Rašyk
Eilės (78091)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 19 (2)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Kita gelsva nuotrauka. Joje - berniokas gal septynerių metų. Kelnės su petnešomis ir iki kelių. Ant galvos – kupeta šviesių plaukų. Nuotrauka tokia sena, kad sunkiai įmatau veidą. Šalia jo – dama ilga suknele ir lakuota rankine. Galvą puošia kasa. Tai – Filomena. Tas berniokas - sūnus.
Vieną speiguotą žiemos vakarą medinėje troboje buvo kūrenamas pečius. Jauku ir šilta. Įsikibęs į mamos ilgą sijoną vaikščiojo dvimetis vaikutis, o jo penkiametė sesuo – padėjo mamai dengti vakarienės stalą. Vakarienė paprasta – virtos bulvės, cibulynė, petelnėje čirškė lašinukai. Nors šeimynos buvo tik keturi – bet stalas jau kurį laiką buvo dengiamas šešiems. Buvo laukiami pasirodant svečiai. Grįžęs darbus miške baigęs tėvas plovė rankas. Rengėsi vakarienei.
-Ale kur tie bus užtrukę? – irzliai klausė pačios.
-Tai juk žinai, -atsakė, -nežinia kada galės užbėgt.
Po kelių minučių su dideliu trenksmu atsilapojo durys. Bet tai nebuvo laukiami svečiai. Į trobą sugūžėjo bent penki uniformuoti kareiviai. Kaip viesulas praūžė jie pro trobą, išvartė lovas, sandėliuką.
-Tai kur slepi juos, gyvates? – riaumojo vienas. - Sakyk, gyvate, bo tuoj išklosim kaip šunis.
-Tai kad nežinau ko ieškot, - po skreitu slėpė kriokiančius vaikus moteris.
Tuo metu kiti kumščiais daužė ir kojom spardė jos vyrą. Vyras tylėjo.
-Mes palauksim, neskubam, - išgaudysim maištininkus, -rėkė uniformuotasis.
Svečiai nesirodė. Praėjo valanda, dvi, trys.. Laikas slinko lėtai.
Uniformuotieji nebuvo kuklūs – išnaršė puodus, sukirto vakarienę. Dar paprašė šeimininkės šviežių kiaušinių iškepti.
Jų vadui leidus, suguldė vaikelius lovon ir tyliai raudojo. Praėjus dar valandai, prie trobos sustojo sunkvežimis.
-Renk motin vaikus, -laukan marš, -komandavo vadas, - užtrenkė duris.
Pakėlusi iš šilto guolio vaikus, aptūlavusi vilnone skarele mažulėlius, dar spėjo skreitan duonos kepalą paslėpti.
Lauke jų laukė sunkvežimis. Jame raudojo kelios moterys, tyliai taboką traukė vyrai. Siaubas ir nežinia tvyrojo ore. Susodinęs šeimyną, vadas davė komandą judėt.
-Kur mus veža, kas mums bus- rypavo moterys ir glaudė vaikus. Vyrai kažką šnabždėjosi tarpusavy.
Po valandos sunkvežimis sustojo geležinkelio stotyje.
Juos pasitiko kiti uniformuotieji.
Geležiniai vagonai buvo atidaryti. Ir keleiviai buvo suvaryti į vagonus. Skambiai sutrinksėjo uždaromos durys. Traukinys pajudėjo ir kelionė į nežinią prasidėjo.
2009-02-12 16:45
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 5 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2009-02-13 03:25
švo
Na būtų neblogai. jeigu būtų: įtaigi priešakinė kūrinio nuotaika. Pilnai išdirbta. Kitimo aprašymas būtinas tik nimalus. Baigtis ne tokia akivaizdi, kokia yra. Gal labiau per judesius, supaprastintus, bet su turiniu.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-02-12 17:45
Šnekorius
ŽInot, tema nėra nauja, tad norint atkreipti skaitytojų dėmesį reikėtų padirbėti ypatingai kruopščiai ir įsijaučiant. Nesupykit, bet šito įsijautiko nepastebiu. Kita vertus ir patys sakiniai, jų struktūra, prašyte prašosi tobulinimo. TIk prašau neįsižeiskit. gal tik man vienam taip atrodo. Sėkmės Jums
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-02-12 16:48
Illiana
O ta lakuota rankinė nelabai tinka čia...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą