Rašyk
Eilės (78095)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 25 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Modė, Anita, Riva ir aš pagal socioniką sudarome galingą kvadrą. Susitikusios  sukuriame tokią aurą, kurią daugelis tik nujaučia esant, įtariai į mus žvilgčioja ir matyt galvoja, kad va šitos nenuilstančios kvaišos – reikia suprasti  mūsų ketveriukė –  įsivaizduoja, kad tik jų dėka pasaulis yra toks, koks yra. Taip. Tai tiesa – mes to  neneigiame. Galime be paliovos  postringauti apie teisingumą ir kitas didžiąsias  vertybes ir tuo pat metu lengvabūdiškai juokauti, viena kitą suprasdamos iš pusės žodelyčio.

Pavyzdžiui, kai Modė sako mieganti su Gasetu, visos suprantame, kad Platono „Puotą“  ir Aristotelio „Sielą“ ji jau perkando ir dabar iki ausų įklimpo į Gaseto „Masių sukilimą“. Ji įsitikinusi, kad gyvenimo pilnatvė yra ne tariama ramybė, o nuolatinis  siekis įtvirtinti numatytą tikslą. Modė yra Napoleonas. Ji nukreipta daryti poveikį kitiems. Kai pradeda šnekėti, nejaučia ribos, su ja negalima ginčytis, nes tada ji galvoja, kad jos negerbiame. Ir dar Modė nejaučia laiko, amžinai visur vėluoja, bet mes ir į tai nebekreipiame dėmesio, pripratome – vis tiek ji  mūsų kvadros ašis.

Anita mėgsta paburnoti. Kai iš jos lūpų pabyra velniukų pustoniai, nuoširdžiausiai kvatojame, nes ji tai daro labai juokingai. Jos akys  visada blizga. Tai kablys, už kurio  nuolat užkimba koks nors išsiskyręs bankininkas ar sodininkas, o auksinės Anitos rankos, gebančios nulieti ne tik švelnias akvareles, bet ir nuravėti iki horizonto nusidriekusias lysves, pasirodo neįkainojamos. Anita labiau panaši į Balzaką, bet  nori būti  Gabenas ir stengiasi sudaryti darbštaus ir logiškai mąstančio žmogaus įspūdį.

Kai diskusijų įkarštyje reikšmingai nutyla Riva, nuščiūvame ir mes nujausdamos, kad savo genealogijos medį ji atkasė kone iki XIX a. vokiečių grafienės fon Beck šaknų. Riva – eruditė, daug skaito, mąsto. Ji už mus mažiau emocinga, ramiai  analizuoja savo – grafaitės su balta veido oda – kilmę. Mes, aišku, mažai tuo tikime, bet iškalbingai linkčiojame, taip reikšdamos žavėjimąsi jos asmenybės tipu, kuris  socionikoje pagerbtas  Dž. Londono vardu.

O aš tai – Dreizeris. Taip man ir reikia. Esu pesimistė, neišranki valgiui, gėdijuosi savo nuogo kūno, dažnai man sunku apsispręsti. Kai kas mano, kad aš pasipūtusi karvė, bet tokia esu tik su tais, kurie taip galvoja, o mūsų kvadroje aš  kaip  patogiame kalėjime jaučiuosi gerai ir net pati sau  patinku.

Nežinia kodėl, bet  mūsų kvadrai jaukiausia susitikimų vieta yra mano ir Florestano lizdelis. Čia mūsų išmintis ir kūrybinės galios pasireiškia itin ryškiai. Mano naminis pyragas ir Florestano brendis kvadrą pakylėja iki neįsivaizduojamų aukštumų: sąmojai ir erudicija  prie brendžio ir kavos liejasi lyg iš gausybės rago. Tik Florestanas tyli, ir nesuprasi, ar jis iš mūsų aistringų kalbų bent ką nors  įsimena. Įtariu, kad  mūsų neperkanda ir net nesistengia. Florestanui pasisėdėjimai prie kavučių nepatinka. Jam mano draugės ir mūsų kvadra – kančia.  Matau, kaip jis muistosi, batu trina po stalu parketą. Kai mes įsikarščiavusios pagaliau užmirštame kvadros papildinį, tai yra Florestaną, jis nepastebimai išslenka ir užsidaro savo darbo kambaryje tarp  suraizgytų vielyčių.

Riva, pastebėjau, pirmoji pasigenda Florestano ir eina  neva jo pakviesti, kol  Modė,  Anita ir aš dainuojame viduramžių „Kavos kanoną“. Kanonai, kuomet tą pačią melodiją po kokių dviejų taktų kiekvienas balsas pradeda vėliau, mus ypatingai įkvepia.  Modė ir Anita dainuoja pakiliai, labai stengiasi išlaikyti ritmą ir intonaciją. Barokinė  garsų pynė kartais suskamba – gražu paklausyti. Įpusėjus mūsų kanonų  repertuarui, šaukiame Rivą su Florestanu, bet Riva visada sugrįžta viena, nes Florestanui tie mūsų kanonai  įgrisę iki gyvo kaulo. 

Kartą tarp kanonų, eidama į virtuvę užkaisti virdulio, stabtelėjau prie pravirų Florestano kambario durų. Jis ir Riva stovėjo tylėdami ir žiūrėjo į  stalą, ant kurio nuo neatmenamų laikų guli suraizgytas vielyčių tinklas ir kalnas visokių absurdiškų detalių. Vielytės spalvotos, sujungtos viena su kita, tarp jų  prilituoti visokie  kondensatoriai, rėlės ir kitokios nesąmonės. Rėlės be paliovos spragsi klapt-klapt, klapt-klapt ir su kiekvienu klaptelėjimu užsidega arba užgęsta kuri nors iš mažyčių spalvotų lempelių. Jiedu susikaupę stebi  mechanizmą. Padariau tai dėl tavęs – sako Florestanas Rivai.


Vakare įslinkau į Florestano kambarį. Jis sėdėjo prie savo klapsinčių vielyčių. Prisėdau ir aš.

Iki paryčių klausinėjau apie kiekvienos detalės paskirtį.

Vielytės buvo  tikrai  magiškos...
2007-09-16 18:41
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 24 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2008-11-22 17:46
Čia ne Aš
Labai patiko. Taip įsitraukiau beskaitydama, rodos, mačiau... Gražiai aprašyta.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-09-13 13:43
Homem Aranha
Labai patiko įdomūs veikėjų aprašymai.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-03-01 14:44
Dievas saugo vaiką
O man dvelkia nuobodžiu buržua snobizmu, kai iš nieko daromi ypatingi dalykai, kurie tik jiems patiems ir įdomūs...Dvelktelėjo tuščiu laiko leidimu, kuriam skiriam nepaprastai daug energijos. Ar ne 19 a. šimtmečio dvasioje?..
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-02-29 15:51
Vydė Brėkšta
Nuoširdus darbas
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-11-18 16:19
Mari_Poisson
Šauniai parašei. Man labai patiko.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-10-23 22:18
pieva yra Jeržio
Gražu ir dvelkia asmeniškumu (net jei viskas tik pramanai).
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-10-16 17:04
371110
ir kas pasakys, kad moterys nežavios!
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-10-01 20:40
Židinio kūrėja
Geras. Dėl tokių ir užsuku paskaityti prozos :))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-09-21 16:17
lėlininkas
gražus pasakojimas :)taip,kartais per savo gyvenimą užmirštame kito egzistenciją.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-09-20 11:27
Rudalevičius Vitoldas Ričardo
problemos su istorija, kurios nėra. visa kita normaliai.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-09-18 11:18
USA
USA
vielytės buvo dračiukai :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-09-18 10:46
Menelajas
Užsuko ir naktinukas paskaitinėti:). Šauni kvadra:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-09-17 18:31
Morta
*pabaigoje. Su tuo "greitu rinkimu" problemos:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-09-17 18:28
Morta
na, pagaigoje galima įtarti lyrinį herojų pamačius mikroschemą, gal net sprogdinimo įrenginį. Bet čia tik mano interpretacija. Tekstas "pagauna":)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-09-16 23:37
aivarėjantis BLP
Ar galiu pasakyti, kad pabaiga nuvylė? Šiaip prozo rašyke neskaitau, bet tu taip įdomiai kalbi, kad įtraukė.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-09-16 23:11
Kirvoboica
pasaulėlis už kvadro perimetro irgi sukasi,
o vielyčių džiunglėse atrasti žavesi, nepakanka perprasti vien vikimo mechanizmą,
kaip nepakanka perprasti Florestaną (arba manyti perpratus) ir nesiekti daugiakampių papildinių adekvataus dėmesio į mergelikių kanonus neskausmingom priemonėm (;
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-09-16 22:04
linkesdometis
Įdomiai dėstote. Labiausiai pastraipa apie Anitą (velniukų pustoniai ir auksinės rankos...).
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-09-16 19:26
BAIBA
pasirašau po zirzulės komentu:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-09-16 19:10
zirzule
"Padariau tai dėl tavęs – sako Florestanas Rivai."

"Vielytės buvo  tikrai  magiškos..."

Tikrai verta išklausinėti "apie kiekvienos detalės paskirtį. "

Labai sklandžiai ir subtiliai apie nuspėjamus dalykus. Žaviuosi.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-09-16 18:59
Muta
labai :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
1 2
[iš viso: 21]
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą