Rašyk
Eilės (78158)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 6 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





Šiek tiek apie Rašyko viziją
2010-03-10 16:57
Credo, dažnas pritars nuomonei, kad rašykas šiandien išgyvena ne geriausias dienas. Žinoma, ne visi - auditorija pasidalins į mažiausiai 3 grupes: skeptikus, indiferentus ir optimistus. Pats priklausau, tikriausiai, ir skeptikams, ir optimistams, todėl pabandysiu čia nurodyti keletą mano regimų negerovių bei išskleisti šiokią tokią rašyko viziją.
Per pora pastarųjų metų ženkliai sumažėjo talentingų, įdomių, intelektualių vartotojų, o tuo pačiu, žinoma, ir talentingų kūrinių. Rašyke klesti  ir tarpsta vidutinybė, banalybė, glamūras, kičas. Mano nuomone, talentas buvo tiesiog palaipsniui iškastruotas, jam neužteko erdvės. Žinia, talentui visad sunkiausia; jis daugiakampis ir aštriabriaunis, nemenku ego pasižyminti individualybė ir, būdamas tik sociumo  „mažuma“, dažniausiai nėra linkęs bendradarbiauti su priešiškai jam nusiteikusiu filisteriu ar analfabetu. Be to, talentas nepaiso nusistovėjusių normų ir nuolat ieško galimybės vystytis, nuolat yra „kažko naujo ir neapčiuopiamo“ paieškose, ko minėtieji filisteris ir analfabetas jam negali nurodyti, o juo labiau - suteikti . Pasakysite - šitaip buvo ir bus per amžius ne tik rašyke! Jūs teisūs, o vis dėlto...
Traukiantis talentams rašyke daugėjo reklamos, tarsi tai būtų susiję. O neabejoju, kad susiję, nors suprantu, kad tai gal ir neišvengiama. Tačiau „baneriai“ su apatinį trikotažą reklamuojančia nuoga moterimi „kultūringoje visuomenėje“ , manau,  nedera. Nesu puritonas, tiesiog esu tikras, kad panašaus turinio reklamai talpinti yra kitos erdvės. O šiame tinklapyje labiau tiktų kad ir kultūrinės spaudos reklama, ar apskritai egzistojantys kultūriniai tinklapiai, juk vadinamės „kultūringa visuomene“, tad būkime nuoseklūs, ar ne? Niekas manęs neįtikins, kad dėvėdamas šiuolaikišką ar labiau intymų apatinį trikotažą tapsi kultūringesnis. Apie tai tikrai reikia mąstyti: tai mūsų erdvė, MŪSŲ APLINKA. Kokioje erdvėje bręsta kultūringa asmenybė?
Regis, administracija stengėsi tobulindama tinklapį diegdama visokias „naujoves“. Viena „tobulesnių naujovių“ buvo vadinamųjų „laiptelių“ prie vartotojo slapyvardžio pakeitimas neskoningais, kičiniais ženkleliais. Nesuprantu šios „naujovės“: mano galva „laipteliai“ buvo puikus autoriaus „tobulėjimo simbolis“, be to, jis labai estetiškai atrodė. Administracija argumentavo, kad ji nežinojo ką daryti su keliais nepritaikytais laipteliais. Priminsiu: pirmasis laiptelis patamsėdavo suteikus vartotojui teisę balsuoti, antrasis patamsėdavo kai kelis autoriaus kūrinius teigiamai įvertindavo vadinamieji  aukštalygininkai – kritikai ir administratoriai. Penki tamsūs laipteliai ženklindavo kritiko statusą turintį vartotoją. Taigi, trečias ir ketvirtas laipteliai tarsi buvo nenaudojami. Tačiau man žinoma, kad dar prieš penketą metų ir trečias, ir ketvirtas laipteliai, vis dėlto, buvo naudojami, regis, už tam tikrą parašytų recenzijų skaičių, ar pan.. Gal administracijai ir atrodo, kad jie nereikalingi. Man gi regisi, kad šie dalykai buvo tiesiog neatsakingai sunaikinti. Argi lengva parašyti recenziją knygai? Argi tai prieštarauja svetainės koncepcijai? Ar tai neprisideda prie kultūringos asmenybės ugdymo? Argi tai neturėtų būti skatinama? Ar ne taip, galų gale, brandinamas Kritikas? Už ką šioje svetainėje vartotojas nusipelno „Kritiko“ vardo ir ženklelio? 1) Kritiku automatiškai tampa iš administracijos pasitraukęs vartotojas; 2) renkamas administracijos ir jam, regis, taikomas lyg ir vienintelis, mano galva, nepriimtinas, aktyvumo (sic!) kriterijus. Ar ne todėl ir turime daugumą neaktyvių ir nekompetentingų kritikų?
Dar man kelia nuostabą, kodėl rašyk.lt svetainėje būtent Kritikui suteikiama čia egzistuojanti „aukščiausia privilegija“ - vertinti kūrinį dvigubu balu? Manau, kad galima būtų kūrybingai praplėsti pačių „privilegijų“ kiekį. Argi jums neatrodo, kad taip, kaip yra dabar, neprasilenkia su elementaria logika? Nesakau, kad dabar blogai, tačiau sutikite... diskutuotina. Juk labiausiai privilegijuotas (po Administratoriaus) turėtų būti kažkuo nusipelnęs Autorius!  Svetainė turi branginti savo vartotoją, o ypač – Autorių. Pradėti „branginti“ galima nuo labai paprastų dalykų: kasmet rengiami rašykų renginiai „Paraštės metai“, „Paraštės garsiai“, konkursai  – kodėl laimėtojų nepagerbti jų namuose? Kad kiekvienas, aplankęs tokio vartotojo namus, pamatytų, kad jis buvo nominuotas tokiais ir tokiais metais kaip „metų geriausias“ ar pan. Čia nekalbu apie „savaitės geriausius“, nors ir apie tai galima pagalvoti: atsiverskite pvz. vartotojos Aps namuose „kūriniai“ – pamatysite įspūdingą jų kiekį tarp „savaitės geriausių“.
Ir dar – apie vertinimą. Man, pavyzdžiui, dažnai  yra kvaila vertinti  vartotojų  Aps, Sibilė Sibire, Apuoko, Min  kūrinius: jie tiesiog visa galva aukštesni už bendrą svetainės lygį. Mes galime po jais diskutuoti, galime nesutikti su viena ar kita autoriaus pasirinkta raiškos priemone etc., bet tai nekeičia esmės – man kvaila jį vertinti mokinuko balu, kad ir penketu - jaučiuosi tarsi nuvertindamas. Pasakysite – tokiam autoriui nebėra  kas veikti rašyke? Tegu ieško kitų erdvių reikštis?  Nesakau, kad vertinimo sistemos reiktų atsisakyti, anaiptol. Sakau, kad ne visiems ji turėtų būti taikoma. Ar tai negalėtų būti „aukščiausia privilegija“? Skaitytojai tokio autoriaus kūrinį, jei jis jiems atrodo tinkamas, galėtų tik siūlyti į „savaitės geriausius“ paspausdami nuorodą, o gal tai turėtų daryti tik Kritikai, atviras klausimas. Tai tiek. Stengiausi trumpai, dovanokit.
Blogas komentaras Rodyti?
2010-04-06 18:43
Nepataisomas romantikas
Man idėja, kad atsirastų žmonių, kurie būtų jau tokie geri, tokie geri, kad net nevertinami, tai nesąmonė. Tarsi dievai jie galėtų kitus teisti, patys būdami neteisiami.Bet su vertinimu, tai ryškiai kažką reikia daryti. Gal tarkim galime truputį išlyginti sąlygas. Tarkim paprastas vartotojas, kuris jau tarkim metus yra rašykas, yra parašęs atitinkamai ktiek ir tiek kūrinių, komentarų įgyja teisę kartą per savaitę įvertinti 1 kūrinį 5 balais, 1 kūrinį 4 ir iki 1. Tada ir vilkas sotus ir avis sveika.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-04-02 23:09
A Puokas
Kiek užtrukau. Pardon. Po truputį dėliosiu vieną-kitą žanrą į DNR.
http://www.rasyk.lt/dienorastis/aplink-sonetus/356326.html
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-22 17:53
Nu_
Nu_
siūlau dar... na, atimt iš visų, neišskirinat anei vieno,... na iš visų tų, kuriems gerb. webmasteris priskyrė paskiausiuoju mostu Kritiko ženklelį... ir, tučtuoj, atiduot Jį man...vardan Rašyk.lt citadelės... na, nesvyruovavimo, pavadinkim taip...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-20 14:39
Nu_
Nu_
na, gerai. siūlau į kritikus žmones, kurie bliat truputį savum kailium ars poetikai atsineša. o būtent:
APSIGALVOJAU, katra mane myli su išlygom
KIBIRXTU, katras myli faktiškai visą... na, dviem/trečiom... turbūt
OGIO, katras jau ir visai neprabočyja...
dar siūlau atimt iš dieduko DIUDIOS kritko laipsnį užu akivaizdų sabotažą... Jisai, čiūjinu vėlgi subine, net ūso nerūkteltų už tatai...
nu... ką... gal dar ką prigalvosiu, in movie, tai sakant... pvaz - lalalsjdsjd
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-20 14:14
Nu_
Nu_
siūlau pradėt disputą iš naujo... na, iš esmės... ad ovo, kaip sakoma...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-20 12:56
Garso Bangos
Ok žmonės, tai vienas ir paskutinis klausimas, darom ką nors ar ne? Prozos inciatyvinė grupė siūlo:

1. rinkti nepasisekusių sakinių citatas. siekiant pasimokyti iš savo ir kitų klaidų. tai nesusiję su patyčiomis ar kažkuo panašaus. kiekvienas perskaitęs tekstą gali nusiųsti citatą ciklono kalavijui, jau taip kažkiek prisidėsite.

2. stebėti skyrelius, vesti vertinimų, komentarų statistiką, išreikšti nuomonę apie komentarų kokybę.

3. Gebančius, susijusius su žurnalistika arba ne žmones, kalbinti rašykus ir ne tik, parašyt apie juos straipsnius, apie jų kūrybą, šiaip meną, kaip jie kuria ir t.t. (jei norėtumėt kažką tokio parašyti, bet nelabai žinote kaip, kreipkitės, yra žmonių, jums padės, pamokys).

4. čia jau paminėta geriausių recenzijos, pirmyn, parašykit man laišką, padiskutuosim, rasim išeitį kas ir kaip galėtų tai daryti, pasikeičiant ir panašiai.

Žodžiu ką aš noriu pasakyti, kad kiekvienas gali imtis iniciatyvos, tam nereikia administracijos leidimo ar įgaliojimo, prišnekėta jau pakankamai, darykime kažką. Ir jokio lyderio ar vadovo nereikia, tiesiog burkimes, padiskutuokime, bendrai spręskime, palaikykime vieni kitus. Faktas, kad šitas pokalbis likęs tik pokalbiu nieko nepakeis, o kaip ir minėjau kažką daryti gali kiekvienas. Padatykim šitą svetainę vertą gerų autorių ir jie neišeis ir užsuks dažniau. Labai kviečiu.
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-18 21:58
Ciklono Kalavijas
Ne žodžiais, o darbais Tėvynę mylim.
Niekas netrukdo jungtis į pvz. mūsų organizuojamą Prozos iniciatyvinę grupę. Gal darbų dar daug nesimato, bet mes vietoj nesėdim ir krutinam smegenines, ką dar padaryti. Bet mūsų vos keletas, taigi daug nuveikti kol kas nepajėgūs. Bet kur visi kiti? Ar tik, atsiprašant, papizdelint ir tesugebam, pamalt liežuviais, paburbėt, kokie visi blogi, nieko nedaro ir toliau sau laukt, kol kas atneš ant lėkštutės ir tada dar paburbėsim, kad patiekalas ne toks...
Turit idėjų, minčių, norite kažką daryti, jog rašyke būtų geriau - galite jungtis prie mūsų, pašnekėtume skypo konferencijoje, apsitartume, ir pradėtume įgyvendint idėjas, o ne tuščiai taukšti.
Ir pritariu A.Puoko nuomonei. Hau.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-18 19:36
ja Il
Noriu žanrų aprašymų, noriu tipo mokyklėlės norintiems, noriu savaitės geriausiųjų razborkių.
NORIU!
(pati esu tokiems dalykams nepriaugusi, todėl, žmonės, kas tai sugebat - nepatingėkit, ką?)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-18 17:27
A Puokas
Exmorti, dvi paskutinės Tavo pasisakymo eilutės sako, kad pats niekuo nesiskiri nuo kritikuojamųjų :))).
Kaip sako mano draugai bindiužnikai, papizdet' ne meški voročit'. O va imam ir padarom ką nors? Aš, pvz., žadu pradėt pas save publikuoti žanrų aprašymus, tipo mokyklėlė norintiems, kad žinojimas netrukdytų. Savaitės geriausių razborkes rašyti vienas nesiimu. Galiu vieną kūrinį per savaitę. Apsiimtum dar vieną? Kas nors dar vieną?
Įvertinkite komentarą:
Geras (3) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-18 12:41
Exmortis
Kibrixtu, užsuk į pertrauką.lt ir paskaityk paskutinius tekstelius. rašyką jaunieji autoriai jau lenkia vien elementaria savo energetiką. nuėjus ten prieš pusmetį tave pasitinka minimum du žmonės prisitatę svetainės koordinatoriais - numeta linkus į svetainės taisykles, siūlo savo pagalbą įvairiais klausimais. Esmė jog rašykas neturi ašies, idėjinio lyderio kokio nors, nes daugiausiai su rašyko liaudimi užsiima klimbingupthewalls, kuri tapo pusiau mitine, nes numirė skaitmeniniame formate ir beveik nebematau jos komentarų. galimybės rašykui kilti yra tokios:

*bendros svetainės atmosferos kėlimas - aktyvi reakcija į problemas, koordinatorių, naujokų sutikimams steigimas, literatūriniai mūšiai - daugiau bendros veikos, kuri įtrauktų žmones (pertrauka.lt kone kas mėnesį organizuoja įvairius batlus)

*administratorius ir kritikus reikėtų rinkti pagrindiniame puslapyje kur kas kelias savaites klikiname tuos klausimėlius "Ar skaitote knygas?" "Ar švenčiate valstybines šventes?" ir panašiai. Būtų aiškesnė statistika.

*suorganizuoti geresnį "Paraščių" renginį, kuris būtų vertas atsiminti - ką teko matyti, tai daug sentimentalių mergaičių (apie save tyliu, nes ėjau į skaitymus norėdamas išgirsti keturiom galvom už save geresnius autorius ir be ironijos šį kartą) bei moteriškių ir jei ne Majesto improvizacija, skaitymai būtų dar labiau varganesni. Goddamit, kur buvo min, vėjas gluosniuose, tas pats Kibirxtu, fantastai (mačiau tik Valką) visi autoriai, kurie sėdi (ir dažniausiai labai vertai sėdi) savaitės geriausiuose? "Paraštėse" skaitė "kuolinukės" (o aš ėjau ten su intensija išgirsti "penktalygininkus"), na, muzikos interliudai buvo pusėtini - "Lapės" irgi buvo nykios, bet ta mergaitė su gitara mane pakerėjo ir jei ji yra rašyke tegul parašo man - pavaišinsiu puodeliu kavos kada :) bet čia jau offtopic, taigi, pagrinde "Paraštės" buvo nykios, dauguma žmonių išsiskirstė joms įpusėjus. Dar vienas klausimas - kodėl nebuvo plačiau pagarsinami "metų geriausiųjų" tekstai? nebuvo nė vienos citatos iš jų, trūko autorių indėlio į rašyką pabrėžimo. Todėl, in conclusion, siūlyčiau surengti sekančias "Paraštes" kiek kitaip - suburti geriausius autorius, surengti skaitymus, kuriuose nedominuotų sentimentalios mergaitės ir pagaliau, jei geri autoriai nepasirodys padarykime kaip darė "pertraukiečiai" per savo renginį (taip, dar vienas "in your face" Kibrixtu) - susiderinam su autoriais ir randomly skaitom geriausius tekstus, geriam arbatą ir pažindinamės - tokie renginiai gerins bendrą svetainės jausminę energetiką ir burs žmones kartu. Arvenai siūlau prisidėti prie šios akcijos, jos komentarai išsakyti apie "Paraščių" renginį buvo taiklūs, bet šį kartą būtų gerai jog pati Arvena prisidėtų prie bendro organizavimo.

uf, prirašiau daug.

taigi, pabaigoje norėčiau pasakyti Kibirxtu - pertrauka.lt nėra keiksmažodis rašykui ar koks nevykęs poligonas. Tai yra tokia erdvė, kurios autoriai, tekstai, energetika, nepaisant publikuotųjų amžiaus toli pralenkė rašyk.lt

klausimas: kodėl didžioji dalis autorių, kurie rimtai užsiima tekstų publikavimu, kūrimu, kuriuos spausdina literatūriniai leidiniai čia neužeina? (pertrauka.lt turi visą skiltį autorių pasisakymams ir jie būna mėnesio svečiais). Todėl jog mes sugebame daug verkti, bet nieko nedarome ir šita pati diskusija greitai nuslops. Jei bus kokios nors reakcijos, tarkime, daryti kitas paraštes - aš prisijungsiu ir padėsiu kuo galėsiu.


tik nemanau jog kam nors rūpės Exmorčio nuomonė ir mes visi gražiai paverksime ir išsiskirstysime toliau savo smėlio dėžėse.
Įvertinkite komentarą:
Geras (3) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-15 20:03
cls
cls
Ir aš pritariu visom Kibirxtu mintims.
Kritikai turi būti autoritetai (daugeliu prasmių). Autoritetais per vieną dieną netampama, tai reikia užsitarnauti. Taigi, laiptelių sistema, atrodytų tam tinkama.
Dar vertėtų pagalvoti dėl administravimo ir meninio vertinimo atskyrimo. Ta prasme, kad aukščiausias meninis vertintojas būtų kritikas. Ir kuo jis būtų aukštesnės pakopos, tuo jo balsas būtų svaresnis.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-15 19:49
Nu_
Nu_
kol kas galiu teantrint Skaičių karalienei, bo veikėjai, kuriems daugmaž ir signalizuoja Kibirxtu, yra kažin kur, tik ne čia...
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-15 19:45
Garso Bangos
ok, tai ko trūksta geriems autoriams? kokiu būdu svetainė išbarsto tuos autorius ir kaip to išvengti?

dėl kritikų taip, yra tiesos. niekas nepaklausia ar nori juo būti, niekas iš tavęs nieko nereikalauja, tu net nežinai kodėl buvai pasirinktas, niekas to taip pat neįvardina.

dėl siekiamybės, ko gero, vėl tenka grįžti į pradžią, tokių siekiančių būtų per mažai ir darbai vėl taptų beveik nevertinami.

galų gale tenka grįžti vėl prie pat pradžių, kiekvienas vartotojas, administratorius, kritikas, rašytojas ar paprastas vartotojas visų pirma pats turi pradėt kažką keisti.

savaitės geriausių apžvalga puiki mintis, bet kas jos gali imtis jau šiandien ir tai priklauso tik nuo svetainės vartotojų valios :)

manau lygiai tas pat yra ir su gerais autoriais, juk jų aplinką iš esmės apibrėžiam mes, o ne viena ar kita taisyklė
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-15 18:07
pilkė
Visom keturiom pritariu Kibirxtu mintims!!! Laipteliai buvo geras daiktas, nors vargiai juos bepamenu, o ir pati tada buvau visai žalia ir neturėjau nė vieno.
Be to, paskutinė kritikų "banga" (tarp jų ir aš) tikrai "iš kepurės". Gal tai ir jokių įsipareigojimų - įsegė ženklelį it varnalėšos žiedą į kailiuką ir - nešiokis. Tvarkoj. Bet visgi tie ženklelį turintys žmonės kažkaip formuoja svetainės veidą, ypač naujų narių akivaizdoje, tad ar neturėtų tai tapti paties vartotojo sąmoninga siekiamybe ir atsakomybe? Pvz. racionalu būtų, jog kritiko ženklelis gaunamas už kelias gerai įvertintas recenzijas. Kodėl ne?
Priburčijau. Ir vėl nieko gero.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-15 15:17
Flax
O pats Nuvytas, ar gali tik kitų pasisakymus kaip koks visažinis seimo narys reflektuoti ir į asmeniškumus lįsti, o gal net sugebėsi ką nors racionalaus pasakyti? :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-15 14:25
Nu_
Nu_
...įstabus Aurimazo įsitraukimas diskusijon, vat šaunuolėlis... o ir Garso Bangų minties trajektorija taipogis kerinti...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-14 10:34
Pimpistaris
O, vis dėlto, trinkite tą komentarą kuo skubiau:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-13 20:35
begemotas_
geras pasiūlymas rašyt apžvalgą ''savaitės geriausių''. Ška ir Kibirxtu galėtų rašyt pasikeisdami. aišku kai patys nėra tą savaitę tarp geriausiųjų.




p.s. Administratoriai, neištrinkim mano komentaro. būkit geri. labai prašau.
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-13 16:56
Pimpistaris
O šiaip, taigi tik to ir siekiu, kad administracija pakoreguotų. Negi galvojate, kad čia kažkokia revoliucija, šaudymas iš patrankų, etc.? Gerbiamieji, čia "Hagiografija talentingojo Aivaro Veiknio iš rašyko":P
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-13 16:50
Pimpistaris
Ir tik negalvokite, kad čia advokatauju Aivarui Veikniui - nepažįstu jo, gal tik iš matymo. Tiesiog jo pavyzdys klasikinis. Hahaha, reiktų jį paskelbti rašyko šventuoju:P
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
1 2 3
[iš viso: 51]


 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
 
Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą