teisingas.Deja, maziausiai pora konkurso prizinku parase panasaus lygio rasinelius.

2009-06-14 17:25
Valkas 
Idėja gal ir nieko. Tiesa, paskutiniu metu vis pagalvoju, kad blogų idėjų literatūroje, deja, nebūna. Būna tik blogai įgyvendintos.
Kūrinys nėra geras. Nebuvo tarp mano favoritų nei konkurso metu, nei dabar. Visų pirma galima pasakyti, kad jis netgi ne fantastinis, o eseistinio pobūdžio, tuo labiau - neturi nei originalios ar bent jau aiškios siužetinės linijos, nei išvystytų personažų. Devyniasdešimt devynis procentus jo užima pamąstymai retorinėmis temomis, priedo dar ir vaikiškai naivūs ir neišbaigti. Paskutinę pastraipą, mano nuomone, išvis galima išmesti be gailesčio - du žmonės, neapgyvendinta planeta ir \"kažkas, vaidinantis Dievą\" nuo senuko Liuiso laikų yra tiek kartų išnaudoti, kad darosi jų gaila.
Bet visus kvailumus užmuša vienas vienintelis dalykas: klaidos. Logika ir stilistika - dar tiek to, bet jau skyryba... Man nuoširdžiai gaila administratorių.
Tiesa, neatmetu varianto, kad kūrinukas bus ištrintas. Juk pagal taisykles nieko negalima talpinti du kartus - net pataisytų variantų.
Beje, išnašos - čia \"dlia osobo tupych\"? Neitin malonu, kad autorius rašykus tokiais laiko.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-06-10 18:56
Dvasių Vedlė
Man tikrai patiko šitas darbas, tik kad tie apmąstymai jau šimtąkart girdėti ir skaityti... Galbūt reikėjo juos kažkaip kitaip, subtiliau pateikti, labiau įsigilinti į Nunmurto gyvenimo prasmę? Sudėtingiau, bet bent jau nebūtų taip hmm... šabloniška, nuvalkiota? Jei jie apmąstymai būtų perteikti kiek kitokia forma, tikrai būtų patekęs į mano septynetą, nors ir dabar buvo vienas iš tų, kuriuos braukiau paskutinius..
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-06-10 14:29
širdelė margot šiaudelyje
Labiausiai mane paveikęs konkursinis kūrinys. Vienatvės būsena pirmoje pastraipoje sukrečianti ir tas graudulys man labai tikras pasirodė. Ir paveikslėlis labiausiai per tą nuotaiką atskleidžiamas – geras sprendimas. Tiesa, kai kur pasvarstymai tampa banaloki. Ir atsisakyčiau žodžių rašymo vien didžiosiomis raidėmis, bent jau man tai pasirodė nereikalinga. Skyriau 5 vietą.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-06-10 10:49
MJ2X11
Puikus kūrinys. Labai artima tema man pačiam. Patiko skaityti. Dailininkas ir užsimerkęs nutapytų pagal jį paveikslą.

tik pabaiga "Psichai gimdo psichus".

Antra vieta iš manęs.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-06-10 09:50
Jugo_Džiova
Man šitam kūrinyje perdaug onanizmo. Outsider'is.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-06-10 05:57
omnia_mea
Sklandus, tačiau itin vienakryptis tekstas, be jokių netikėtumų.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-05-29 10:12
St Sebastianas
Na, simbolio esmę mes supratome, tačiau negi seni cinikai negali šiek tiek paerzinti?:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-05-28 12:39
Damastas
Pacia ideja buciau likes nukoseti, jei tik konkursas turetu antra dali. Tik nemanau, kad eiciau tais paciais takeliais.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-05-25 12:59
zirzule
Aha, aš irgi neįsivaizduoju dviejų dalykų: kaip skaido kūnai ir pasaulio be savęs. Liux kūrinys visais atžvilgiais. Liux.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-05-24 23:42
Irvidas
Ka jau ka - nesismulkinau i gabenimo technologijas. :)
O taip, jei kelionei reiketu milijono metu, jei tame butu esme - tik laike - tada taip, diskutuotume.
Bet cia ne tame esme. Na, jei labai reik, galite manyt, kad ta kelione truko kelias minutes, tiek kiek reikejo persikelt is tasko A i taska B. :) Kudikiams tai ikandama. :)
O dar geriau - pazvelkite i tuos kudykius kitaip, kaip i simboli, o simbolyje uzprogramuota zymiai daugiau, nei prieziura, kelione ir kiti materialus dalykai. Cia tikrai tie dalykai negroja jokios esmes. Esme, kad zmones atsiunte ne save kaip suformuotas individualybes, o savo pirmapradiskuma tuo suteikdama planetai galimybe ikurti visiskai nauja, kitokia civilizacija... Issiustas robotas galintis paruosti planeta, ir issiustas pradas, is kurio tas robotas ir pagimdys kazka visiskai naujo, grazaus... Ar galima kazko daugiau tiketis, jei zmonijos tikslas ir yra ne kolonizuoti, o kurti... kurti viska kitaip.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-05-24 22:23
St Sebastianas
Manau, kad omnia_mea omenyje turėjo kūdikių gabenimą, o ne jų tolimesnį apdirbimą. :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-05-23 10:17
Irvidas
Su laiku pajutau, kad nebeveza manes fantastiska fantastika. :) Todel nauju butybiu prisigaminimas - jis butu man savotiskai paprastesnis kelias. Esme tai - mes esam zmones, ir niekas kitas neatstos musu. Todel neskubekime naikinti patys saves. :) O kudikiai??? Na, Nunmurtas - "jis tiesiog yra tai, kas skirta paruošti, sukurti ir priziureti..." Tad kudikiu prieziura jam nera beda. Tai issukis - issukus kurti toliau... Kurti tai, kas butu kitaip nei yra zmonijoje. Tokia jo paskirtis, ta jis ir darys.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-05-22 22:18
omnia_mea
Filosofija nėra labai netikėta, bet maloniai pagrįsta, tik paskutinis pasažas kartu ir pernelyg tiesiškas (Nunmurtas laukė, laukė ir sulaukė (slapčia tikėjausi, kad pasigamins biologinių būtybių pats arba ims auklėti vietines kates)), ir šiek tiek nelogiškas (neergonomiška siųsti kūdikius, priežiūros jie reikalauja...).
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-05-22 17:18
Irvidas
Nepykite, neskaičiau kas ką rašė. Kad niekas neįtakotų. Dabar skaitau, kad galėčiau vertinti kai tam ateis laikas. Pagarbiai, Irvidas.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-05-22 17:06
Žilis _
Apie apželdinimą aš jau rašiau, todėl patylėsiu...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-05-22 17:04
klimbingupthewalls
standartinis įkyrokas, bet svarbus komentaras:

gerbiami konkurso dalyviai, nepamirškite, kad kol kas komentuoti reikia kiek įmanoma neutraliau ir šiukštu neužsiminkite kokią vietą skirsite kūriniui vertindami.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-05-22 15:22
Weird Star
Filosofavimas apie žmogaus netobulumą šiek tiek nuobodokas, bet pradinė idėja - nebloga. Pabaiga sentimentaloka, nors ir su aliuzija į dinastijos gelbėjimą tradiciniu būdu - įdedant į lopšį ir paleidžiant pasroviui.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-05-22 15:13
Ferrfrost
Sekmes konkurse! Bet pavadinima as labai idomiai perskaiciau. Naujoji Vilnia, galvojau, kas cia apie Vileika parasyt sumane, geras:)

Kurinije idomi ideja, filosofiska. Man nuotaika pakele mano paties pamatymas:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą