Rašyk
Eilės (78158)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 15 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





Fi reanimavimas Taip jau užsisuko, kad kažkur buvo nutarta atgaivinti senąją žurnalo idėją ir neatsirado nepritariančių. Seni pokalbiai apie tai yra čia. Prie jų negrįžtam, pradedam naujai ir siūlom konstruktyvias...
Blogas komentaras Rodyti?
2012-11-29 03:14
omnia
Dėl dramatiško exit Sebastianas beveik teisus, bet tik beveik. Kai vieta, į kuria einu yra taip toli, kad ne visi ten spėja, tai taip, jų atskaitos sistemoje tai panašu į exit. Mano gi atskaitos sistemoje aš tiesiog būnu įvairiose vietose ir tiek.

Apie FiDi kalbėjau todėl, kad turiu ir patirties, ir anaiptol neutopiškų idėjų. Visai neprastai linksminausi kažkada seniai prekiaudamas joje savo romano popierinėmis kopijomis (pardaviau beveik 200 vnt.). Visai neseniai panašiai linksminausi su fantastikos rinkiniu, įrašytu į mini-CD (perdaviau gal 40 vnt.).

Na bet ne, tai ne. Idėjas paskelbiau, fizikų yra ir jaunesnių.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-11-28 22:56
Valkas
Liaudis trokšta Aurimo. Jei Aurimas neturi nieko prieš liaudį, tebūnie pagaliau pasiektas šioks toks rezultatas =]

Kiek galėsim - padėsim. Dėl Omnios iš dalies sutinku, tik maniau, gal pavyks jį nukreipt reikiama linkme, arba bent įkalbėt nusikreipt.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2012-11-28 21:50
Flax
St. Sebastianas teisus.

Valkui atkakliai neteisingai dėliojant prioritetus (tarytum bakalauro diplomas ką nors reiškia :D ), aš palaikau Aurimaz kandidatūrą. Jis būtų vienišo kaubojaus tipo redaktorius, kuriam redkolegija tik trukdytų įgyvendinti jo idėjas ir redkolegijos nebus. Tai minusas ilgoje distancijoje (jeigu tokia bus). Bet pliusas yra tai, kad jis labai žiauriai kompetetingas ir gali vienas trumpoj distancijoj varyti už keturis.

Dėl Omnios kandidatūros sutinku su St.Sebastianu. Horizonte švytėtų dramatiškas exitas :D
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2012-11-28 21:30
Flax
Meškiookaz dalinai teisus, o Valkas šį kartą jau neteisus.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2012-11-28 21:30
St Sebastianas
Kodėl aš prieš Omnia? Jis palaiko utopines idėjas, kurios dažnai prasilenkia su pilka realybe. Tai žmogus mėgstantis teatrališkus atsitraukimus, o ne sistemingą kovą. Jis renkasi jam patinkantį vaidmenį, o ne tą, kuris reikalingas. Nepyk Omnia, bet per tą laiką kai tave mačiau tu esi būtent toks. Tu buvai tikrai puikus idėjinis vadovas, kai liaudies norai ir tau patinkantis vaidmuo sutapdavo. Deja, kai jie prasilenkdavo likdavo ne kažin kas. Būtent todėl būsiu prieš tavo kandidatūrą į redaktoriaus postą.
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-11-28 20:00
Valkas
Iš esmės Lepečkojis teisus. Tik va čia prasilenkė redaktoriaus sąvoka.

"Redaktorius" kaipo piktas rimtas (ūsuotas arba barzdotas dažniausiai) krikštatėvis, pro kurio budrų veizolą neprasprūsta nei vienas pirstelėjimas spausdinamuose kūriniuose, ir kuris iš esmės nukreipia leidinio veiklą jam patinkančia linkme taip suteikdamas progos visiems kitiems bambėti - ne ne ne, tokio tikrai nereikia. Nei Aurimas, nei Omnia, manau, nesutiktų augintis ūsų.

Reikia žmogaus, kuris nepamirštų projekto net kai visi kiti bus išsilakstę, kuris iškilus krizei sakytų "Nu davai, susiimam, chebra", kuris prasidėjus tokiam mėtymuisi kaip dabar trenktų į stalą ir pareikalautų tvarkos, blyn. Svarbiausia sutelkimas, centras, o redagavimas - tik antraeilė paskirtis, kurios gali ir nebūti. Omnia, sutik, kad kalbos apie filtrą - utopinės, pats žinai, kūrinių truks, dėsim sąlyginį šlamštą. Tai neišvengiama.

Užtat ir pasiūliau Omnią, jis gali pabūt idėjiniu vadu (tik kad va mes visi nesam linkę jo klausyt, šitai reikės kažkaip išspręsti). Gali ir Aurimas, bet anas geriau atlieka komunikacijos nereikalaujantį, kruopštų darbą. Jam tiktų tarpukarinio atsakingojo redaktoriaus funkcija - prižiūri, kad viskas būtų sustyguota, kad nebūtų beabrazijų tekstuose ir numeris išeitų tvarkingas. Atsakomybės ne mažiau, bet gerklės laidyti beveik nereikia. Tiesa, be šito kol kas apsieisim.

Tai va, todėl siūlau Omnią, ir čia mano toks paoponavimas Meškiukui, nors su juo visais kitais klausimais visiškai sutinku.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-11-28 19:50
omnia
Sebastianai, juk neberašau. Meškiuk, įsivaizduoju šį dalyką taip: jei atsirastų redaktorius, kuris ne tik laikytų minimumą, bet gal net ir patartų, tai jo buvimas jau skatintų rašyti: nes atranka, nes ne į griovį, nes yra vektorius, taškas linkui horizonto, dėl kurio verta stengtis. Smarkiai mėgčiau turėti tokį auginantį redaktorių.

Nors mes kalbam apie skirtingus dalykus, turbūt.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2012-11-28 19:34
Meškiukas
"Į griovį" - labai skambūs žodžiai. Ką veiks redaktorius? Sakykim: bus maketuotojas ar visi du - parengs pagal kūrinius iliustracijas, spalvas ir nuogų mergų foto, bus autoriai, kurie talpins ar ieškos kūrinių/straipsnių, vienas kitas parašys įžangą (manau, kad tas, kas prikėlė šią idėją). Tai ką veiks redaktorius? Filtruos tris iš trijų kūrinių? Jomajo, gi ne 200 psl leidinį planuojam :) O entuziastų laikraštuką.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2012-11-28 19:33
St Sebastianas
Omnia, bet juk į internetą rašai?:]

Iš esmės pritariu Meškiukui.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2012-11-28 19:06
omnia
Iš esmės sutinku, bent jau su ta dalimi, kad reikia kūrinių. Vat tik nesutinku su mintimi, kad juos gali pagimdyti žurnalas, neturintis redaktorių. Nerašysiu į griovį.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-11-28 18:15
Meškiukas
Šiaip tai bus. Beveik dėl visko,nes kol kas tik stypčiojame vietoje, mėtomės idėjomis ir nieko nedarome.
Turbūt užsitarnausiu kai kurių žmonių pyktį, bet vis tiek pasakysiu: prie ko tas FiDi? Ar jums rūpi "Vaidiname žemdirbiams"? Ne. Tiesiog - mums FiDi turėtų rūpėti tiek pat, o gal net mažiau. Net gi pasistengsiu paaiškinti kodėl.

Visų pirma:

* Redaktorius - yra du variantai: 1) Aurimaz arba Valkas. Vienas iš jų yra tiesiog Valkas ir nereikia pasakoti, kodėl jis būtų puikus redaktorius, o antrąsis turi pakankamai kritikos, savikritikos ir, kiek supratome - patirties. 2) Jokio redaktoriaus. Deja, bet taip irgi būna. Bet šiam achievmentui įvykdyti reikėtų kiekvienam asmeniškai rūpintis savo tekstų kokybe ir kiekvienam asmeniškai rūpintis kitais.
Tiesą sakant - šiuo atveju toks variantas net geresnis, nes kolektyvas (kol kas), neatrodo būsiąs didelis. Vedantysis redaktorius gerai platesnės apimties leidiniams, o ne tokiam ("tokiam" - čia be įžeidimo)

* Įvaizdis: ne, ne ir dar kartą - ne - jokių minimalizmų ir panašių nesąmonių. Auditoriją turit be tų pačių sabutilnikų? Leidinys žinomas bent apygardos ribose? Ne. Kuo viršelis ir turinys bus rėksmingesnis bei spalvingesnis, tuo šauniau. Iliustracijos, senos spalvos, komiksų stilius, bet kas, tik ne minimalizmas. Nuotraukos, piešiniai, paišiniai, nuogos bobos, nuogi vyrai ir tt. Viso šito turi būti, o viršelis būtent ir turi skelbti:" Čia pats šauniausias ir abybieniškiausias fantastikos žurnalas trijose galaktikų sistemose!!!111". Kai bus auditorija, tada nors ir ant autobuso bilietėlio papaišykit numerio pavadinimą. Žmones pritrauksi tik dviem dalykais- vardu arba spalvingu viršeliu.

*Platinimas: taip, popierius gražu, jį gali panaudoti tualete, suktinei sukti ar laužui pridegti. Dar niekas manęs taip negelbėjo daugiadienėse žvejybose kaip geras storas žurnalo puslapis. Lygiai tiek pat bus vertas ir šio leidinio popierinis variantas. Sad but true.Platinimui - tik internetas, nes visų pirma - ne visada dar atspausdinsi gerai iliustruotą leidinį. Nutuokiat, kiek tai kainuoja? O juodai baltas... toks keliauja į artimiausią šiukšliadėžę. Deja, bet tokia kitų šalių patirtis, o turint galvoje lietuvių mentalitetą...
Taigi - internetas. Ar mažai bendruomenių? Nueini į tą pačią Linkomaniją, sukuri temą, įdedi nuorodą ir galiu pažadėti, kad skaitomumas bus tikrai didesnis už popierinio varianto. Taip, sumetus "skladkę" vieną ar du numerius galima atspausdinti (spalvotus) ir juos pristatinėti tame pačiame FiDi'je, "Vaidiname žemdirbiams" ar Vasiukų kultūrnamio 50-metyje.

*Filtrai, etc. - nesusilaikiau, bet... kokie filtrai, Omnia? Kam? Filtruoti galima ir reikia, kai kasdien gauni po dešimt naujų kūrinių ir prasideda galvosūkis kuriuos talpint. Kiek suprantu - entuziastų tiek, kad krepšinio komandos nesurinktum ir visi daugmaž atsakingi patys už save. Jei imsime žaisti su redaktoriais, tai prasidės biurokratizmas elementarusis ir viskas baigsis net neprasidėjus.

Taigi man,asmeniškai, kliūna šie dalykai. Siūlau ne iš galvos, o todėl, kad su visa šita žurnalų, leidybos, maketavimo nesąmone pats ilgą laiką dirbau. Mes tiesiog dabar sėdim ir jau leidžiam pinigus, kurių dar neturim. Minimalizmo reikia dabar, o ne leidinyje.

Mano labai subjektyvus pasiūlymas:

Spalvingas, gausiai iliustruotas leidinys
Platinimas tik internetu (linkomanija, torrent, games, etc.)
Jokio redaktoriaus
50/50 fantastikos apsakymų/kitos rašliavos

O turėdami bazę, galime ir reklamuoti FiDi (o ne kelti jį dar prieš visą reikalą, kai iki Fidžio dar geri 4 mėn.), lituanicone ar karštospupytes.lt. Jei yra problemų dėl tematikos: verčiam žodyną ir užsimerkę bedžiam į pirmą pasitaikiusį puslapį. Vienaip ar kitaip  -vis tiek pataikysim, nes tai fantastika. Nes patirtis rodo - kuo daugiau prigalvosim sudėtingesnių dalykų, tuo greičiau viską mesim.
Įvertinkite komentarą:
Geras (3) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2012-11-28 15:10
Flax
Prieštaraujančių dėl ko?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2012-11-28 13:13
Valkas
Prieštaraujančių nebus?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2012-11-28 04:04
omnia
Čia toks reikalas. Omnia yra pagarsėjęs kaip labai reiklus teksto vertintojas, pro natūralų (neredukuotą) jo filtrą nepraeitų beveik niekas iš to, ką parašo pats Omnia.

Bet!

Į renziną (renginių ziną) žiūriu ne kaip į Negausios Lietuviškosios Fantastinės Skaitytojų Auditorijos Auklėjimo Storą Žurnalą (NLFSAASŽ), o kaip į hepeningą ir itin smagią fantastų socializaciją, kurios rezultatų net užtektų alui su kibinu.

Jei norėtumėte pasinaudoti redukuotu (įveikiamu) mano filtru, tai sutikčiau pusmetį dirbti tiesioginiu el. paštu (mano galva, tekstai šiukštu neturi būti viešinami iki pat renzino paleidimo).

Galėtume viešai aptarti kriterijus, žanrą ir t.t., nes aš irgi mokausi visą gyvenimą.

Jei to filtro nenorėtumėte, tai visvien turiu įdomių idėjų, kaip galima pasilinksminti per FiDi:

a) skaityti (beje, galima įrašyti ir leisti iš 10 ausinių, taip padešimtgubinant apyvartas)

b) suorganizuoti minilarpą (praktiškai, mikrolarpą), į kurį (už bilietą) įtraukti norinčiuosius (ypač eis exfizikų vaikai): tu dabar pasiuntinys, nunešk šią žinią orkų valdovui ir t.t. - mikrosiužetai su galimybe pažaisti lankytojui.

c) turėti suvenyrų

d) so on
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2012-11-27 22:54
Valkas
O aš prieš Valką. Girdėjau, jis dabar su bakalauriniu ir visokiais kitais dalykais iki ausų mėšle sėdi, neturi laiko net nusibezdėti. Negi mums reikia redaktoriaus, kuris negalės prisidėt kai preikiant? Gi projektas numirs net negimęs. Imam Omnią arba Aurimą, priklausomai nuo to, kaip bus nubalsuota.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2012-11-27 21:58
St Sebastianas
Už Valką ir Aurimą.:]
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-11-27 20:49
Meškiukas
Aš irgi už Valką. Na, arba už Aurimą - žmogėns su leidyba susipažinęs, laiko turi :]
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-11-27 18:45
Flax
Aš keliu Valko kandidatūrą.
Įvertinkite komentarą:
Geras (3) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2012-11-27 18:09
Valkas
Omnios pasiūlymas geras, vis galvojau apie Lituanikono metu leidžiamo laikraštuko uzurpavimą (bent dalinį - manau visi sutiktų), bet Fidi - irgi šis tas, būtų tiesiog puiku.

Va tada dingtelėjo: o kodėl nepadaryt ir to, ir to, ir to? Pirmi numeriai galėtų eit šiaip, belekaip, tiesiog kaip planavom. Ateis Fidi - imsimės jo, išleisim supernumerį su viskuo ko reikia ir ką parekomenduos Omnia, turėsim palapinę, plėsim auditoriją. Ateis Lituanikonas - padarysim numerį ir jam.

Svarbu - nepradėt triesti ambicijom. Nerašyti "Vienintelis pasaulyje unikalus ir nepakartojamas amžinai eisiantis bei niekada nebangrutuosiantis oficialus Lietuvos fantastų ir fantasčių žurnalas!!!!11", tiesiog leist nereguliariai, bet ne rečiau nei kartą per kelis mėnesius. Ir naudotis progom, tokiom kaip Fidi ar Lituanikonas.

Teminis leidimas - liuks, Sebastianas šįkart į klasę atėjo gerai išmokęs namų darbus. Tik pirmo numerio nesiūlyčiau leist kiberpankinio, geriau pažiūrėt, kokio žanro tarp atrinktų kūrinių yra daugiausia, pridėt ką nors naujo, ir vualia. Įmest kokį nors publicistinį tekstuką apie tą žanrą, atitinkamai iliustracijas gal kas papaišys.


Redaktoriaus reikia. Tik Flaxo iškeltą kandidatūrą iškart atmetam, reik gal prabalsuot, išsirinkt. Omnia, ką manai? Patirties turi daugiau už visus kitus, entuziazmo irgi tikrai ne mažiau. Padėtume, kiek galėtume.
Taigi, keliu Omnios kandidatūrą.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2012-11-27 17:40
Meškiukas
Mažiau kalbų, daugiau darbų, tsakant ;] kyberpunkas? Kodėl ne. Pirmo nr tema - kyberpunkas arba punkakybras. Kas neišstena apsakymno, tas gali imtis žaidimų/knygų/filmų. Ar tiesiog dabar ginčysimės ir išvis nieko nepadarysim?
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
1 2 3 4
[iš viso: 77]


 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
 
Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą