Rašyk
Eilės (78094)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 17 (4)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





Irna Labokė Irna Labokė

Arbata Dievui

Šis kūrinys buvo tarp savaitės geriausių


Taip, šis puodelis tiks – mano akys sustojo ties dailiu balto porceliano puodeliu, dekoruotu plonomis mėlynomis linijomis, kurių susikirtimo vietose buvo mažos mėlynos žvaigždutės. Puodelis ir tokia pat žvaigždėta lėkštelė nekėlė abejonių. Susvyravau tik įvertinusi  savo galimybes dėl  kainos, tačiau bemat abejonių šešėlį nuvijau – neturiu būti pernelyg šykšti, juk mano arbata ne šiaip sau pusryčiams, o ypatingai sakraliam atvejui.

Taigi stovėjau arbatos reikmenų parduotuvėje ir tyrinėjau arbatos ceremonijai skirtą atributiką – įvairiausių formų ir tūrio virdulius, puodelius ir pialas, sietelius arbatžolėms nukošti, padėklus, vandens pypkes ir specialias, arbatos gėrimui skirtas žvakes bei lempas. Ketinau išsirinkti tik tai, kas būtina, kas tarpusavyje nepriekaištingai dera, kas, mano įsitikinimu, patrauklu, teikia jaukumo ir elegancijos. Dievui, maniau sau, patinka visa, kas nuoširdu.

Nuo tos dienos, kai sugalvojau išvirti Dievui arbatos, mane tarsi kas būtų apsėdęs, neberandu sau vietos, ir tiek. Noriu, kad mano arbata būtų ypatinga ir  kartu paprasta. Kad ji, nuo arbatai būdingų savybių labai nesiskirdama, skleistų ne tik šilumą, bet ir orumą, išmintį, meilę. Žinojau – Dievas nemėgsta išsišokimų, todėl viskam reikia saiko, negalima persistengti nei į vieną, nei į kitą pusę.

Pasaulyje tiek daug mistiškiausių arbatos gėrimo ceremonijų, kurias išmanyti prireiktų viso gyvenimo. Man patinka, kai nueinu į Arbatos namus, ten ritualai sukelia ypatingą nuotaiką ir estetinį pasitenkinimą. Bet mano arbatai reikia kažko kito. Ji neturi būti paruošta pagal kinų, indų ar japonų tradiciją, neturi būti ir kokia nors ypatinga raudonoji ar žalioji, juolab indėniška matė, geriama – fui, kaip bjauru –  iš išskaptuoto arbūzo. Duodu ranką nukirsti – Dievui tokie ritualai seniai nusibodo.

Nutariau, kad paruošiu arbatą taip, kaip norėčiau, kad man kas nors paruoštų, tada nebus nepatogu prieš Dievą. Prieš Dievą reikia viską daryti sąžiningai ir nuoširdžiai. Negali nei tingėti, nei blogų minčių nešiotis, negali būti su kuo nors susibaręs, kuo nors pasipiktinęs. Negali būti nenusiprausęs.

Taigi nusipirkau žvaigždėtąjį puodelį su lėkštele, puikaus dizaino sidabrinį šaukštelį ir specialią arbatos žvakę. Dievas mato, kaip labai dar norėjau  vandens pypkės su aromatinėmis žolėmis. Tai toks daikčiukas, kurio kartą paragavęs negali sustot. Rūkyčiau sau milžinišką pypkę, kol Dievas geria arbatą, ir jam duočiau truktelėti, bet tam magiškam daikčiukui man gerokai trūko tų bjauriųjų popierėlių su vandens ženklais. Servetėlių nutariau nepirkti –  yra namie įvairiausių, net labai gražių. Svarbiausia dabar – vidinis nusiteikimas.

Nusiteikimo ilgai laukti nereikėjo. Vieną rytą, kai Florestanas išėjo į darbą, pajutau, kad ta diena atėjo. Sutvarkiusi ir išvėdinusi kambarius, nusiprausiau ir ėmiausi Dievo arbatos.

Pirmiausia ką padariau, tai perploviau visus arbatos indus ir indelius, kad iš jų išeitų blogos energijos ir nereikalingi kvapai. Arbatos negalima plikyti induose, kurie laikomi greta aštrių maisto produktų ar kokioje nors senoje indaujoje. Geriausia, aišku, būtų juos laikyti kur nors sode, kad vėjai ir lietūs nuolat vėdintų, bet taip baisiai nepatogu. Mažą apvalų staliuką uždengiau balta staltiese, ant jo pastačiau žalvarinę žvakidę su arbatos žvake, nedidelį vazonėlį mėlynųjų sanpaulijų. Naujasis puodelis su lėkštele ir sidabro šaukšteliu prie jų labai tiko, atrodė ypač patraukliai –  negalėjau nesišypsoti. Ketinau užplikyti  anglišką juodąją arbatą ir paskaninti ją kokiais nors ypatingais prieskoniais. Pasistačiau smėlio laikrodį ir jau siekiau arbatinuko, kai…  suskambo durų skambutis. Pravėrusi duris iš karto supratau – Dievas šiandien arbatos negaus.

Nebepamenu, ką man kalbėjo kaimynė, atvirai –  su tūkstančiu klaustukų akyse – spoksodama į paserviruotą staliuką. Pamenu tik iš jos visos esybės sklindantį aštrų rūkytos dešros ir česnako kvapą, ko nepakeliu iš prigimties: mane pradeda pykinti, galiu susirgti migrena arba net – prašau man atleisti – atpilti skrandžio turinį.

Kambarius vėdinau gal savaitę, o vargšas Dievas mano švelnios arbatos supratingai laukė. Jis kantrus.

Pagaliau, gal iš ketvirto katro, jam pasisekė. Mano nepaprastoji arbata toli už mūsų lizdelio sienų skleidė rožių, jazminų, citrinų, kardamono, šafrano, bergamoto, muskuso, trumpiau –  neįsivaizduojamą galybę pasaulio kvapų. Bet kas pasakytų: dieviška arbata! Gerk sau neskubėdamas, mažais gurkšneliais, prie žvakės, skambant gražiausiai muzikai, vartyk poezijos tomelį, lėtai ir oriai įsidėk į burną mėgstamiausią Rafaelo saldainį, gal net du…

Ne, Dievas nenuspėjamas ir sykiu labai logiškas. Mano akimis gėrėdamasis jam skirtos arbatos mirksniu, jis dovanoja fantastiškiausią progą – malonų rytą. Tereikia mažytės smulkmenėlės – deramai apsirengti. Negaliu juk tokia  proga vilkėti namų chalatu.

Skubėjau, kad arbata per daug neatauštų. Baltos plačios šilko kelnės ir balta palaidinė, maniau, –  tinkamiausias apdaras Dievo arbatai gurkšnoti. Lengvai pasidažiau, pasipuošiau žydrų karolių vėriniu, užsimoviau žiedelį su turkio akimi. Nekantravau, bet valdžiausi, tiksliau – skubėjau lėtai, kad neperlenkčiau lazdos.

Kai tarsi gulbė įplaukiau į svetainę, prie stalelio sėdėjo Florestanas. Jo neturėjo būti. Gal ką pamiršo?  Mano akys įsisegė į jo žilstelėjusią barzdą.

Stikliniame arbatinuke persišvietė likęs dieviškosios arbatos gurkšnelis.

Skani– pasakė  – ačiū.
2009-01-17 23:07
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 20 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2009-05-27 07:51
baltžuvė
Dievas žino ką daro / mes -ne- visada/
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-04-15 18:34
jukami
Oi, kaip gerai. Pabaiga viską atpirko. Ir dar priedo atseikėjo =)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-04-05 20:40
Avoir
Prasidėjo vangiai, tačiau vėliau viskas stojo į savo vėžias. Manau, gal reikėtų atsisakyti tokio, jau šiek tiek perdėto detalumo.
Pabaiga skani lyg dieviška arbata.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2009-03-18 12:06
gulbinas
po
arbatos
aiškiau
matos...
:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2009-03-04 10:11
indulgencija
skanu
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2009-02-13 11:53
ja Il
per daug Dievo, per mažai Florestano (asmeniškai man) :)
tačiau kalba gyva, gera skaityti.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2009-02-11 16:54
Šnekorius
Puikus siužetas, žaisminga nuotaikų kaita, nuostabi kalba - tai dalykai kurie tiesiog žavi. Tačiau... ne man Jums patarinėti,bet jei galėčiau vertinti dešimtbale sistema už šį darbą parašyčiau tik 9. Man atrodo, kad tokiame trumpame tekste per daug(apie 20 kartų) užsižaista žodžiu "arbata". Kai kur tikrai buvo galima apsieiti ir be šio gražaus kvapnaus darinio. Pavyzdžiui žemiau pacituotame tekste antroji arbata tikrai nėra būtina:
"...Taigi stovėjau arbatos reikmenų parduotuvėje ir tyrinėjau arbatos ceremonijai skirtą atributiką ..."
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2009-02-09 01:36
Čia ne Aš
Na, nepasisekė tam Dievuliui, bet pats kaltas, reikėjo Florestaną kažkur nuboginti, kad namo negrįžtų ne laiku:):):

Prisijuokiau, labai nuoširdu.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2009-02-05 22:04
noah
fain:)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-02-02 23:29
klimbingupthewalls
nesu tikra, ar teisingai juos perskaitau, Irna, Tavo kūrinėlius, bet man smagus toks vos matomas plonytis pasijuokimas iš savo manieringumo, poniutiškumo (na kaip ir "Mona Liza" kūrinyje) ir, žinai, ties ta kaimyne aš pagalvojau - ten gal ir buvo Dievas, o ji išvarė. na kaip pasakose kad būna, kai dievuliukas elgeta pasiverčia. ar aš išsigalvoju, Irnut? jeigu ir taip, visgi smagūs man Tavo tekstai :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2009-01-27 19:19
Si bilė Sibire
nemėgstu tokio manieringumo. tokio stiliaus. puodelių aprašinėjimo. mieliau būčiau mačiusi veikėją su naminiu chalatu.
visas tekstas (iki Florestano) pasirodė tuščias. na, gal smirdanti kaimynė įnešė kiek geresnės smarvės (su ja galima daug ką sieti).
patiko tik Florestano barzda ir jo ištartas žodis "skani". mano galva, tai reikšmingiausia šiame tekste.
gal ir vertėjo dėl šių dviejų dalykų rašyti visą likusį tekstą (?)..
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2009-01-22 23:44
Rėkiantis kalnas
dievinu tamstos Florestaną ir visa, su juo ssusijusį:)5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2009-01-19 21:46
zirzule
Į sveikatą, mielas Florestanui :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-01-19 20:01
Ogio
Gerai :)))
Florestaniškas happy-end'as viską surišo į darnią krūvą. O buvau jau benorįs purkštauti dėl Dievo ir Rafaelo trademark'o sukergimo vienan kontekstant :)

Linkėjimų Florestanui ;)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2009-01-19 19:56
Irna Labokė
Nesutinku. Manau kad yra ir pradžia, ir juolab pabaiga. Gal ne itin talentinga, bet yra...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2009-01-19 18:35
švo
Užsibūta, užsistovėta, nepajudinta. Nėra pradžios - nėra pabaigos.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-01-19 13:54
Žilis _
Dievas nenuspėjamas ir tai - gerai.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-01-18 23:34
Kirvoboica
rašinėlis atrodė ypač patraukliai –  negalėjau nesišypsoti.
Dievas, žinoma, taipogi - nuoširdumui jis neatsispiria, taip kaip Florestanas išraiškingumui ;)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-01-18 23:15
johny rubber
ajajai
konservatyvioji proza
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2009-01-18 18:05
žarmena
Šmaikščiai
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
1 2
[iš viso: 24]
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą