Rašyk
Eilės (78168)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2715)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (371)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 7 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Niekas nežino Babos metų, pati ji sako, gimus rugsėjį, aš sprendžiu: plaukų mazgas į apačią nuplonėjęs, šilkiniai sruostikauliai balti, lygūs, vienas kyšantis dantis, nugara suriesta pusiau - tai galėtų pasakyti jos tikrąjį amžių, bet ar tikslų - tikrai nežinau. Riešo kauliukas - lyg nevietoje, liepia paliesti, sako, kad tai nuo reumato. Tom pačiom rankom man atneša lėkštę sriubos ant stalo. Aš uostau, griovelis virš lūpos sudrėksta. Atsiriekiu žaliu pelėsiu duonos kampą, tada, tiesiog akimirksniu, susrėbiu sriubą ligi dugno. Norisi dar. Atsisuku į pečių, kur stovi padėtas puodas – tada lėtai svarstau.
- Baba, - panardinu šaukštą, - juk tavo sriuba skanesnė, - sakau. Ji leidžia valgyti.

Tarkuoto burokėlio skiltelė paslankiai įplaukia - išplaukia, įplaukia – išplaukia, tarsi žaidžia mano šaukšto duobutėje. Bet aš nepykstu, juk taip skaniau valgyti; pro virtuvės langą skaičiuoju šokinėjančius špokus ant vyšnių, pečius spragsi už nugaros, kūrenasi, aplinkui tylu, prieblanda. Ši neapčiuopiama stichija ramina. Kai gera, tai gera, tada, tarsi koks šiltas kamuoliukas, atrodo, sukinėjasi kažkur giliai krūtinėje, šiltai kutena ir nereikia jokio paaiškinimo. Tiesiog, gera.
Tiesa, mano močiutė šlykštėjosi šitokiu mūsų ritualu. Negalėjo pakęsti našlės kaimynės. Jai sunkiai sekėsi mylėti savo priešus. O kam? Drausdavo pas ją eiti, o juo labiau ir valgyti. Beje, aš nieko daugiau ir nenorėdavau, o tik sėdėti betonenių grindų virtuvėje iš rūbų nuleistų užuolaidų bei valgyti tamsoje priešais pečių ant suoliuko.

- Alyte, ateik, aš tau papasakosiu apie savo gyvenimą... – sako Baba ir priduria: – Vat, kaip blogai, kad esu beraštė  – jau nebe tas žmogus. Parašyčiau gyvenimo knygą apie save. Alyte, pasiimk rašiklį ir popieriaus lapą, aš tau kalbėsiu, o tu man rašysi, - pasikviečia ant lovos.
Pasiruošiu, bet sugebu tik klausytis. Ji pasakoja, o jos akys kažkur nunirsta į bedugnę, lūpa nežymiai dreba.
- Tu, paklausyk, Alyte. Aš neturiu vaikų, nes nesusilaukiau. Atrodo, kelis kartus jau užkibau, pilvas ėmė pūstis, bet nukraujavau, nukraujavau... ir vėl nieko iš jo neliko. Ai, - numoja link pečiaus, - jei Dievas neskyrė, neišsaugosi. Nei aš žinau, nei ką, kaip tie vaikai gimsta.
Pakiša ranką po pagalve, išsitraukia rožančių, spalvotus burbuliukus su kryželiu; pirštais suka viena krytimi, stumdo vieną po kito.
- Turbūt, man negerai su moteriškom... Bet kokia stipri merga buvau!.. Kaime sunkiausius darbus nudirbdavau. Sveika, drūta, plaukai stori, ilgiausios kasos! Vėliausiai iš visų kaimo mergų, aš susirgau tuo kraujavimu. Nuo tada sveikata ir pasikeitė. – Nutyla. – Ar žinai apie kraujavimą? Kiek dabar tau?
- Dešimt, - sakau.
- Tai dar toli... Kuo vėliau, tuo geriau. Šlykšti liga, vaikeli. Atsimenu tą dieną, važiavau iš kaimo ant vežimo su šieno kupeta, sėdėjau ant jos viršaus po darbų, baisiai nuvargusi. Kieme sustojo vežimas, nuo kurio nušokau. Nušokau ir kraujais apsipyliau. Vajėzau kaip aš išsigandau, kaip aš išsigandau... – ima linguoti kūnu, raminti save. – Ir taip kraujavau kelias dienas. Nežinojau kur dėtis. O buvo man septyniolika. Pasislėpiau ir neišėjau. Nuo to karto su baime, tų dienų laukdavau...
Klausau Babos sodraus balso, abi linguojame, aš čiupinėju rožantį. Gražūs karoliukai, ne kartą prašiau išsinešti.

- O vakar seneliai pykosi? Kodėl toks triukšmas buvo už sienos? – manęs klausia.
- Nesipyko. Nesimušė.
- Oi, koks triukšmas buvo. O gal iš senatvės, man galvoje spengia?
Klausau kur spengia - ausyse. Taip ir pasakau.
- Tokiame amžiuje? Vaikeli, kas bus, kai užaugsi? – apsikabina. – Seneliai tau visą sveikatą sugadins, kol užaugsi. Labai jie garsiai kalba. Senelis labai piktas, kai girtas.
Ima greičiau linguoti. Storas sulopytas sijonas susiraukšlėja. Įsmeigia akis į duris ir sako:
- Vieną dieną, prisigėrė ir sumušė mane. Atėjo, baladojosi į duris, baladojosi... Aš išsigandau, kad taip garsiai. Supratau, kad girtas. Neįsileidau. Tai, vaikeli... – linguoja, linguoja, akys nemirksi, - ... jis išlupo duris, įšoko čia, - rodo į virtuvės vidurį, - ir užgriuvo, taip skaudžiai... Gyniausi, mušiau jį, tai jis man atgal kaip tvojo, jaučiu jau, kad paslika ant žemės guliu, nebekrutu. Jis išsigandęs pabėgo. Matyt, galvojo, kad užmušė... - Baba kalba su nuoskauda, bet matau, be pykčio. Tai mane nuteikia gerai. Nekaltinu senelio, nors ir blogai pasielgė. Ką reiškia mylėti ne savo, bet priešus savo draugų ir atvirkščiai? Aš apie Baba, senelį, močiutę. Visus juos myliu, bet jie vienas kito - ne. Kodėl taip turi būti, galvoju.
- Dabar tavo senelis taip nebegeria kaip anksčiau. Aną dieną, jis atėjo manęs atsiprašyti. Apsikabino... Aš vėl labai išsigandau, bet jis atsiprašydamas - nesigrumdamasis.
Šypsausi nutirpusi vietoje... linguoju, linguoju.
2008-07-11 16:59
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 18 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2011-03-14 18:56
diukasniukas
Vėl vaikystę priminė, kai senis senę mušė su taburete. Geri laikai.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-02-03 22:03
Laukinė Obelis
Ryte perskaičiau šį kūrinį, bet tik dabar rašau komentarą. Pirmą kartą tai darau, paprastai komentuoju iš karto, tiesiog beskaitydama. Bet manau, kad šiam tekstui tai labai tinka, nes nematau reikalo prie kažkokių smulkmenų kabinėtis.
Susidarė įspūdis, kad tai labai sklandus, turtingas tekstas, vientisas stilius. Autorė tikrai įsijautusi, bet gerai kontroliuoja pasakojimą. Kalba irgi nepriekaištinga, buvo keleta smulkmenėlių, kurių dabar nepamenu ir net nenoriu.
Bet...
Nesugebu teksto įvertinti kaip atskiro kūrinio. Jei tai dalis, ištrauka iš didesnio kūrinio - puiku, bet jei autorė vis dėlto teigia, kad tai atskiras kūrinys, to, ką matau, man nepakanka. Labai puikiai nutapyti veikėjai ir situacija - nuostabus pagrindas kurti kažką daugiau, bet kaip atskiram kūriniui trūksta ryškesnio siužeto, intrigos, išbaigtumo.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-07-13 23:18
Patarnaujantis
Šitam priekaištų neturiu. Gal dėl to, kad skaitydamas trečią tavo kūrinį iš eilės atlyžau šiek tiek ir prisijaukinau. Gaila, kad tekstas senokai jau rašytas. Galėtumei dabar tokių sukurti. Ar ne?
Žodžiu, įvertinimas be abejo 5. Tegu tuo pačiu bus ir kompensacija, jei anuose tekstuose nuskriaudžiau.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-03-15 15:11
Si bilė Sibire
apsvaigau nuo prozos. tikros, grynakraujės, gilios. nežinau mažesnio įvertinimo nei 5.
už tą gilią prozą, kuri linguoja ir supa.
be galo gražu.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-10-04 18:36
Ka cia  bepridursi  GERAI  RASAI  ir tiek
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2008-07-21 09:56
Dievas saugo vaiką
manding, užtektų nuo - Alyte, ateik... iki gražūs karoliukai... būtų gražus vientisas vaizdelis, o dabar gaunasi negraži iškarpa iš neįdomaus romano, lietuviško
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2008-07-19 11:04
būsimoji
ir aš tokia greit būsiu...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-07-13 22:49
KaiKažkasPoŠirdįBasasVaikšto
Realus, todėl labai labai priimtinas.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-07-13 20:12
zirzule
Nu, labai "linguoja, linguoja".
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2008-07-12 20:45
Žilis _
gerai.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-07-12 20:18
EyesTrueDe_Lies
Ačiū už komentarus
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-07-12 09:29
agricola
rašai gerai...5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-07-12 00:24
By Zenas
kai toks gyvenimas linguoti ir belieka...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-07-12 00:22
van
van
mano galva, tekstui truksta siek tiek laisvumo, tekejimo. pati pradzia, regis, sumalta, noretusi aiskesnio ar bent gausesnio aprasymo, kadangi tas perejimas nuo isvaizdos aprasymo prie sriubos - nealabai vykes.
antrasis gabaliukas pakenciamas.
dialogas irgi siek tiek strigo. man truko jausmu, nes tarp tiesiogines kalbos dominavo tokie dalykeliai kaip
sako Baba ir priduria
tiesiog, manau, reikejo kazko gilesnio. :)

siaip nera nuobodu, nepaisant klaideliu, rasyko prozos kontekste atrodo visai neblogai. :)
3 nuo van. pats nemoka rasyt prozos ir kitus peikia. ajajai. :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2008-07-11 23:58
tolstanti
patiko kažkuo :)
primena Žemaitės kūryba labai tikroviška
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-07-11 23:19
Irna Labokė
reikėtų dar patvarkyti, pašlifuoti, klaidas ištaisyti...  panašu į ištraukėlę didesnio kūrinio, taip kad teks dar pratęsti apie Babą ir suteikti rašiniui aiškesnę formą...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-07-11 21:33
Triaso
Gražu. Lauksim kito įdomaus kūrinėlio :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-07-11 21:19
mandragora
neblogai. gal kiek nuobodu , bet tikra.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2008-07-11 20:23
Saularytė Zariana
ach, koks šaunus dalykas - baba, taip ir prisiminiau savąją, kaip gera, kad su jomis turime tokį stiprų ryšį, iš teksto meilė jai tiesiog spinduliuoja
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-07-11 17:33
Debeskukūtė
Puikus darbas. Ne tas žodis... Skaitai, ir dar norisi.
Labai gražūs vaizdai, rišlus pasakojimas, geras tempas. Įdomu.
Be abejonės, 5.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą