Rašyk
Eilės (78093)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 20 (2)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







ANTRAS LAIŠKAS

Jau antras vakaras, kada prisėdu prie lapo... Išsivaliau dantis ir ausis. Šypsausi iki ausų, nors steoriotipinis mąstymas tūrėtų suraukti pavargusią kaktą. Šiandien vienas vaikas pasijuto blogai būdamas šalia manęs. Dėl to nesikremtu per daug. Visko būna po šia padangę, bet jūs dėl to kremtatės ir pergyvenate, nes mano įvaizdis jūsų draugų tarpe jums patiems labai svarbus. Pasistengsiu prieš ateinant pas jus nevalgyti česnako ir plačiai šypsotis.
Blogas kvapas iš burnos nėra pati blogiausia gamtos išdaiga. Žmonės sugeba daug skaudžiau ir nemaloniau padaryti kitiems, net tiems kuriuos myli. A. Karnevo tai pastebėjo sulaukęs ankstyvos vaikystės. Nusprendęs grįžti į visuomenę jis susidūrė su keistu reiškiniu. Viena moteris tempėsi berniuką, tokį pat kaip ir jis pats. Jei iš paskos bėgo įvairaus amžiaus vaikai ir juokėsi šaukdami „sliekų valgytojas“. Gatves gale ji sustojo ir pabeldė į duris. Atsidarė langas. Senyvos moters galva pakibo virš moters ir verkiančio vaiko. Moteris mosikuodama rankomis kažką pasakojo ir rodė į berniuką. A. Karnevo prisiartino. Kartu su gatvės triukšmadariais Karnevo nuėjo į apliestą kiemą. Ten kažkada buvo didelis fabrikas. Dabar liko tik griuvėsiai, nes miesto didžiūnai išnešė sienų akmenis amžiaus statinio pamatams patiesti.
Sena moteris atitempė didelį narvą papūgoms. Atidarė. Moteris laikiusi berniuką už rankos pastūmė jį narvo link.
- Lysk sakau. Lysk, nes nežinau ką tau padarysiu. – Vaikas įlindo į narvelį. Senoji moteris uždarė ir užrakino nedidele spynele.  Tuo tarpu kieme siautė vaikų būrys rausdami žemę ir ieškodami kažko. Siautuliui aprimus visi subėgo į krūvą ir pasidalino radiniais su moterimi. Ji įsiūčio perkreiptu veidu atkišo berniukui narvelyje sliekų saują. – Še, ėsk. Ėsk sakau. – Vaikas pravirko. O kiti vaikai juokėsi. A. Karnevo pasipiktinęs sušuko „ką jūs darote“, bet niekas nesiklausė. Berniukas verkdamas rijo sliekus.
- Kodėl jam liepiate daryti tai?.. – A. Karnevo kreipėsi į piktąją moterį. Ji nesiklausė. Stebėjo, kaip vaikas vykdo paliepimą. Kai sliekai buvo sudoroti egzekucija baigėsi. – Gerai, eime namo. Kita kartą žinosi... – Berniukas buvo paleistas iš narvo ir nuolankus kaip užguitas šuo nukiūtino paskui moterį. 
A. Karnevo sužinojo, kad taip elgdavosi su visais šios gatvės vaikais kai jie ką nors iškrėsdavo. Pažeminimas ir kitų žeminimas čia buvo įprastas reiškinys.  A. Karnevo suprato, kad taip nedera elgtis su jokiu žmogumi, net jei jis - piktavalis. Nusikaltėlis turi gauti adekvačią bausmę, ar ištaisyti, jei yra galimybė padarytą žalą, bet žeminti jo orumo nedera niekam.
Labos. Myliu jus. Gal pasimatysime rytoj.
P. S. Neskubėdamas skaitau laiškus, kuriuos parašiau. Jau prabėgo metai, nuo to laiko, kai pradėjome bendrauti ir pradėjau rašyti šiuos laiškus. Matau, kad esu padaręs daug klaidų ir daug teisingų sprendimų. Rašiau tam, kad vaizduotė neiškraipytų, o atmintis nesukeistų. Stengiausi būti sąžiningas. Šis darbas – savęs kritika, ir bandymas sąmoningai pakeisti save ir priartėti prie Toros idealų. Ji daro įtaką, net jei bandome atsiriboti, bet net Lotas ir Avrahamo sūnėnas apsigyvenęs Sdome patyrė moralės visuomenės įtaką ir degradavo. Tuo labiau aš, gimęs ir augęs kultūroje, kuri buvo toli nuo Kūrėjo nubrėžto gyvenimo plano... Mūsų visuomenė pritvinkusi smurto. Todėl sunku jį pastebėti, nes tai tapo normaliu pasaulio piliečio elgesiu. Mokslininkai išskiria kelias smurto formas: fizinis smurtas (veiksmas nukreiptas į save, ar kitą asmenį, ar gyvūną ar daiktą, siekiant žaloti, žeisti, sunaikinti); psichologinis smurtas (savęs, ar kitų dvasiniai kankinimai); žodinis smurtas (žeminantys žodžiai ar keiksmai, barniai ir t. t.); lytinis smurtas (išnaudojimas, lietimas, vaikams rodymas pornografijos, kalbos apie tai ir t. t.). A. Markevičienė ir V Blažys smurtą apibrėžė taip: „Fizinės, emocinės kančios, sužalojimas, naudojant jėgą, turint tikslą ką nors fiziškai ar psichologiškai paveikti, prievartinis asmens laisvės suvaržymas, stipriai įtakojant normalią elgseną. “  Prie daug ko pripratome. Jei kokį nors veiksmą daro didžioji dalis visuomenės, jis tampa jos akyse norma. Bet jei iš esmės veiksmas nedoras, draudžiamas  jis toks ir lieka, net jei visas pasaulis to nemato ir nesupranta. Štai atsiranda keblumas. Tas, kas gimė terpėje, kur vertybės sumaišytos, tam sudėtinga pamatyti ir išskirti kokį nors veiksmą ir normalių, kasdienių veiksmų ir atrasti jame nuodą, melą, draudimą, pataikavimą savo ir kitų egoizmui. Mes nežinome ko dar nežinome, o gyventi, daryti sprendimus, vertinti aplinkybes reikia. Tad kokias kriterijais vertinsime situaciją, jei jokių objektyvių kriterijų pasaulinė visuomenė neturi?
Pvz.: Lietuvos Valstybės Įstatymas draudžia tvirkinti vaikus. Nepadorių filmų, žurnalų, nuotraukų sąmoningas rodymas traktuojamas kaip smurtas prieš vaiką. Jei suaugęs pasielgia neapdairiai, vėjavaikiškai ir pornografinę – erotinę medžiagą palieka be priežiūros, tai galime drąsiai vadinti smurtu prieš vaiką. Nes kitas Įstatymas vaiko nepriežiūrą, ar sudarymas nesaugios vaikui aplinkos taip pat laiko smurtu. Kita vertus visa valstybė apsupta nepadoraus turinio reklamomis, žurnalų viršeliais, laikraščių nuotraukomis ir t. t. Einant į J. Karoso Muzikos mokyklą tenka praeiti Klaipėdos viešbutį. Pirmame viešbučio aukšte įsikūręs kažkoks klubas. Pasilinksminimo įstaigos langus puošia nuogų moterų nuotraukos. Savo šeimos psichologo paklausiau, ar tokio turinio vaizdai traumuoja vaikų psichiką, ir ar galime tokių paveikslų demonstravimą vadinti smurtu, jis atsakė, kad taip. Kita vertus moterys ir vyrai deginantys pliaže nesidrovi parodyti nuogumą. Tai įdomus socialinis nukrypimas, kuris tapo šių laikų vakarietiškos kultūros norma, kad visuomenė nebemato kas yra kas. Jei tokia pusnuogę damą pasodintum prezidentūroje, daugelis sutiks, kad ji pusnuogė, o pliaže to nuogumo tarsi nemato. O prieš vaiko sąmonę lytiškai smurtaujama, tik vakarietiška sąmonė to nepastebi, nes tokia prievarta jos akyse norma.
P. S. P. S. Myliu jus. Nuo to laiko, kai parašiau šiuos laiškus praėjo penki metai. Situacija pasikeitė. Mes draugiškai sugyvename. Labai ilgas ir sudėtingas kelias nueitas, kol pasiekėme tokį socualumo lygį.
2017-01-03 11:09
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 0
 
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą