Rašyk
Eilės (78154)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 11 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Nykštukas prisimerkęs ilgai žiūrėjo į žvaigždę. Jis nusprendė, kad žvaigždė labai graži. Ji vienintelė spindėjo juodame vasarvidžio nakties danguje. Nykštukas atsidusęs užsigulė ant palangės. Pūstelėjęs vėjas atnešė nenusakomą, bet labai mielą kvapą, ir Nykštukas nusprendė, kad taip kvepia jo žvaigždė. Jis jai meiliai pamojavo.

Kitą rytą, vos pabudęs, Nykštukas stryktelėjo iš lovos ir puolė statyti raketą.  Dirbti nebuvo lengva, tačiau jis turėjo patikimą brėžinį ir daug ryžto. Kai raketa buvo baigta, Nykštukas paslėpė ją spintoje ir ėmė laukti nakties.

Laikrodžio gegutei sukukavus dvyliktą kartą, Nykštukas atvėrė langą. Žvaigždė tebebuvo savo vietoje. Jis jai nusišypsojo ir gudriai pamerkė akį. Tada išsitraukė iš spintos raketą ir nusitempė ją į kiemą.

Paruošęs raketą skrydžiui, Nykštukas atsisveikino su savo nameliu. Tada užsiropštė į piloto kabiną ir paspaudė “start” mygtuką. Raketa šovė dangun. Pro apvalų raketos langelį drąsinančiai spindėjo Nykštuko žvaigždė.

Tik atsidūręs kosmose, Nykštukas sunerimo. Beskrisdamas jis pametė iš akių žvaigždę ir nebežinojo, kur ją rasti. Nykštukas susirūpinęs dairėsi pro raketos langelį, bet žvaigždės nematė. Tiesa, aplinkui mirgėjo daug, labai daug žvaigždžių, bet tos vienintelės nebuvo. O gal ji tiesiog nesiskyrė nuo kitų.

Nykštuko su raketa skraidė pirmyn ir atgal, kruopščiai naršydamas kosmosą, bet savo žvaigždės niekur nerado. Priartėjęs prie kurios nors, jis ją įdėmiai apžiūrėdavo, tačiau visos žvaigždės buvo vienodos ir panašios į tą vienintelę. Jos linksmai spindėjo, bet Nykštukui nepatiko.

Patikrinęs visas iki vienos žvaigždes, Nykštukas nusivylęs grįžo Žemėn.

Sustabdęs raketą, Nykštukas nusileido prie savo namelio. Jis nutempė raketą vidun ir vėl tvarkingai įkišo ją į spintą. Tada priėjęs atidarė langą. Juodame nakties danguje skaisčiai spindėjo išsvajotoji Nykštuko žvaigždė. Jis pagrūmojo jai kumšteliu, bet paskui atlaidžiai šyptelėjo. Žvaigždė nekaltai mirksėjo.

Nykštukas nusižiovavo ir, uždaręs langą, nuėjo savo lovelėn. Tą naktį jis vėl sapnavo žvaigždę.




1998 07 28


2003-07-30 12:29
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 34 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2005-04-08 17:35
vėjas_gluosniuose
pamokantis kūrinukas. bent jau aš priskirčiau prie šios kategorijos. trūksta tik sakinėlio, kaip Nykštukas susiprato, kad gražiausia žvaigždė iš toli. šiaip labai šiltas kūrinukas, toks mielas ir artimas...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-02-18 16:10
ixat
oi, kaip smagu... nerealu. truputį priminė Mažojo princo rožytę, bet tik truputėliuką :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2003-08-20 12:55
vagabundo
Tiesiog pasakiška... 
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2003-08-17 15:43
je sakils
Įdomus kūrinėlis.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2003-08-05 10:16
Razinka
Emut, čia puiki pasakėlė, kaip tas nekaltas žvaigždės mirktelėjimas.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2003-08-01 19:18
Chiquitita
mums irgi buvo miela ,kad pasakaite pasieke musu auseles:) na girdejau siokiu tokiu gandu apie sioki toki kluba:) gal daba dar daugiau imsi rasyti?:)))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2003-08-01 16:14
Chiquitita
liabai svelnu;) sesutei mazytei mazytei paskaiciau tai net ta kaip suprasdama klausesi iki pat pabaigos ,o paskui lyg ir jos maza sirdute butu pasiekes tas meilumas nusisypsojo..:) liabai grazu:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2003-07-31 12:31
Chloe
labai šilta ir jauku, ir tos žvaigždės leidžiasi iš arti apžiūrimos:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2003-07-31 12:22
sheila
Pradzioje primine daina " o svajokli, mano mielas svajokli, tai ne tavo, tai ne tavo zvaigzde...".. bet sita zvaigzde yra jo! :DD labai grazu.. :) vaikiskai miela ir silta.. :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2003-07-30 17:18
Domas
Ačiū, Ema :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2003-07-30 15:21
Danutė
Pasakorė :))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2003-07-30 14:46
cija sija
o cija visada mėgo pasakaites apie nykštukus : )
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2003-07-30 14:36
puikioji
labai labai patiko: "...ir vėl tvarkingai įkišo ją į spintą...", taip kažkaip nykštukiškai ir šiltai :))

o šiaip tai labai filosofiškas kūrinėlis, tikra pasaka... :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2003-07-30 14:17
482
482
o juk niasuprantami zhuodzheij tam, kad juos ishsiaijshkint:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2003-07-30 14:16
last action hero
tataigi kad šiuolaikiniai kompiuterizacijos amžiaus vaikai "start" mygtuką ir jo funkcijas pažįsta taip pat gerai, kaip motinos krūties spenelį (ciprašou už palyginimą)...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2003-07-30 13:17
Goda Vaitytė
Miela...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2003-07-30 13:16
Talk Normal
Aš manau, kad jie suprastų: "Huston. We have a problem."
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2003-07-30 13:01
Kirvoboica
Ką jau čia bepridurt prie Menego komentaro pradžios,.. ;)
Nykštukas būtinai dar ieškos kitą naktį,.. gi dar tiek neaplankytų galaktikų...
:))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2003-07-30 12:47
Menego
labai grazi pasaka :) tik jei ji vaikams, tai nemanau, kad jie suprastu zodi "start" ;)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą