Rašyk
Eilės (78095)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 16 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Mes rūpinamės savo mokiniais, suteikiame jiems įvairias galimybes pažinti pasaulį per gamtą, per aplinką, atsakomybę... Prieš keletą mėnesių sodinome medelius. Kasėme žemę, įkišome augalus, kas dieną jais rūpinomės, kad prigytų... Suprantat, ištisas procesas. Klasėje trišdešimt vaikų, ir visiems jimes teko po mažą daigelį. Deja, nė vienas jų neprigijo! Vaikai labai nusivylė. Turėjau juos kažkaip nuraminti ir paaiškinti. Galbūt, žemė buvo nekokybiška, arba trąšos, kurias pirkome iš vietinio prekybos centro, nežinau... Aš išsiunčiau jiems laišką.
Mūsų gėlė vazonėlyje klasėje ant palangės, taip pat nuvyto. Kas rytą vaikai paeiliui ją laistydavo, tačiau Mila ypatingai ja mylėjo, galbūt vandens įpildavo šiek kiek daugiau.

Gyvatė mirė prieš keletą savaičių. Nežinau, kas jai atsitiko, ją auginome gamtos kampelyje ne vienerius metus, ir štai, kaip tai paaiškinti vaikams? Jie nori atsakymo. Pasakiau, kad sušalo. Prisiminiau, kad dėl streiko šalyje buvo išjungtas šildymas. Gerai, kad visi jų tėvai galėjo tai patvirtinti, na, kad buvo šalta, visiems. Kitą dieną mūsų auksinė žuvytė iškilo pilvu į viršų, teko ją išgriebti iš akvariumo. Pamokos buvo sugadintos, vaikai nebegalėjo susikaupti.
Neilgai trukus papūga nudvėsė, radome atmerktomis akimis, nebegyvą. Iš karto narvelį paslėpėme mokytojų kambaryje, o vaikams paaiškinau, kad ji išskrido, kai ją paleidau iš narvelio paskraidyti klasėje ir apie tai pamiršusi atidariau langą. Paukštelis išgyveno trejus metus.

Žinoma, mokykloje draudžiama laikyti šunis. Tai visiškai suprantama, aš pritariu. Tačiau Mykolas tą šuniuką išgelbėjo iš po mašinos ratų, viskas vyko prie pat mokyklos, pietų pertraukos metu. Vėliau šuniuką atsinešė - mažą, baltą, kudlotą kalytę. Kai įžengiau į klasę, vaikai su ja žaidė, tą akimirką negalėjau jos išplėšti tiesiai jiems iš rankų. Tariau sau, lai pasilieka, tai tik laiko klausimas, kiek šuniukas išbus. Mokiniai ją pavadino mano vardu. Pertraukų metu vaikai klegėdavo: -Zita, Zita!
Iš pradžių man tai nepatiko, tačiau vėliau pati mielai ją šaukdavau, kad atbėgtų prie kojų. Zita, Zita! - vaikai klykdavo, kada lodama mesdavosi link manęs, tai link jų. Vieną dieną šuniukas susirgo, teko palikti veterinarui. Iš jo mus pasiekė žinia, kad Zita mirė. Nepagydoma šunų liga, paaiškino. Vaikai ilgai verkė, visa mokykla liūdėjo, bet taip jau atsitiko.

Sulaukiau skambučio ir iš vaikų globos namų direktoriaus. Mes, suprantat, bendradarbiaujame. Mokykla sudarius pagalbos programą, priimti tuos vaikus, mes esame draugiški, paslaugūs. Berniukas iš Afrikos buvo sutiktas su džiaugsmu, klasė labai jo norėjo. Jis iš karto pritapo, niekados nebuvo vienas, visi su juo norėjo žaisti, jis gerai spardė kamuolį. Likus mėnesiui iki mokslo metų galo, Šonas dingo, eidamas namo iš mokyklos. Visi jo ieškojo, ir policija, tačiau nerado. Vaikai klasėje labai išsigando, kai sužinojo, jog Šono niekas neranda, vaikai patyrė šoką, ir siaubą. Vaikų globos namų direktorius mums paskambino ir pasiūlė priimti kitą vaiką. Pernelyg buvome sukrėsti, mandagiai atsisakėme...
Šiais metais ištikrųjų buvo nelengva: trys mokytojai žuvo autoavarijoje, biologijos mokytoja buvo užpulta kaukėto vyro savo namuose vėlų vakarą, vieno iš mokinių motina pasikorė... Mirtis po mirties, suprantate, kaip tragiška.
Su vaikais mes daug kalbamės. Kartą savaitėje turime laisvą pamoką, būna, susėdę prie tuščio lango, valgome saldainius ir kalbamės...
Po visų tų įvykių, klasė kartą manęs paklausė, kur jie visi išėjo - medeliai, gėlytė, gyvatė, žuvytė... Šuniukas, papūga ir berniukas iš Afrikos? Kur? Į mirtį?
Aš atsakiau, kad taip.
Vadinasi, gyvenimo prasmė - mirtis?
Gyvenimo prasmė yra būti gyvam, išlikti. Tai kova, jiems pasakiau, kuri prasideda dar apvaisinimo metu, moters įsčiose.
Klasėje visi atrodė suglumę, nustebinti, vaikų akys žibėjo. Visi norėjo sužinoti kuo daugiau.
- Jeigu taip iš tiesų, mokytoja, prašau mums parodykite, kaip visa tai vyksta, - staiga žemu balsu prabilo vienas aukštaūgis berniukas: - Juk jums patinka matematikos mokytojas, su juo jūs galėtumėte parodyti mums šį stebuklą, - jis pažvelgė į panelę Zitą, kuri nuraudo.
Į ją žvelgė trisdešimt veidų, piktų veidų.
2012-10-11 19:37
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 6 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2013-01-31 19:25
Camel
Sutinku su Svoloč, aiškintis nereikėjo. Viskas kaip ir aišku, man labai patiko. Aplinkos aprašymas gal galėtų pridėt nuotaikos, nors ji ir taip juntama, net nežinau. Pajungė šis tekstas man vaizduotę kažkaip
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-10-30 11:35
Svoloč
Tik pavadinimą keisčiau į "Išklausykitę panelę Zitą".
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-10-30 11:34
Svoloč
Tik po to perskaičiau komentarus, ir galiu pasakyti, kad autorei nereikėjo aiškintis. Man viskas labai lipo ir tiko, aš supratau, kas prie ko ir dėl ko. Nesuprantu, kaip galima to nesuprasti, autorė labai tiksliai viską sudėliojo.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-10-30 11:28
Svoloč
Labai mielas, palaipsniui vystomas, su netikėta pabaiga kūrinukas. Man liuks, patiko.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-10-17 08:50
Lengvai
Tai štai, aš irgi prisijungsiu prie tų nesusipratusių=] Parašyta sklandžiai ir gerai ir lyg ir jauti, jog kažkur turėtų būti kabliukas ir visko išrišimas - bet nėra. Palauksiu ir aš mėnesį kitą, gal daeis=]
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-10-16 12:09
Varno Širdis
Kai supratau kontekstą nupurtė šiurpas. Parašyta tikrai gerai.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-10-14 23:24
Laukinė Obelis
Beskaitydama tekstą, komentarus ir autorės pasiaiškinimus tikrai pasijutau lyg detektyve.
Taip, bent kažkokio išrišimo ir man norėtųsi, tačiau kūrinys, kaip visuma, nė kiek nenustebino - tipiškas šios autorės tvarinys - tokia tamsi mistika. Tik kalbėjimo būdas šį kartą kiek kitoks - įvelta "plepumo", kas man kliuvo, norėtųsi, kad to nebūtų.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-10-14 16:26
EyesTrueDe_Lies
Tiesa, dėl galo.
Pamenu skaitytą vieną istoriją, po kurios jaučiausi lygiai taip pat keistai, nes istorijos pabaiga buvo visiškai nesuprantama, tarsi ne į temą. Turėjo praeiti keletas mėnesių, kad sugrįžčiau atgal prie jos, dar kartą  perskaityti - ir vėl nieko. Pabaiga nepaaiškinama. Tada ji privertė mano smegenis dirbti, juk turi būti kažkoks paaiškinimas, galvojau, juk istorija geriausiųjų sąraše... Tada priverčiau save suprasti jos pabaigą.
Gal tai kiek incijavo mano šį kūrinį, bet nepavyko taip gerai.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-10-14 16:26
EyesTrueDe_Lies
Tiesa, dėl galo.
Pamenu skaitytą vieną istoriją, po kurios jaučiausi lygiai taip pat keistai, nes istorijos pabaiga buvo visiškai nesuprantama, tarsi ne į temą. Turėjo praeiti keletas mėnesių, kad sugrįžčiau atgal prie jos, dar kartą  perskaityti - ir vėl nieko. Pabaiga nepaaiškinama. Tada ji privertė mano smegenis dirbti, juk turi būti kažkoks paaiškinimas, galvojau, juk istorija geriausiųjų sąraše... Tada priverčiau save suprasti jos pabaigą.
Gal tai kiek incijavo mano šį kūrinį, bet nepavyko taip gerai.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-10-14 16:20
EyesTrueDe_Lies
Ach!.. Aš vis nerandu to taip reikiamo balanso, bijau pasakyti per daug ir pasakau per mažai. Dėkoju už pastabas.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-10-14 16:04
Marquise
Kai pirmą kartą perskaičiau kūrinį jis man pasirodė sklandus, aiškus, tvarkingas, bet toks "joks". Ir ta pabaiga su "parodykit mums" kažkaip nenatūraliai prikabinta. Jaučiau, kad turi būti kažkas užslėpta, bet taip ir neradau tos paslapties.

Šiandien pamačiau autoriaus komentarus, pamėginau paskaityti dar kartą. Bet vis tiek man ta mintis neaiški, nors tu ką. Net po jūsų komentarų.

Aš visada u- tai, kad skaitytojas turi pats kažką išsiaiškinti, kad ne viskas būtų pateikiama, tačiau tam reikia palikti kabliukų tekste. Nes dabar taip ir lieka tiesiog istorija apie labai nesėkmingus metus mokykloje.

Duodu III
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-10-14 12:55
EyesTrueDe_Lies
Kitaip tariant: vaikai norėjo pažinti mirtį.

"Mes rūpinamės savo mokiniais, suteikiame jiems įvairias galimybes pažinti pasaulį per gamtą, per aplinką, atsakomybę..."
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-10-14 12:43
EyesTrueDe_Lies
Taip, deklaracijos, tokia idėja, ar mes labai pripratę prie sąlyginių kūrinių... Manau, trumpų istorijų privelegija yra kūrybiškumas ir formoje, ir idėjoje, viskas vartotina.

Gija, gal mano istorijos problema tame, kad aš bijojau. Skaitytojui įkišti savo versiją. Lai jis pats pabūna detektyvu ir galvoja, kas ta mokytoja, kas tie vaikai, iš kur tos mirtys... Kažkas gi paslėpta už viso to.
Bet galbūt padariau klaidą, palikdama per daug laisvės skaitytojui?..
Aš, suversčiau kaltę vaikams.
Vaikai mano istorijose yra žiaurūs. (Įsivaizduojamose istorijose, kokios jos turi būti)
Suaugusieji - jų nekalti bendrininkai, kurie padarys viską, kad tik vaikams būtų gera...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-10-12 13:47
begemotas_
daug visko
ir viskas vien deklaracijos

3
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-10-11 22:37
Gija_
Taigi, paneles Zita paplepejo. O apie ka? Nagi, zuvyte. Ne, medelius. Baikit, gi apie suniuka!  Kurgi - juk apie mirciu epidemija. Palaukit - ar tik ne apie pacia Zita?
Noriu pasakyti, kad nera minties, kuri iprasmintu paneles Zitos plepejima.
Jauciausi taip: begu begu begu, greitis dideja, skuodziu per teksta net liezuvi iskisus, jauciu, tuoj pavysiu, tuoj kazkas bus ir suklumpu. Lenktynes baigesi.
Buvo smagu begti, bet tik suprakaitavau, issisukau koja ir, pasirodo, nieks su manim ne nelenktyniavo. Prizu nebus. Uodega pabrukus slubcioju namo.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-10-11 21:07
pilkė_
Nežinau, ką pasakyti. Yra, kas čia gerai, bet ir pripainiota pasirodė pakankamai. O ar yra vardan ko?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą