Rašyk
Eilės (75824)
Fantastika (2218)
Esė (1521)
Proza (10680)
Vaikams (2570)
Slam (50)
English (1166)
Po polsku (332)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 21 (2)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





Kam rašome: sau ar skaitytojui? Net neabejoju, kad tuojau subėgs pulkas rašykų ir pasipiktinę teigs, kad rašo tik sau ir dėl savęs ir t.t. Gerai šią nuomonę suprantu ir iš dalies pritariu. Bet pakalbėkime apie skaitytoją. Kiek ku...
Blogas komentaras Rodyti?
2012-12-17 19:54
omnia
Ne mažiau dramatiškai, nei „literatūrinė svetainė“ ar „proza“, „poezija“. Apie akrtelę rašiau jau gal milijoną kartų. Apie siekiamybę (išsilieti čia ir dabar ar turėti kokį nors idealą horizonte). Apie rašymo katarsį, nukreiptą į skaitytoją.

O bet tačiau visiškai nesuprantu, kodėl kai rašau, kad seske svarbūs abu, man prikišamas kažkoks išankstinis popieriukas ir darbas.

Vaikai, su jumis neįmanoma diskutuoti (prisigalvojat malūnų ir badot jas ietimis).
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2012-12-17 19:32
Lapkričio
Dauguma- megėjo neprofisionalo vertas apibūdinimas. Kūrėjas skamba dramatiškai :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2012-12-17 19:24
omnia
Toks jau aš, lapkriti.
O „dauguma“ - tai čia Kūrėjo vertas pasiteisinimas, ar ne?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2012-12-17 14:40
Lapkričio
Įtariu, kad grafomaniją gimdo įkvėpimas ;) Žinoma be galo gražu išeitų jei atsisėdi, susiprojektuoji ant popieriuko, sudiriguoji ir tada pagrindinę mintį apipini pasakojimų, tai tikrai prasmingas darbas, tačiau tai jau tikrai skamba kaip "darbas". O rašymas sau, gal ir nevykusi strategija, bet užtat išpildo tai ką impulso pagautas megėjas (o tokių čia įtariu dauguma), trokšta išpasakoti.
Nesutinku su dėde Omnia, jo požiūris per nelyg kategoriškas.
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-12-17 12:49
KARALIENĖ ANNA
Rašau skaitytojui, bet neinu jo tenkinti ar jam lankstytis. Kiekvienas ieško, Bičiukių Motuke, savęs mano kūryboje. Mes visi esame Ievos kūdikėliai, tai ar nesame panašūs.

Esu padauža, tai padaužos mane myli, esu romantikė - po skėčiu dviese - trise ir net šešiese, žinok.

Bet jei po teisybe, kai rašau, aplink jus nei vieną negalvoju ir jaučiuosi GENIJUM BESMIERTNA, o kai paskaitau - dingsta UNARAS. Lieku lyg balionas be oro.

Ir iš viso, tik pats velns žino, kam aš dar vis rašau?...

p.s. musiet, ka durna esu ;O)♥
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2012-12-17 02:55
omnia
O taip, strategijų turi kiekvienas. Man pasirodė, kad Lapkričio ir Aurimo mintys kažkuo sutampa („kūrimo malonumas sau, rezultatas skaitytojui“. Ši strategija, giliu mano įsitikinimu, yra klaida.

Būtent tai ir gimdo grafomaniją blogaja to žodžio prasme. Rašau ir nerodau, aš dievas. Redaguoju ir mane pykina, skaitytojai užknisa.

Iš tikrųjų čia paminėti procesai vyksta taip: išjungiamas vidinis skaitytojas (kritinė akis, įsivaizduojamas abstraktus skaitytojas) ir rašoma, bet tai labiau girto vaikščiojimas po tamsų kambarį, nei literatūra.

Paskui staiga įjungiama kritinio mąstymo šviesa. Kur čia nepykins: privemta, pripėduoda, prirūkyta, chaosas, o ne kambarys. Tai, ką ši strategija pateikia skaitytojui, iš tiesų panašu į blogai sutvarkytą kambarėlį po vakarėlio.

Geriausius savo tekstus rašydamas juste jutau skaitytojo malonumą, sąmoningai ieškojau erogeninių zonų. Nes mano giliu įsitikinimu, literatūrinis katarsis imanomas tik dviese, ir skaitytojui, ir rašančiam.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2012-12-16 20:40
ne_zinau
kas kaip moka tas taip raso, manau keikvienas is musu turi tam tikru strategiju
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-12-16 20:27
Lapkričio
Rašau sau, redaguoju skaitytojui. Primityvus rašymas sau į stalčių kai niekas nepamatys ir nelips nevalytais batais per tavo rašliavas, teikia džiaugsmą, kol nepamanai, ot gal čia ir neblogai išėjo visai, o davai pamėginam prakišti liaudžiai, tuomet prasideda kūrybinės kančios- kas ne taip, kas ne gerai, čia per silpna, ir išvis jau blogą nuo to paties teksto nepaliaujamo skaitymo :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2012-12-16 04:37
omnia
Taip, ant lapuko galiu užrašyti bet ką, bet juk tai dar ne literatūra?

Litaratūra man prasideda tuomet, kai sakinys turi skambesį ir prasmių lauką. Abu šie dalykai yra įmanomi tik turint omenyje (pasąmonėje, tarp eilučių, fone ir t.t.) skaitytoją.

Tai ką rašo pilkė, yra bandymas savimi atstoti abstraktų skaitytoją. Kažkodėl ji nenori pripažinti, kad tai ir yra rašymas ne sau (o tam abstrakčiam skaitytojui).

Sutikčiau su kompromisu: įmanomas rašymas vien sau, jei iš tikro čia turimas omenyje rašymas abstrakčiam skaitytojui.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-12-16 03:27
Le Hawk
Tiesiog, sau pačiam rašyti nelabai yra prasmės. Aišku, būna žmonių, kurie jaučia poreikį rašyti dienoraščius, išlieti kažkokias emocijas - čia jau charakteris daug ką lemia. Gal tai daugiau sentimentalumas. Aš tokio poreikio rašyti kažką sau pačiam nejaučiu - savo mintis ir taip gerai žinau. Manau, kad dauguma sutiks - jeigu jau esame čia, dedame čia savo kokybiškesnę ar ne tokią kokybišką kūrybą, tai galvojame, kad kažkam tai bus įdomu, gal netgi naudinga (pvz. paskatins susimąstyti). Galima kurti ir dėti savo kūrybą į stalčių, laukiant dienos X, kada galbūt paimsiu visa tai ir išleisiu, na, arba anūkai suradę išleis. Bet faktas, kad afišuojamės. Reiškia, norime pasidalinti savo mintimis su kitais, norime sužinoti, ar kiti irgi mąsto panašiai, kai kas gal nori būti įvertinti ar paprasčiausiai gauti dėmesio. Jeigu jau viešiname tai, ką rašome - reiškia, tai yra skaitytojui. Būtų sau - tai arba liktų galvoje, arba dienoraštyje, new folderyje ar stalčiuje.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2012-12-16 02:24
Le Hawk
Žinoma, kad skaitytojui. Sau pačiam aš galiu ir mintyse pagalvoti.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2012-12-15 23:30
Laukinė Obelis
Omnia, o kai prieš išeidamas į parduotuvę ant lapuko pakeverzoji: pieno, duonos, uogienės - tai čia irgi rašymas kažkam kitam?
Perfrazuočiau tavo teiginį: negalime rašyti niekam, visada į kažką taikomės, bet tai galiu būti aš pats.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-12-15 10:35
pilkė_
Omnia, žmogus juk sudėtingas daiktas. Todėl vis tiek manau, kad kartais galima pačiam būti ir autoriumi, ir vieninteliu skaitytoju, ir kalbėtoju, ir klausytoju. Gal tai išimtys. Kai jauti save kaip kitą. Ir tada sakai, kad niekam nenori duoti skaityti. Nes iš tiesų kitas jau perskaitė. Objektyviai - tik tu pats skaitei. Mew.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-12-15 03:50
omnia
Rašymas sau neegzistuoja. Rašai sakiniais, kurių pati prigimtis yra iš lūpų į ausį. Net kalbėdamasis su savimi tu tik apsimeti, kad esi vienintelis klausytojas (nesvarbu, kas būtum, ar genialus rašykas ar kita kafka).
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2012-12-15 00:09
Lengvai
Aurimaz,aš juk sakau, kad kai rašau sau, tai tada dažniausiai ir dedu į stalčiuką, nu nes tai - sau, ir nėr čia ko kitiems šitai skaityti, čia ne jų reikalas. O kai jau publikuoju, tai ir rašymas yra kitoks. Net kai publikuoju tai,. kas parašyta sau, tai tas neišvengia didelės redakcijos, kad visas būtų kitaip: paprasčiau, aiškiau, mažiau emocionalu. Bet vis tiek dažniausiai rašau sau - man tai geriausia psichoterapija, panimaješ?=]
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-12-15 00:01
Aurimaz
Lengvai, yra viena bėda su "rašymu sau". Sunku su savimi lenktyniauti ir nuolat sau tvirtinti, kad esi geriausias. Paprasčiau išgirsti iš ko nors kito. Na bet aišku, kai gyvename narcizų planetoje, tai gal ir visai nieko variantas sėdėti prieš veidrodį ir ginčytis su savimi...
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-12-14 20:01
Daineko
o gal pradėkim sau rašyt sms?:] aišku,kad susikaupusias mintis reikia išliet, bet juk tikies sulaukt skaitytojų. Nekalbu apie žmones rašančius dienoraščius
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-12-14 19:05
Lengvai
rašau sau ir griežtai sau, publikuoju....=] prieš publikavimą pagalvoju (čia, beje, ačiū rašykams), kad galbūt šitas rašymas yra man ir mano, ir niekam kitam tai rūpėt neturėtų. O tada jau ir prasideda taisymai arba rašinio įdėjimas stalčiukan, nes jis - man, ir niekam jo rodyt visai nereikia. O kartais parašu ką nors publikavimui ir tai būna bandymas kurti, nes juk reikia sukurti pasaulį, veikėjus ir visa kita, tada bandau padaryti taip, kad veikėjai neturėtų mano savybių,arba kad aš neturėčiau noro būti veikėjų kailyje. Labai padeda man šitaip.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2012-12-14 18:17
Laukinė Obelis
Katinėli, o ar tau kas nors prieštarauja?
Čia tik dvi stovyklos nesutaria, ar dėl to malonumo galima sakyti, kad rašome sau, ar ne...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2012-12-14 17:15
Aurimaz
Perskaičiau visus postringavimus, ale vis tiek likau ištikimas savo nuomonei.
Kūrimo malonumas - sau. Rezultatas - skaitytojui.

Faktas, kad jeigu kūryba nebūtų malonumas, tai mes čia nesistangdintumėm kaip nėščios žuvys prikrauti ikrų.
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
1 2 3 4 5 6
[iš viso: 119]


 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
 
Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą